וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר חיים באר נגד תיקון חוק הספרייה הלאומית: "יעשו טיהור אתני לספרים"

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 9:55

הסופר, שחתם על מכתב הסופרים נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, אמר ב"כאן ב'" כי "הביטוי הראשון של האלימות של השינוי החקיקתי זה להשתלט על הספרים. קודם כל יוציאו מהספרייה ספרים של ערבים ושמאלנים"

חיים באר 28 ביולי 2020. ראובן קסטרו
חיים באר/ראובן קסטרו

הסופר חיים באר, שחתם על מכתב הסופרים נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה מעריך כי יתחילו לעשות טיהור אתני לספרים. בראיון שהעניק הבוקר (ראשון) ל"כאן ב'" התייחס באר לכוונת שר החינוך יואב קיש לשינוי מועצת המנהלים של הספרייה הלאומית, ואמר: "הביטוי הראשון של האלימות של השינוי החקיקתי זה להשתלט על הספרים. קודם כל יוציאו מהספרייה ספרים של ערבים ושמאלנים. יעשו טיהור אתני לספרים".

עשרות סופרים ומשוררים פרסמו אתמול מכתב גילוי דעת נגד כוונת הממשלה לשינוי חוק הספרייה הלאומית באופן הצפוי לאפשר לשר החינוך לשלוט בהנהלתה, והודיעו כי לא יעבירו אליה עותקים מיצירתם אם תוכפף לגורמים פוליטיים.

"אנו מתנגדים בכל תוקף לכל התערבות פוליטית בבחירת ההנהלה של הספריה הלאומית - ודורשים את המשך תפקודה העצמאי והמקצועי", נמסר מטעם הסופרים והסופרות, ביניהם באר, דוד גרוסמן, נעם פרתום ושפרה קורנפלד, המתרגמת גילי בר הלל סמו, ואף בנותיו של עמוס עוז, הסופרות גליה עוז ופניה עוז-זלצברגר.

הם הצהירו: "אם היוזמה להכפפת הספריה הלאומית לגורמים פוליטיים תצא לפועל, לא נפקיד בה את הארכיונים שלנו, נסרב לאשר למו"לים להעביר אליה עותקים מספרינו כפי שדורש מאיתנו החוק ולא ניתן יד לכל פעילות שלה". בנוסף כתבו: "כמו כן, אנו מתנגדים לכל השתלטות פוליטית על תאגיד השידור הציבורי בכלל ולכוונה לסגור את תחנות התרבות ברדיו התאגיד בפרט, ולכל חקיקה שתסרס את מערכת המשפט ותפגע ביסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל".

התיקון צפוי לאפשר לשר קיש לשלוט במינויים לדירקטוריון הספרייה, וכן להגביר את "השקיפות והפיקוח הציבורי" על המוסד הלאומי. שינוי החוק ישנה את מעמדה העצמאי של הספרייה הנשמר בסטטוס קוו מזה שנים, והשר יהיה ראשי אף להדיח את רקטור הספרייה, פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים באר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully