וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הג'אז באילת, האופרה אריודנטה: 6 המלצות לאמצע פברואר

16.2.2023 / 0:27

האופרה המדוברת "אריודנטה" של הנדל, פסטיבל הג'אז באילת, יושי בהופעה - ועוד כמה המלצות תרבותיות ששווה לשים אליהן לב השבוע

פסטיבל הג'אז באילת

הפסטיבל הוותיק בגרסה החורפית שלו יארח אמנים בינלאומיים וישראלים לסוף שבוע של מוזיקה טובה. בין השאר יופיעו רביעיית צ'אנו דומינגז ופלביו בולטרו יחד עם אלי דג'יברי במופע הצדעה למישל פטרוצ'יאני, שלומי שבן, אפרת גוש, Motion Trio, Avram Fefer Quartet, ארקדי דוכין במופע חדש "מאחורי המילים", חמישיית ז'וקה פרפיניאן ואסף יוריה מארחים את רונה קינן ועוד ועוד. את הפסטיבל מנהל אמנותית דובי לנץ.

מתי? 23-25

איפה? רחבי אילת

אריודנטה

האופרה המופתית של הנדל המוצגת לראשונה על במת האופרה הישראלית. ההפקה, בשיתוף עם האופרה הממלכתית של וינה, מפגישה שניים מהיוצרים הבולטים בתחומם: הבמאי המוערך סר דייויד מקוויקר ומנצח הבארוק הנודע ז'אן-כריסטוף ספינוזי. לצורך העלאת ההפקה של אריודנטה באופרה הישראלית יצטרפו אל השניים יוצרים ומבצעים מכל העולם: מעצבת התפאורה והתלבושות הבריטית ויקי מורטימר, מעצבת התאורה הבריטית פול קונסטבל, הכוריאוגרף האירי קולם סירי, תזמורת בארוקדה - קולקטיב הבארוק הישראלי בניהולו המוזיקלי של עמית טיפנברון עם נגנים מאנסמבל מתיאוס של מאסטרו ספינוזי.

מתי? 17-25 בפברואר

איפה? בית האופרה ע"ש שלמה להט בתל אביב

אוליבטי - לא רק מכונת כתיבה

תערוכה היסטורית המתמקדת במותג האיטלקי "אוליבטי". חברת אוליבטי הוקמה ב-1906 באיטליה על ידי משפחה יהודית מצאצאי מגורשי ספרד וייצרה מכונות כתיבה. היום היא חברת תקשורת בינלאומית שמייצרת מגוון מוצרי הדפסה, בשנות ה-30 של המאה נחשבה אוליבטי לשילוב של מודרניזם, יעילות ויצירתיות, עם מוניטין עולמי הזהה אולי לאלה של מיקרוסופט היום.

בתערוכה יוצגו מבחר מכונות כתיבה איקוניות של אוליבטי לצד מכונות חישוב ואף המחשבים הראשונים של החברה. לצידם יוצגו בתערוכה דוגמאות ממערך הפרסום החדשני והעיצוב הגרפי שכולל כרזות, מודעות וסרטוני פרסום.

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה בין גלריה ויטרינה HIT מכון טכנולוגי חולון, ארכיון אוליבטי באיבראה, שגרירות איטליה בישראל והמכון האיטלקי לתרבות בתל-אביב.

מתי? 16 בפברואר עד 2 במאי

איפה? גלריה ויטרינה, HIT מכון טכנולוגי חולון

זמיר שץ | גבעת החרציות יאפא תל-אביב

התערוכה של זמיר שץ נפתחת בצל משבר לאומי וחברתי, והיא כוללת עבודת וידאו וציורי-שמן שנוצרו בשנתיים האחרונות. בעבודות מתערבבים הפרטי והציבורי, האישי והפוליטי. ה"התנגדות", שהייתה לזמיר לחם חוקו במשך יותר מעשרים שנות יצירה, מפנה את מקומה לעמדה מכילה ומפויסת. סדרת הציורים 'גבעת החרציות' נוצרה מתוך חיפוש אחר שאריות של טבע בין אתרי בנייה על גבול יפו תל-אביב, וניסיון להנציח "אתר היסטורי" שעתיד להיעלם בקרוב. אוצרת: מיה פרנקל טנא.

מתי? 16 בפברואר עד 25 במרץ

איפה? גלריה רוזנפלד, תל אביב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

יושי בהופעה

המוזיקאי המשלב בין מלודיות ארץ ישראליות של פעם לבין הפקה עדכנית ממשיך להופיע לאורכה ולרוחבה של המדינה עם כל הלהיטים כדוגמת "דרך" (עם קרולינה), "זרים מכירים", "הכי יפה" ועוד.

מתי? 17 בפברואר, 14:00

איפה? רדינג 3 תל אביב

הכנס הבינלאומי הראשון לתרבות ומוזיקה אנדלוסית

לראשונה בישראל יתקיים כנס בינלאומי לתרבות ומוזיקה אנדלוסית בעיר לוד. הכנס יארח אנשי רוח, אקדמיה, מוזיקאים, מנהלי מוסדות, פייטנים ומומחים בתחום התרבות האנדלוסית בארץ ובעולם. בין השאר יגיעו קאוטר שקיר בן אמרה ממרוקו, עבד אל-פתח בניס (מרוקו), פרופ' מוחמד חתמי, ניזאר אל-חאטר, זיו יחזקאל, לבנת בן חמו, יורם אזולאי ואנסמבל הפיוט.

מתי? 15-16 בפברואר

איפה? רחבי לוד

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד ולהקת שפתיים

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד משתפת פעולה עם להקת שפתיים שהתאחדה לאחרונה אחרי 20 שנה והביאה לקדמת המיינסטרים הישראלי את השפה והמוזיקה המרוקאית - ומעלה קונצרט משותף "אהלן וסהלן".

מתי? 20, 23 בפברואר

איפה? היכל התרבות פרנדס ירוחם (20), אולם על שם רקנאטי תל אביב (23)

  • עוד באותו נושא:
  • שלומי שבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully