וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ההשבתה: זאפה ביטל מופעים, התיאטראות נסגרים, טקס הטלוויזיה יידחה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 17:05

על רקע השבתת המשק כמחאה על המהפכה המשפטית, רשת בתי קולנוע לב תשבית את בתי הקולנוע משעה 13:00, התיאטראות ביטלו הצגות הערב, מוזיאון ת"א מושבת וטקס הטלוויזיה שתוכנן להתקיים מחר - נדחה. מוקדם יותר, שח"ם ופורום מוסדות תרבות קראו למוסדות התרבות להצטרף לשביתה

בווידאו: הפגנות ענק ברחבי הארץ, עשרות אלפים חסמו את נתיבי איילון/צילום: יותם רונן, חדשות 13

גל ביטולים של אירועי תרבות וסגירות של מוסדות תרבות על רקע השבתת המשק והמחאה נגד המהפכה המשפטית. תיאטרון הקאמרי ייסגר הערב ולכן לא יועלו בו כמתוכנן ההצגות "בואו נפתח את זה", "פוטוגרף 51", "סוס אחד נכנס לבר" ו"בגוף אני מבינה"; הבימה יוחשך הערב וההצגות "קזבלן" ו"פולין ארץ ירוקה" לא יתקיימו כמתוכנן; בית ליסין יושבת אף הוא, ולכן לא יועלו בו ההצגות "משחקים בחצר האחורית" ו"אפס ביחסי אנוש"; תיאטרון יפו דוחה את השקת הגרסה המחודשת והמסקרנת של "מלכת אמבטיה" שכתב חנוך לוין ותוכננה לעלות הערב להערב; עוד בוטלו ההצגות בתיאטרון הסמטה ביפו ובתיאטרון הספרייה.

מקבוצת זאפה נמסר כי עקב חסימות הכבישים וההפגנות הצפויות, ידחו האירוע של בית ספר רימון, "שירימון", שנקבע להערב בזאפה הרצליה, המופע של אורי חזקיה שהיה אמור להתקיים הערב בזאפה ירושלים, והמופע "סוזי בום - מלכת הדראג של ישראל" שתוכנן לעלות בזאפה תל אביב החדש.

ביטולים ודחיות נוספים במוזיקה: רותם כהן ביטל את הופעתו בהיכל התרבות הערב; בצוותא נדחה המופע של אורי הרפז ואלעד שטמר, "שרים הפרברים", שתוכנן להערב; המופע של ארנון נאור, הפועל תחת השם סאן טיילור, שהיה אמור להתקיים הערב בלבונטין 7 נדחה; הופעת מיקה שדה בלבונטין 7 הערב נדחתה; וגם המופע של נעם בתן במועדון בארבי נדחה.

האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה וכאן 11 הודיעו כי נוכח הארועים הוחלט שלא לקיים מחר (שלישי) את טקס פרסי הטלוויזיה, "ולדחות אותו לימים רגועים יותר". גם אירוע הצגת התכניות החדשות של HOT, שתוכנן להתקיים הבוקר, נדחה בגלל המצב.

שינויים נוספים בלוחות השידורים נוכח האירועים: הערב לא ישודרו בכאן 11 התכניות "פגישה" עם רוני קובן ו"נפיץ" עם תם אהרון, ובקשת 12 לא ישודר כמתוכנן פרק הסיום של הסדרה "גוף שלישי" ובמקום זאת חדשות 12 יקיימו שידור מיוחד. וברשת 13 לא תשודר "הישרדות" כמתוכנן, וישודרו משדרי חדשות לאורך כל הערב.

חזרות למחזמר "קזבלן", תיאטרון הבימה, 7 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
גם "קזבלן" לא תעלה הערב/ראובן קסטרו

רשת בתי קולנוע לב הודיעה על השבתת הרשת החל מהיום בשעה 13:00. גיא שני, מנכ"ל הרשת, מסר: "אנחנו מצטרפים ומזדהים עם המאמץ והמאבק למען הדמוקרטיה ונסגור את בתי הקולנוע. לא נוכל לעמוד מנגד".

ספריית בית אריאלה וכל הספריות העירוניות של עיריית תל אביב מצטרפות לשביתה. הספריות העירוניות סגורות עד להודעה חדשה וכל פעילויות התרבות המתוכננות יידחו. גם מוזיאון תל אביב לאמנות הצטרף לשביתה וייסגר החל משעה 14:00 היום ועד להודעה חדשה.

בנוסף, מרכז התרבות מדיטק חולון הכריז על שביתה והפסקת כלל הפעולות וקבלת הקהל בכל מוסדות המדיטק החל מהשעה 14:00. השביתה כוללת את כל מוסדות המדיטק: מוזיאון העיצוב חולון, סינמטק חולון, סינמטק הילדים, תיאטרון המדיטק, הספרייה המרכזית, המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית וספריית החומרים.

לוואלה! תרבות נודע כי מוקדם יותר היום שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל ופורום מוסדות תרבות - קראו היום (שני) למנהלי ומנהלות מוסדות התרבות בישראל, להצטרף לשביתה הכללית במשק ולהשבית את מוסדות התרבות באופן מיידי. "אנו מצטרפים לקריאתם של נשיא המדינה, שרים, ח"כים, יו"ר ההסתדרות, ראשי המשק, מרכז השלטון המקומי, האוניברסיטאות ושאר הגופים המובילים במאבק להצלת הדמוקרטיה הישראלית - ראש הממשלה, עצור את החקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully