וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלית דיסטל: "בערוץ 13 מחכים שנחטוף כדור", ערוץ 13: "הסתה מחרידה"

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 20:49

הילה קורח פרסמה אמש מונולוג נגד שרת ההסברה לאחר שזו אמרה "המשפחות שלכם נשרפו שם" בנאום. דיסטל הזועמת הודיעה כי תחרים את ערוץ 13 וטענה כי הוא מתיר את דמה. ערוץ 13: "הסתה מחרידה"

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן אומרת בערוץ 14 כי "ערוץ 13 מכוונים לכך שאחד מאיתנו יחטוף ירייה", ב-16 במרץ 2023/ערוץ 14

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן אמרה הערב כי "ערוץ 13 מכוונים לכך שאחד מאיתנו יחטוף ירייה", הודיעה כי תחרים את הערוץ וכינתה אותו "ערוגה של הסתה ורעל". זאת בעקבות מונולוג ביקורתי נגדה שהשמיעה אמש מגישת המהדורה המרכזית הילה קורח לאחר הנאום שכלל את האמירה מעוררת הסערה "אני כבר לא מזדעזעת וזה המשפחות שלכם שנשרפו שם". מערוץ 13 אמרו בתגובה לכך ש"זוהי הסתה חמורה נגד כלי תקשורת בישראל שיש לגנותה בתוקף".

ראשית הדברים שלשום (שלישי), כשדיסטל אטבריאן מחתה במליאת הכנסת על כך שמכנים אותה "שרת התעמולה", ותקפה את חברי האופוזיציה: "שנים שמרתי על זיכרון השואה, שנים הזדעזעתי מזילות השואה, אני כבר לא מזדעזעת וזה המשפחות שלכם שנשרפו שם". דברי דיסטל אטבריאן הובילו לביקורות רבות עליה, בין השאר מצד קורח, בטור דעה במהדורת חדשות 13.

קורח אמרה אמש: "עומדת שרת ההסברה על דוכן הכנסת, ואומרת שבעקבות קריאות נגדה היא כבר אינה מזדעזעת מזילות זיכרון השואה. כך בנאום המקורי של שרת ההסברה, הדברים בהקשרם. לא נכנס עכשיו להשוואות לגבלס מצד אחד, וקריאות 'יהודונים' בקרב כמה ממקורביך מהצד השני. איך אמרת, השרה דיסטל? 'נאצים כמו נצנצים', רגע אחרי שהאשמת את הערוץ שלנו ב'טיהור' דוברי האמת, לא פחות. בחירת מילים מעניינת שלא נתעכב עליה, כי היה דבר אחד בנאום הזה שלך, שצריך להטריד את כל מי שרוצה להמשיך ולחיות כאן כעם אחד. אמרת - כשרת ההסברה, כן? - שזילות השואה צריכה להדאיג 'אתכם' כי המשפחות 'שלכם' נשרפו בשואה. למי התכוונת? ליהודי לוב, עיראק, מרוקו, תוניסיה, אלג'יריה? או שבטעות ניסית לרמוז או לומר מפורשות שהשואה היא 'עניין של השמאלנים', כלומר 'של האשכנזים', שהם 'בהכרח שמאלנים'? לא הבנתי".

"מי אלה הם ואנחנו באירוע הזה?", הוסיפה קורח, "איך את מסבירה את זה, כשרת ההסברה? איך את מסבירה את זה ביום שבו ראש הממשלה נוסע לאחת מבעלות בריתנו החזקות ביותר, גרמניה, ברית שנחרטה על רקע הפשע הגדול ביותר שנעשה לעם היהודי ובעולם בכלל. מה את מנסה להסביר כאן, ולמי?"

בעקבות המונולוג, כתבה הערב (חמישי) דיסטל-אטבריאן בטוויטר: "אני מחרימה באופן מוחלט את ערוץ 13. הרגע נשלח אלי המונולוג שהילה קורח רקחה לכבודי. נדרשת מידה עמוקה מאוד של חוסר הוגנות בכדי לערוך כך את הנאום שלי. משפט וחצי חולצו ללא הקשר כדי להפוך את הכאב על זילות השואה לזלזול בשואה. הערוץ הזה הפך לערוגה של הסתה ורעל. כף רגלי לא תדרוך שם יותר".

בתגובה לכך, מחדשות 13 נמסר: "אנו גאים בטור של הילה, וללא שום קשר השרה דיסטל אטבריאן מוזמנת תמיד להתארח בתכניותינו". העימות החריף כשדיסטל אטבריאן, שהתארחה הערב בערוץ 14, אמרה: "בערוץ 13 מחכים שמישהו מהממשלה יירצח". מערוץ 13 מסרו בתגובה לכך: "זוהי הסתה חמורה נגד כלי תקשורת בישראל שיש לגנותה בתוקף. האמירה המחרידה של השרה מהווה איום על חופש העיתונות שלנו ושל עמיתינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully