וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דידי הררי נגד נתניהו ולוין: "מה זה שכרון הכוח הזה?! תעצרו את החקיקה"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 16:23

דידי הררי, יועצו לשעבר של ראש הממשלה, מתח ביקורת חריפה בתכניתו ב-103FM: "אצבע אחת בעין יותר מדי, זה מה שקרה. בלי הרבה לחשוב רה"מ מפטר את שר הביטחון. ועל מה? על זה שקרא לעצור את החקיקה? למה לא עצרתם את החקיקה לפני חודש, והייתם מונעים קרע בעם"

דידי הררי. 103fm
"ראש הממשלה צריך לנהל דברים, ולא שינהלו אותו, אלוהים יודע מי". דידי הררי/103fm

"אצבע אחת בעין. אצבע אחת בעין יותר מדי, זה מה שקרה", כך כינה דידי הררי את אירועי היממה האחרונה, לאחר פיטורי שר הביטחון יואב גלנט בעקבות בקשתו לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. הררי שימש בעבר כיועץ אסטרטגי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוביל קמפיינים של הליכוד והיה לתומך נלהב שלו.

הררי פתח את תוכניתו "דידי לוקאלי" ב-103FM במונולוג ביקורתי על מוביל החקיקה להחלשת מערכת המשפט, ועל פיטורי שר הביטחון: "מה זה שכרון הכוח הזה? אז ניצחתם בבחירות, ועל פניו הכול היה דבש, 64 מנדטים זה רוב שכבר הרבה זמן לא ראינו פה ולא ראיתם, תמיד היה עומד על חודו של מנדט אחד, 61 מנדטים, 60 מנדטים. על פניו הכול תותים ואפשר לעשות באמת שלטון כמו שצריך ולהעביר החלטות. אבל מסתבר ששכרון הכוח יכול להיות גם שכרון משחית. זה מתחיל מיריב לוין שמביא פתאום רשימת רפורמה משפטית ארוכה כמו מגילת העצמאות, והכול בבת אחת. זה ממשיך עם אדון שמחה רוטמן המתנשא, היהיר, הפוגעני, שפתאום קיבל במה. למרות שמחיאות הכפיים של הקהל הסתיימו מזמן, הוא עדיין על הבמה".

"ואז מגיע שר הביטחון גלנט שאומר את האמת שלו. המצב הביטחוני קשוח, חייבים להתכנס. חודש ימים מבקש גלנט להתכנס עם הקבינט הביטחוני, כדי להציג את הדברים שהוא כנראה יודע עליהם. וכשהוא לא יכול עוד - הוא אומר 'די'. חייבים להתרכז במה שחשוב ודחוף, הצבא והביטחון של המדינה הזאת. כי בוא, בינינו, בלי הגנה ביטחונית, לא באמת חשוב איזה חוקים יעבירו. הכל יהיה בטל בשישים. בלי הרבה לחשוב ומתוך הבטן כנראה, ראש הממשלה מפטר את גלנט שר הביטחון. ולמה? כי הוא נעלב. הוא נעלב שגלנט קרא לעצור את הרפורמה בזמן שהוא היה בלונדון", הוסיף הררי.

האזינו לקטע המלא ב-103FM

"תגידו לי, מה אנחנו משחקים בנעלבים?", תהה הררי והוסיף: "חודש הרמדאן עכשיו, הזמן הכי נפיץ ביטחונית, כל ההערכות מראות על התארגנות, לא יודעים למה עדיין, של איראן, לבנון, סוריה, הפלסטינים. זה הזמן לפטר שר ביטחון? ועל מה? על זה שהוא קרא לעצור את החקיקה? הוא אפילו לא הספיק להרים יד נגד באיזושהי הצבעה. רק על אמירה של דברים מפטרים אותו? אז כל הלילה המדינה בערה בהפגנות, ועכשיו אנחנו שומעים פתאום את יריב לוין, וגם את ראש הממשלה נתניהו ואפילו סמוטריץ', שאולי כדאי לעצור את החקיקה כדי להרגיע. עכשיו נזכרתם? עכשיו? אם עכשיו אפשר לעצור את החקיקה, למה לא עצרתם לפני חודש, והייתם מונעים כזה קרע בעם?".

הררי הביע תסכול מהשסע הפוליטי, והאשים את הפוליטיקאים על חלקם בהעמקתו. "כאילו מה אתם חושבים, שיום אחרי שכל זה ייגמר הקרע יתאחה מאליו? לקרוע קל, בשנייה. לאחות לוקח זמן, לפעמים הרבה זמן. גם משקעים. כמו בכל דבר, אפילו כמו בקפה שחור, לוקח להם זמן לשקוע. עצוב ובעיקר חסר היגיון. כבר חודש אנחנו צועקים, באמת, גם אצלנו כאן 'תעצרו את החקיקה המהירה הזאת, תעצרו גם את ההפגנות, שבו לדבר'. זוכרים את המשפט 'כשהבית ריק, זה לא משנה אם אני צודק'? זוכרים שאמרנו את זה נונסטופ? אם היינו עכשיו בתקופת התנ"ך, היינו מבקשים מאלוהים שישלח איזה מלאך, להושיב את כולם ולדבר. כי עד כמה שאני יודע ראש הממשלה צריך לנהל דברים, ולא שינהלו אותו, אלוהים יודע מי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully