וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בראשית" מהאלף הראשון: התנ"ך העתיק והשלם ביותר ששרד יוצג בישראל

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 14:20

מוזיאון העם היהודי "אנו" יציג לציבור בסוף החודש למשך שבוע אחד בלבד את כתר ששון, המתוארך לתחילת המאה העשירית לספירה וצפוי להימכר בקרוב תמורת עשרות מיליוני דולרים. הכניסה לתערוכה היא חינם, אך מותנית בהרשמה מראש. כל הפרטים

כתר ששון, התנ"ך השלם העתיק ביותר ששרד. באדיבות סותביס,
התנ"ך השלם העתיק ביותר ששרד. כתר ששון/באדיבות סותביס

כתר ששון, העותק השלם הקדום ביותר של התנ"ך, יוצג לציבור במוזיאון העם היהודי "אנו" בתל אביב בסוף החודש, למשך שבוע אחד בלבד - כך הוכרז היום (שלישי).

הספר, המכונה גם קודקס ששון, מתוארך לראשית המאה העשירית. להוציא כתר ארם צובא, זהו ספר התנ"ך היחיד ששרד מהאלף הראשון לספירה, ואולם, הוא שלם יותר: להוציא 12 דפים שחסרים בו, הוא כולל את התנ"ך כולו. כתב היד נדד לאורך ההיסטוריה בין בעלים שונים, ביניהם האספן דוד סלימאן ששון, שעל שמו הוא נקרא. כיום הוא מוחזק באוסף פרטי בז'נבה, אך בקרוב יעמוד הספר למכירה פומבית בניו יורק, ולפי ההערכות הוא צפוי להימכר תמורת 30 עד 50 מיליון דולר - יותר מכל כתב יד אחד בהיסטוריה.

אך לפני כן הוא מגיע לישראל לפרק זמן קצר, ויוצג במוזיאון אנו - בית התפוצות לשעבר, שהושק מחדש לפני כשנתיים בדיוק ומאז כבר ביקרו בו כמעט 600 אלף בני אדם. התערוכה, שתציג בין התאריכים 29-23 במרץ, פתוחה לציבור בחינם - אך הכניסה מותנית בהרשמה מראש. ניתן להירשם לתערוכה כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully