וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומת הסופרים היהודים מאוסטריה: "ממשלת ישראל בוגדת בחזון הרצל"

13.3.2023 / 19:30

בלעדי: עשרה סופרים יהודים נחשבים באוסטריה, ובהם כלת נובל לספרות אלפרידה ילינק, פרסמו מכתב נוקב נגד ההפיכה המשטרית בארץ: "ערעור עצמאות מערכת המשפט זה מה שהימין הקיצוני האוסטרי דוחף אליו מזה שנים. תכנית ממשלת הימין הדתית בוגדת בחזון הרצל ומפלגת את ישראל"

הסופרת האוסטרית זוכת פרס נובל לספרות אלפרידה ילינק. G. Huengsberg, Creative Commons
הסופרת האוסטרית זוכת פרס נובל לספרות אלפרידה ילינק/Creative Commons, G. Huengsberg

פרסום ראשון: עשרה סופרים יהודים מוכרים ונחשבים באוסטריה, ובראשם כלת נובל לספרות לשנת 2004 אלפרידה ילינק, פרסמו מכתב נוקב נגד ההפיכה המשטרית בישראל שבו הביעו דאגה על המתרחש בארץ על רקע תהליכים היסטוריים. סופרים וסופרות נוספים החתומים על המכתב הם רוברט שינדל, אווה מנסה, דורון רבינוביץ', יוליה רבינוביץ', רוברט מנסה, פיטר סטפן יונק, רות בקרמן, לדימיר ויטליב ואיזולדה חרים.

כותרת המכתב, שהגיע לידי וואלה! תרבות, היא "להיות עם חופשי", ובראשיתו נכתב "אנחנו, סופרים יהודים מאוסטריה, מרגישים כל כך קרובים למדינת ישראל, ונוגע בנו מה שמשפיע על החברה כיום". הסופרים הבהירו כי הישראלים הם "בחלקם קרובים משפחה שלנו, מכרים קרובים שלנו, ובכל מקרה אנשים שדומים לנו, שצועדים היום ברחובות למען דמוקרטיה ושלטון החוק. אנחנו עומדים לצד אלה שמוחים נגד החלשת בית המשפט העליון".

"הניסיון לערער את עצמאות מערכת המשפט הוא דבר שהימין הקיצוני האוסטרי דוחף אליו מזה שנים. אנחנו יודעים היטב מהעבר היהודי האוסטרי שלנו כמה מהר אפשר לגייס רוב נגד כל האופוזיציה, נגד תקשורת ביקורתית, נגד חופש האמנות והמדע, נגד ההגנה על מיעוטים ונגד זכויות אדם. אדולף היטלר בא מהארץ הזאת, אוסטריה. אבל גם תיאודור הרצל גר כאן. מה שהרצל דיבר עליו לא זר לנו. היום, אנחנו קוראים את הטקסטים שלו כפי שהתכוון אליהם. אנחנו יודעים שהחלום שלו היה מדינה חילונית ודמוקרטית, הפתוחה לכל אלה המאויימים על ידי האנטישמיות, כדי שיוכלו לחיות בכבוד ובחופש. תכנית ממשלת הימין הדתית לביטול סמכות השיפוט בוגדת בחזונו של הרצל, מפלגת את ישראל, ומאיימת לא רק על הדמוקרטיה שלה אלא בסופו של דבר על עצם קיומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully