וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור שליין נאם בהפגנה בחיפה: "זה חורבן המדינה היהודית"

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 8:04

הסאטיריקן ליאור שליין נאם בהפגנה מול קהל של עשרות אלפי מתנגדים למהפכה המשפטית בחיפה: "המלחמה על החירות שלנו ועל העצמאות שלנו תימשך. זה התפקיד שלנו, אף אחד אחר לא יעשה את זה בשבילנו. אנחנו נמשיך להילחם, עד שננצח, וזה מה שיהיה"

ליאור שליין נואם בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית בחיפה, 1 באפריל 2023/סטילס: מחאת העם חיפה, וידאו: יואב איתיאל

עשרות אלפי בני אדם מפגינים הערב (שבת) בעשרות מוקדים ברחבי הארץ במחאה על המהפכה המשפטית. זה השבוע ה-13 להפגנות, שמתקיימות השבוע על רקע השהיית החקיקה ותחילת תהליך ההידברות בבית הנשיא, ובין מוקדי המחאה העיקריים: תל אביב, ירושלים וחיפה.

הקומיקאי והסאטיריקן ליאור שליין היה אחד הנואמים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה (צפו בקטע מהנאום - מעל), אליה הגיעו עשרות אלפי מפגינים, ואלפים ממשיכים להגיע. למרות ההכרזה על השהיית החקיקה, זו אחת ההפגנות הגדולות ביותר בחיפה מתחילת המחאה. המפגינים צעדו מהאודיטוריום במרכז הכרמל למרכז חורב, שם הם שומעים את הנאומים. רק שוטרים ספורים במקום, המשטרה שסגרה צירים כצעד מנע, בולטת באי נוכחותה. מארגני ההפגנה קראו לציבור "לא להתבלבל, 1 באפריל, אבל הממשלה לא תעבוד עלינו" ומסרו כי "המחאה חייבת להימשך כי החקיקה בדרך, פלוגות בן-גביר כבר בהכנה והחושך גובר! לא מתייאשים ולא מתבלבלים, כולם ברחובות!". ברשימת הנואמים כלולים גם פרופ' אבינועם שירן, אב שכול חיפאי, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), פרופ' פרץ לביא נשיא הטכניון לשעבר, גאדיר האני, פעילה חברתית למען חיים משותפים ושלום ויאיא פינק ומייסד לובי 99.

שליין אמר בנאומו: "בהפגנות בתל אביב, בקפלן ובהבימה, ואני מניח שגם פה, השאלה שחוזרת, שכולם שאלו מאז ינואר, היא 'מה יהיה?'. 'הם רוצים לעשות פה דיקטטורה, מה יהיה?'. 'הם משתלטים על בתי המשפט, אוי ואבוי, מה יהיה?'. 'ביבי השקרן והכנופיה המושחתת שמקיפה אותו - יש להם רוב בכנסת, מה יהיה?'. ואחרי שלושה חודשים של מלחמה בממשלה האיומה הזאת, בהפיכה המשטרית המופרעת שהם מתכננים, אני חושב שכולנו כבר יודעים את התשובה: אנחנו לא ניתן להם. זה מה שיהיה".

"המחנה הליברלי קם, והוא ענק ומצוין. תסתכלו סביבכם. אנחנו טייסים וחפ"שים, היי-טקיסטים ולואו-טקיסטים, יהודים וערבים, מזרחים ואשכנזים, מבוגרים וצעירים, חיפאים ותל אביבים, וכולנו פטריוטים, וכולנו נלחמים על המדינה הדמוקרטית שלנו, ואנחנו נמשיך להילחם כל זמן שנצטרך, וזה מה שיהיה. יש רק שתי דרכים שבהן ישראל יכולה ללכת: או מדינה לא דמוקרטית, משיחית, מושחתת, בורה, ענייה, פרימיטיבית, בלי שלטון חוק - המדינה שנתניהו וסמוטריץ' ובן גביר ודרעי וגולדקנופף וגפני ויריב לוין ושמחה רוטמן מתכננים לנו; או מדינה דמוקרטית, חופשית, מתקדמת, משגשגת, מדינה יהודית וציונית שיש בה שוויון לכל אזרח, מדינה של שלטון חוק ומדע ומחקר והייטק ותרבות ויצירה עברית, המדינה שאנחנו, שההורים שלנו, שהסבים והסבתות שלנו, באנו מכל העולם כדי לבנות כאן, וזה מה שיהיה".

ליאור שליין נואם בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית בחיפה, 1 באפריל 2023. מחאת העם חיפה,
ליאור שליין נואם בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית בחיפה/מחאת העם חיפה

"היו עוד הפגנות השבוע", הוסיף שליין. "גם ישראלים שבחרו בממשלה הזאת יצאו להפגין, לתמוך בממשלה. נתניהו ביקש מהם, והסיע חלק, והם יצאו. ואני רוצה להגיד לכם: הם לא אויבים שלנו. הם ישראלים כמונו, שפוליטיקאים עלובים שיקרו להם: הבטיחו להם ביטחון, הבטיחו להם עוצמה יהודית. מה שקורה בישראל בשלושת החודשים האחרונים זה הפוך מביטחון, הפוך מעוצמה יהודית: פיגוע רודף פיגוע, ישראלים חפים מפשע נרצחים, ובאמצע כל זה ראש הממשלה מפטר את שר הביטחון סתם, כי בא לו. ממשלה טיפשה וחסרת אחריות הורסת את היחסים עם ארה"ב, קורעת את צה"ל מבפנים, מאיימת לחסל את בג"ץ, בג"ץ שמאפשר לנו לפעול ביו"ש בלי שהעולם המערבי כולו יקום נגדנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
על רקע ההדברות, השבוע ה-13 להפגנות נגד המהפכה המשפטית במרכז חורב חיפה 01 באפריל 2023. דרור גלבוע, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית במרכז חורב חיפה/אתר רשמי, דרור גלבוע

"מיליציות חמושות של נערי גבעות מופרעים, כפופים לאיתמר בן גביר, עבריין שהורשע בתמיכה בטרור - זה ביטחון? בצלאל סמוטריץ' מצייץ בטוויטר שצריך למחוק את חווארה והופך את עצמו למוחרם בכל העולם - זה ביטחון? 'למחוק את חווארה'. את הציוץ הוא מחק. מה שקורה בחודשים האחרונים זה הפוך מביטחון והפוך מעוצמה יהודית. וגם ביטול ההתנתקות מעזה, או סיפוח של מיליוני פלסטינים שחיים ביו"ש - זה הפוך מעוצמה יהודית. מה שקורה בחודשים האחרונים זה חורבן המדינה היהודית. והרבה ישראלים שהצביעו ל'ימין ימין מלא מלא' כבר מבינים את זה בעצמם, ואת השאר אנחנו נצטרך לשכנע - וזה מה שיהיה. אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו. אל תאמינו לנתניהו שמבטיח 'הקפאה של החוקים הדיקטטוריים, השהיה בה"א', כאילו שיש לו אפשרות אחרת; אל תבנו על הנשיא הרצוג, או על גנץ ולפיד, ששוב נפלו למלכודת של נתניהו השקרן, שממש התנדבו השבוע לחלץ אותו מהבור שהוא חפר לעצמו. הם לא הבינו את המחאה הזאת כשהתחלנו, והם לא מבינים גם היום: על דמוקרטיה אי אפשר להתפשר. פיוס זה אחלה, אבל רק שלטון ליברלי מאפשר חיים בפיוס. החרדים יכולים להאמין במה שהם רוצים ובמי שהם רוצים, הסמוטריצ'ים והבן-גבירים יכולים לשנוא את מי שהם רוצים ולהתפלל מתי שהם רוצים, זאת זכותם ואין לנו מה לעשות נגד זה. אבל במדינת ישראל יהיה שוויון לנשים, וילדים ילמדו חשבון ואנגלית, ואם סמוטריץ' לא רוצה - זה מעניין את הגרנד-מייזר שלי. במדינת ישראל גם חילונים יוכלו לחיות כמו שהם מאמינים, במדינת ישראל יהיה שוויון זכויות ושוויון חובות, ומדינת ישראל תישאר דמוקרטית - זה מה שיהיה".

בסיום דבריו אמר שליין: "השבוע נחגוג את פסח. בסוף החודש - את יום העצמאות. אבל המלחמה על החירות שלנו ועל העצמאות שלנו תימשך, כנראה, קצת יותר. זה בסדר. זאת המדינה שלנו, זה התפקיד שלנו, אף אחד אחר לא יעשה את זה בשבילנו. אנחנו נלחמים על הדבר שהכי ראוי להילחם עליו, ואנחנו נמשיך להילחם, עד שננצח, וזה מה שיהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully