וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגורו של המחאה הוא יהודי שבז ליהדותו": המתקפה החריפה של אראל סג"ל על יובל נח הררי

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 10:13

בתכנית הטלוויזיה "הדוח של אראל", המשודרת בערוץ 14, הקדיש המנחה אראל סג"ל את מונולוג הפתיחה שלו להיסטוריון פרופ' יובל נח הררי שמזוהה עם המאבק נגד המהפכה המשפטית: "איש רוח ללא רוח, זה הגורו של המחאה, הגיבור אליו הם נושאים עיניים"

בתכנית הטלוויזיה "הדוח של אראל", המשודרת בערוץ 14, הקדיש המנחה אראל סג"ל את מונולוג הפתיחה שלו להיסטוריון פרופ' יובל נח הררי בעקבות התבטאויותיו בנושא המהפכה המשפטית ונגד הממשלה. סג"ל תקף את פרופ' נח הררי בצורה חריפה וטען: "אם יש מישהו שמסמל יותר מכל את משבר הזהות אליו נקלע השמאל הישראלי, אוסף האטומים המקרי העונה לשם יובל נוח הררי הוא האיש".

"יובל נח הררי הוא אידיאולוג קנאי שמתחפש למדען", אמר סג"ל. "גיבור אליטת הניידים ששואף ליישם ממשלה עולמית שתנוהל בידי רובוטים מבוססי בינה מלאכותית, אדם השולל את רעיון האדם, יהודי שבז ליהדותו, איש רוח ללא רוח, זה הגורו של המחאה, הגיבור אליו הם נושאים עיניים".

אראל סגל סג"ל יובל נח הררי. קשת 12 + ערוץ 14, צילום מסך
סג"ל ונח הררי/צילום מסך, קשת 12 + ערוץ 14

לפני כשבועיים התראיין פרופ' נח הררי לדני קושמרו בתכנית "אולפן שישי" ותקף את המהפכה המשפטית שמובילה ממשלת ישראל. "יש מבחן מאוד פשוט - מה ההבדל בין רפורמה להפיכה? רפורמה זה כשהממשלה עושה הרבה מאוד שינויים גדולים, משמעותיים, אבל מכבדת את מגבלות הכוח שלה וגם כשהרפורמה מושלמת עדיין יש מגבלות על הכוח של הממשלה. זו רפורמה. הפיכה זה כאשר הממשלה מנסה להשיג לעצמה כוח בלתי מוגבל, להרוס את כל המגבלות עליה ולהרוס את כל האיזונים והבלמים. וכשהפיכה מושלמת, לממשלה יש כוח בלתי מוגבל לעשות כל דבר שהיא רוצה. היא יכולה לדרוס לגמרי את החופש שלנו.

"זה המבחן, ובמבחן הזה ברור שאנחנו נמצאים כרגע בהפיכה. אנשים צריכים להפסיק לדבר על כמה נציגים יהיו בוועדה למינוי שופטים ועל פסקת התגברות וכל הדברים האלה - צריך למקד את תשומת הלב בשאלה אחת ויחידה: מה מגביל את הכוח של הממשלה? אם קואליציה נוכחית או עתידית תחליט למשל לשלול את זכות הבחירה מערבים, לשלול את זכות השביתה מעובדים, לסגור תחנת טלוויזיה שלא מוצאת חן בעיניה - מה מונע את זה, מה מביל אותה? עד היום בהיסטוריה של מדינת ישראל היה לנו את הסגנון הפרטאצ'י הזה של קצת חוקי יסוד ובג"ץ שהיה המוסד היחיד שיכול במצב כזה להתערב ולהגיד לממשלה "לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully