וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פורצת דרך": מיכל רובנר היא כלת פרס ישראל באמנות הפלסטית

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 18:55

האמנית מיכל רובנר היא כלת פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית לשנת תשפ"ג. רובנר היא אחת מהאמניות הישראליות המצליחות ביותר בעולם, ממקימי בית הספר לאמנות קמרה אובסקורה ומי שהציגה במעל ל-50 תערוכות. מנימוקי ועדת הפרס: "יצירתה של מיכל נוגעת בכל אדם, בכל מקום"

האמנית מיכל רובנר. יח"צ,
" זכתה להכרה משמעותית והצלחה בארץ ובעולם". זוכת פרס ישראל באמנות פלסטית, מיכל רובנר/יח"צ

האמנית מיכל רובנר היא כלת פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית לשנת תשפ"ג. כך הכריז שר החינוך יואב קיש לאחר החלטת ועדת הפרס בראשותה של ד"ר דליה מנור ובהשתתפותם של ד"ר איה לוריא, יובל ביטון, סרג' תירוש.

רובנר עוסקת בצילום, וידאו, מיצבים משולבים ועוד, והיא אחת מהאמניות הישראליות המצליחות ביותר בעולם. היא נולדה לפני 65 שנה ברמת גן, בצעירותה עסקה בריקוד. לאחר השירות הצבאי למדה בבצלאל ובאוניברסיטת תל אביב בקולנוע, טלוויזיה ופילוסופיה. בשנת 1978 הקימה יחד עם אריה המר את בית הספר לאמנות קמרה אובסקורה. בשנת 1988 עברה להתגורר בניו יורק, ולאחר מכן חילקה את זמנה בין ארצות הברית לכפר שמואל בארץ. לאורך השנים הציגה יצירות ביותר מ-50 תערוכות בעולם, וזכתה בשלל פרסים ותארים ובהם תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית, אוניברסטית בן גוריון ואוניברסיטת תל אביב ועיטור אביר מסדר האמנויות והספרות של צרפת.

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי "מיכל רובנר היא מבכירות האמניות הישראליות. יצירתה האמנותית מתייחדת בשפה מקורית ופורצת דרך בתחום הצילום, הווידאו והמיצב האדריכלי. רובנר זכתה להכרה משמעותית והצלחה בארץ ובעולם על ידי המוזאונים החשובים וקהל שוחרי האמנות. יצירתה של מיכל אוניברסלית, במובן העמוק ביותר של המילה, נוגעת בכל אדם, בכל מקום, אולם בה בעת, ניכרים בה המיתרים המתוחים, הקשורים בקצותיהם ליתדות הנעוצים כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully