וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות רובינשטיין לפסנתר: קווין צ'ן הקנדי זכה במקום הראשון

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 11:12

בתחרות, שנערכה השנה זו הפעם ה-17 בהיכל התרבות בתל אביב, השתתפו 32 פסנתרנים צעירים מ-18 מדינות. המנהל האמנותי: "איני זוכר תחרות שבה איכות הפסנתרנים הייתה כל כך גבוהה"

קווין צ'ן, זוכה תחרות רובינשטיין לפסנתר. יואל לוי,
קווין צ'ן, הזוכה במקום הראשון/יואל לוי

קווין צ'ן הקנדי הוא הזוכה בתחרות הבינלאומית לפסנתר על שם ארתור רובינשטיין, שהסתיימה לפני כמה ימים. במקום השני זכה גיורגי גיגשווילי מגאורגיה ובמקום השלישי זכתה קורוקי יוקין היפנית. התחרות נערכה בהיכל התרבות בתל אביב. אריאל כהן, המנהל האמנותי של התחרות, מסר כי אינו זוכר תחרות "שבה איכות הפסנתרנים שהגישו מועמדות הייתה כל כך גבוהה", כלשונו.

תחרות רובינשטיין נוסדה בשנת 1974, ובעשורים האחרונים מתחרים בה פסנתרנים צעירים מכל רחבי העולם. השנה השתתפו בתחרות, שמתקיימת בדרך כלל אחת לשלוש שנים ונערכה זו הפעם ה-17, בסך הכול 32 מתחרים מ-18 מדינות. הזוכים בתחרות גורפים לכיסם בנוסף לכבוד גם פרס כספי משמעותי. צ'ן זכה בפרס של 50 אלף דולרים, גיגשווילי ב-20 אלף דולרים, ויוקין בעשרת אלפים דולרים. חבר השופטים כלל 11 שופטים מישראל ומהעולם, בראשו עמד פרופ' אריה ורדי.

באירוע המרכזי בירך נשיא המדינה יצחק הרצוג את המשתתפים בתחרות. "במשך כמעט יובל שנים, יש לנו את הכבוד המיוחד לארח את הפסנתרנים המבטיחים מרחבי העולם, להשתתפות באודיסיאה זו של מצוינות. מתחרים יקרים, כל אחד ואחת מכם מהווה השראה עבורנו. אתם מעוררים בנו השראה בכישרונכם, המתנה הגדולה בה התברכתם, אבל גם בנחישותכם ובמשמעתכם — הדרך האדירה בה בחרתם. בעיקר, אתם מעוררים בנו השראה בכך שאתם מצביעים על משהו שהוא גדול מכל אחד מאיתנו אך משותף לכולנו ביחד: תחומי היופי והחן—הכוח האמיתי של אנושיותנו", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully