וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל העולם מדבר על סרט נשכח מ-1992. זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 6:23

"העולם על פי קליפורניה מן" הוא סרט נעורים שיצא ב-1992, זכה להצלחה סבירה אך לא יוצאת דופן, ונעלם מהתודעה. אז למה קמנו היום בבוקר וגילינו שכולם מדברים עליו?

בווידאו: אוסקר 2023: ניצחון ענק ל"הכל בכל מקום בבת אחת"/באדיבות A.M.P.A.S.© 2023", yes ו-STINGTV

"העולם על פי קליפורניה מן" ("Encino Man") הוא סרט נעורים שיצא ב-1992. העלילה עוסקת באיש מערות המתעורר לחיים במאה העשרים. התוצאה זכתה להצלחה קופתית, אבל הנתונים שלה היו נאים ותו לא - עם הכנסות של כ-40 מיליון דולר, הלהיט הצנוע התמקם במקום ה-39 ברשימת הסרטים הכי מצליחים בקופות ארצות הברית באותה שנה, אחרי "בומרנג", "HouseSitter" וסרטים נשכחים אחרים.

יש לסרט מעריצים וכאלה שזוכרים אותו בנוסטלגיה ובחיבה, אבל אפשר לומר כי הוא נעלם מן התודעה. אין לו יותר מדי אזכורים תרבותיים, והוא לא נמצא בקטלוג של אחד משירותי הסטרימינג הגדולים בארצות הברית, נטפליקס וכדומה, אלא רק ניתן לרכישה באייטיונז וכיוצא בכך.

ולמרות כל זה, "העולם על פי קליפורניה מן" הפך היום לאחד הסרטים המדוברים בעולם. הסיבה לכך: רצה הגורל וכיכבו בו בצעירותם ברנדן פרייז'ר וקי הוי קוואן, שחלקו לפנות בוקר שעון את הפרסים בקטגוריות המשחק בטקס האוסקר - פרייז'ר זכה בפרס השחקן הראשי על "הלוויתן" והוי קוואן בפרס שחקן המשנה על "הכל בכל מקום בבת אחת", וכך השניים זכו להתאחד על הבמה, קצת יותר משלושים שנה אחרי המפגש ראשון ביניהם.

מתוך הסרט "העולם על פי קליפורניה מן". צילום מסך מהטוויטר, צילום מסך
איזה דברים מדהימים קרו ב-1992! הוואן ופרייז'ר ב"העולם על פי קליפורניה מן"/צילום מסך, צילום מסך מהטוויטר

צירוף המקרים הביזארי זכה להתייחסות כבר בטקס עצמו, כשהמנחה ג'ימי קימל איזכר את כוכב הסרט, הקומיקאי הלא מוערך במיוחד פולי שור, שבניגוד לעמיתיו לא זכה לקאמבק. כשהטקס נגמר, התחילו התגובות ברשת.

בסופו של דבר, הגיעה גם התגובה של פולי שור, שיצא גדול וצייץ "ג'ימי קימל הסתלבט עליי - ואהבתי את זה, אבל מה שהכי אהבתי זה לראות את חבריי משכבר הימים זוכים באוסקר".

עוד בוואלה!

אוסקר 2023: הראיון המביך של יו גרנט

לכתבה המלאה

נוסף לכך, הרשת התמלאה בעוד שלל ציוצים שחגגו את צירוף, את הסרט עצמו, את תצוגות משחק של פרייז'ר וקוואן, את הזמן שחלף ואת הקסם הנצחי של השניים. הנה כמה דוגמאות נבחרות:

והיו גם גולשים ישראלים שהגיבו בפייסבוק. "עד היום יש לי את הסרט ב-VHS", כתב הקולנוען איתן גפני. "אני מת על הסרט. פרייז'ר עושה בו את אחד הטובים שבתפקידיו" הוסיף התסריטאי עדן גוריון.

ומה אנחנו לומדים מכל זה? אף פעם אל תזלזלו בקומדיות נעורים משנות התשעים, ואף פעם אי אפשר לדעת איך החיים יתגלגלו. כנראה שהוליווד היא באמת תעשיית החלומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully