וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קריד 3" כולל את אחת הסצינות המדהימות בתולדות סרטי האיגרוף

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 2:42

"קריד 3" מוציא את הסדרה לדרך חדשה, בלי סילבסטר סטאלון ועם מייקל בי.ג'ורדן מאחורי המצלמה, שמסתדר יפה לבדו. התוצאה שומטת לסתות, ולא פלא שהיא מרסקת קופות

קוראים לזה נוקאאוט: בסוף השבוע עלתה לאקרנים דרמת האיגרוף "קריד 3", הפרק השלישי בסדרת "קריד", כשהיא כשלעצמה סדרת המשך של "רוקי". הסרט הכניס לא פחות מ-58 מיליון דולר: הפתיחה הגבוהה אי פעם בתולדות היקום המורחב של "קריד" ו"רוקי", ולמעשה גם הספתח הגבוה אי פעם בתולדות סרטי הספורט.

סרטי "קריד", כזכור, עוקבים אחר אדוניס קריד, בנו של אפולו קריד, המתאגרף שהיה אויבו ואז חברו הטוב של רוקי בלבואה, בגילומו של סילבסטר סטאלון. את קריד ג'וניור מגלם מייקל בי.ג'ורדן, אחד הכוכבים הבולטים בהוליווד של השנים האחרונות, שכאן עובר לראשונה מאחורי המצלמה וגם מביים את הסרט.
סטאלון, לעומת זאת, פרש מהפרויקט בשל חילוקי דעות אמנותיים, מה שהופך את "קריד 3" לסרט הראשון ביקום המורחב הזה שבו השחקן האגדי לא מופיע.

ג'ורדן מסתדר מצוין בלעדיו. עבודת הבימוי שלו מרשימה, ומגיע לשיא בסצינת איגרוף שהיא מן המדהימות בתולדות הז'אנר, לא פחות. הבמאי הטירון חותר תחת מה שראינו בסרטים הקודמים בסדרה ובסוגה בכלל. הוא מפרק את המתרחש בסדרה ומרכיב אותו מחדש בצורה שמזכירה אמנות מודרנית או בלט. התוצאה שומטת לסתות.

מתוך הסרט "קריד 3". טוליפ אינטרטיינמט,
מרשים בכל מובן של המילה. מייקל בי.ג'ורדן ב"קריד 3"/טוליפ אינטרטיינמט

קרבות האיגרוף הם הלחם והחמאה של הסרטים האלה, אבל יש ב"קריד 3" גם מעלות אחרות. המנוע העלילתי הוא חבר מן העבר של אדוניס, בגילומו של ג'ונתן מייג'ורס אותו אפשר לראות עכשיו גם ב"אנט-מן" החדש. החבר משכבר הימים מפציע בחייו של המתאגרף המצליח והמאושר, מערער את ההרמוניה בחייו, חושף שלדים ושדים מן העבר, ומאיים לגרור אותו בחזרה לתוך האפילה.

העימות בין השניים מתחיל כקרב פסיכולוגי והופך לעימות פיזי רק כדי לחזור למישור המנטלי, כי המסר האמיתי של "קריד 3" הוא שהכל בראש. זה עימות בין שני אינדיבידואלים שהוא גם משל למשהו רחב יותר: הקונפליקט בין אדם והצל שלו, אור וחושך, שלום ומלחמה, אהבה ושנאה. גם מעריצים גדולים של סרטי "רוקי" יודו כי הלהיט החדש הזה הוא אחד הסרטים המתוחכמים והעמוקים בתולדות הסדרה, וההצלחה שלו מוצדקת. סטאלון, שנשאר מחוץ לזירה, יכול רק לאכול את הכובע.

לביקורת המלאה על הסרט - האזינו למעלה שיחה בין איריס קול לאבנר שביט ברדיו 103.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully