וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכון, מהערב - אנחנו בצבע": בדיוק היום לפני 40 שנה שודרה מהדורת "מבט" לראשונה בצבע. צפו

16.2.2023 / 12:30

במהלך שנות ה-80 בוטלה בהדרגה מחיקת הצבעים מטעמה של רשות השידור, ובתאריך 16 בפברואר 1983 שודרה לראשונה מהדורת "מבט" בצבע מלא. "נכון, מהערב - אנחנו בצבע", פתח דניאל פאר את דבריו. צפו

דניאל פאר, המהדורה הראשונה בצבע של "מבט". כאן 11, צילום מסך
רגע מפתח. דניאל פאר במהדורת "מבט" הראשונה בצבע/צילום מסך, כאן 11

מגיע מזל טוב? בדיוק היום לפני 40 שנה שודרה בפעם הראשונה אי פעם מהדורת "מבט לחדשות" בצבע. בשלב הזה כבר היו להמוני ישראלים טלוויזיות צבעוניות, אבל רשות השידור - שכזכור, הפעילה את הערוץ הרשמי היחיד בישראל באותם ימים - השתמשה ב"מחיקון", שבעצם עקף את הגדרות הטלוויזיות הצבעוניות כך שהשידור הגיע אליהן בכל זאת בשחור לבן. הפטנט הזה הוביל רבים מהצופים להשתמש באנטי-מחיקון, שמטרתו הייתה לשחזר את הצבעים האבודים. בקיצור, היה פה שמח ומטורלל.

במהלך שנות ה-80 בוטלה בהדרגה מחיקת הצבעים מטעמה של רשות השידור, ובתאריך 16 בפברואר 1983 שודרה לראשונה מהדורת "מבט" בצבע מלא. "נכון, מהערב - אנחנו בצבע", פתח דניאל פאר את דבריו, פנה אל עמיתתו דליה מזור לאישור, קיבל את הנהונה המאשש והמשיך אל כותרות היום, כפי שתוכלו לראות במלואן להלן.

מהדורת מבט, או "מבט לחדשות", הייתה מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ הראשון, שודרה ברציפות מאז יסודה של הטלוויזיה הישראלית בשנת 1968 ועד לסגירת רשות השידור ב-2017. המגישים היו בעיקר חיים יבין, דניאל פאר, דליה מזור, יעקב אחימאיר, שמעון טסלר ורם עברון. הוותיק שבהם הוא חיים יבין, שהגיש והפיק את השידור הראשון והמשיך להגיש את החדשות במשך 40 שנה, מה שהקנה לו את הכינוי "מר טלוויזיה".

  • עוד באותו נושא:
  • מבט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully