וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמרח צואה על פני המבקרת - מנהל בלט הנובר פוטר מתפקידו

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 20:41

לאחר שמבקרת מחול כתבה ביקורת שלילית על המופע החדש של הכוריאוגרף מרקו גקה, מנהל הבלט הנובר, הוא מרח עליה צואה. לאחר שהושעה - היום הוא פוטר מתפקידו. הבלט: "הוא פגע קשות במוניטין שלנו". עוד כשבועיים יגיע בלט הנובר לישראל עם יצירתו של מרקו גקה

מרקו גקה. טוויטר, צילום מסך
מרקו גקה/צילום מסך, טוויטר

מספר ימים ספורים אחרי התקרית החמורה שבמהלכה מרח המנהל של בלט הנובר, הכוריאוגרף מרקו גקה, צואה של כלב על פניה של מבקרת תרבות משום שפרסמה ביקורת שלילית על המופע האחרון שלו - הוא פוטר מתפקידו.

מהבלט נמסר כי המעשה של גקה פגע קשות במוניטין של הבלט: "מעשיו חסרי האחריות של מרקו גקה טלטלו את הקהל, הרגיזו את הציבור, הפרו את כל העקרונות שלנו ופגעו קשות במוניטין של בלט הנובר", נמסר בהודעת הפיטורין הרשמת.

גקה עצמו הביע צער וחרטה על התקיפה ואמר כי הוא עשה זאת בלהט הרגע לאחר שראה את המבקרת "אשר מטיחה בו בוץ במשך יותר מ-20 שנה". עוד מסר: "אני רוצה להתנצל בפני כולם, ובראש בראשונה בפי הוסטר, על מה שעשיתי".

עוד כשבועיים יגיע בלט הנובר לישראל עם יצירתו של מרקו גקה.

ויבקה הוסטר, מבקרת אמנות בפרנקפורטר אלגמנייה. טוויטר, צילום מסך
מבקרת המחול. ויבקה הוסטר/צילום מסך, טוויטר

כזכור, ביום שבת האחרון הגיעה מבקרת המחול ויבקה הוסטר לבכורה של הבלט "Glaube - Liebe - Hoffnung (אמונה - אהבה - תקווה)". בהפסקה, מרקו גקה, מנהל בלט הנובר ואחד הכוריאוגרפים הבולטים שלה, התעמת עם הוסטר באולם הכניסה של האולם שהיה מלא באנשים ומרח על פניה צואת כלב. התקרית אירעה לאחר שהוסטר כתבה ביקורת שלילית על המופע החדש של גקה "In the Dutch Mountains", שפורסמה בעיתון בשבת. בביקורת, היא כתבה כי הצפייה במופע היתה "מעבר בין טירוף לשעמום".

לאחר התקרית התנצלו בבלט הנובר על התקרית והשעו את גקה מתפקידו. "מדובר לא רק על העתיד של גקה, אלא גם על העתיד של 30 רקדנים", נמסר מהאופרה. "להנהלת האופרה יש אחריות לדאוג לכל אחד מהלהקה". עוד נמסר כי נפתחה חקירת משטרה. "התקרית המשפילה הזאת היא לא רק פגיעה פיזית, אלא גם ניסיון לאיים על חופש הביטוי והאמנות". היום, כאמור, הוא פוטר מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully