וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגילת העצמאות הוקרנה באולם האופרה בת"א - הקהל הגיב בתשואות אדירות

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 8:24

רגע לפני עליית האופרה "דון ג'ובאני" בבית האופרה שבתל אביב הוקרן קטע מתוך מגילת העצמאות על מסך ענק. הקהל הגיב בתשואות

מגילת העצמאות האופרה הישראלית. עמית סלונים
הקטע שהוקרן לקהל/עמית סלונים

רגע לפני עליית האופרה "דון ג'ובאני" בבית האופרה שבתל אביב הוקרן קטע מתוך מגילת העצמאות על מסך ענק. בקטע נכתב, בין השאר, כי מדינת ישראל "תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל, תקיים שוויו ןזכויות חברתי ומדיני (...) תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות, תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות, ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות". הקהל הגיב בתשואות אדירות למראה המגילה.

אתמול התייחס המנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית, המנצח להב שני, למצב בישראל ולמחאה נגד המהפכה המשפטית. בדברים קצרים שאמר לקהל הרב שמילא את היכל התרבות בתל אביב לפני הקונצרט, אמר: "אני יודע שכולכם באתם לשמוע קונצרט. מיד ננגן את כל המוזיקה שהכנו בשבילכם. כולנו כאן על הבמה שומעים את הקולות בחוץ ואנחנו דואגים וחרדים לעתיד של המדינה שלנו".

לאחר שהקהל קטע את שני, מחא כפיים וחלקים ממנו אף עמדו על רגליהם, המשיך שני: "הדמוקרטיה שלנו זה נס וחיי התרבות שבנינו פה בעשרות השנים האחרונות הם נס ואסור בשום פנים ואופן שנאבד את מה שבנינו. אני מקווה שנמצא פתרון ואיחוד מהר". לאחר מכן הקהל מחא שוב כפיים והתזמורת פצחה בנגינת ההמנון הלאומי "התקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully