וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ביקורת על הממשלה: נועה תשבי פוטרה מתפקידה כשליחה למאבק באנטישמיות

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 19:30

על רקע ביקורת שמתחה על ההפיכה המשפטית, נועה תשבי פוטרה בידי משרד החוץ מתפקידה כשליחה למאבק באנטישמיות. "רציתי להמשיך", אמרה בתגובה. "המאבק הזה הוא לא דבר פוליטי"

הסופר דויד גרוסמן נואם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בסמוך לבית הנשיא בירושלים, 1 באפריל 2023/יח"צ

תם הטקס: נועה תשבי הודיעה היום (ראשון) בטוויטר כי פוטרה מתפקידה כשליחה למאבק באנטישמיות ובדה-לגיטימציה. תשבי פרסמה את המכתב הרשמי שקיבלה מנציגי משרד החוץ והוסיפה -"באכזבה ועצב אני יכולה לאשר כי הממשלה החדשה בישראל פיטרה אותי מתפקיד השליחה למאבק באנטישמיות ודה-לגיטימציה. איני יודעת אם ההחלטה נבעה מכך שהבעתי דאגה בפומבי מתכנית הממשלה לרפורמה במערכת המשפט, אבל לאור העובדה שאין ירידה באיום האנטישמיות והדה-לגיטימציה נגד ישראל, קשה להגיע לכל מסקנה אחרת".

לאחר מכן הוסיפה תשבי "אני רציתי להמשיך. אני חשבתי (ועדיין חושבת) שלוחמה באנטישמיות ובדה-לגיטימציה של ישראל לא צריך להיות דבר פוליטי. חשבתי שזה יותר חשוב מממשלה כזו או אחרת. טעיתי. ורק שתדעו שאני - לא - אפסיק - לעולם".

כזכור, תשבי פרצה בישראל בשנות התשעים בסדרה "רמת אביב ג'". לאחר מכן עברה להוליווד ובזכות האנגלית המשופשפת והרהוטה שלה הפכה לפנים הלא רשמיות ישראל במאבק נגד ה-BDS וכדומה. באפריל 2022, התפקיד שלה הפך לרשמי: שר החוץ דאז יאיר לפיד מינה אותה כ"שליחה המיוחדת של משרד החוץ למאבק באנטישמיות ובדה לגיטימציה", מינוי שהחזיק מעמד עד היום.

הרקע למכתב הוא בין השאר הראיון שהעניקה תשבי לביל מאהר לפני כמה ימים. הריאיון דווקא היה מתון ומחושב, אבל תשבי העזה במהלכו להתייחס לקואליציה הנוכחית כ"ימין קיצוני", להגדיר את צעדיה כ"הפיכה משפטית שהולכת רחוק מדי", לציין כי רוב העם מתנגד להפיכה ולהתייחס באהדה להפגנות נגדה - מה שהוביל לסיום תפקידה.

עוד בוואלה!

על רקע ההידברות, על אף ה"השהייה": רבבות הפגינו נגד המהפכה המשפטית בשבוע ה-13 למחאות

לכתבה המלאה

הריאיון אצל ביל מאהר

בתגובה לציוץ של תשבי, צייץ חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) בסרקזם - "למיטב הבנתי, החלטת משרד החוץ לוותר על שירותיה של נועה תשבי כשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות התגבשה לאחר ההצלחת המסע הבינלאומי של בצלאל סמוטריץ'". העיתונאית לילך סיגן הוסיפה: "טמטום רודף טמטום, קהות חושים רודפת אטימות. נועה תשבי היתה מסבירה נפלאה של ישראל, מי בדיוק יחליף אותה בתקופה הזו, שבה ישראל חוטפת קיתונות של אש מכל עבר? השאלה הגדולה היא מי צריך לאחל 'בהצלחה בהמשך הדרך' למי".

לעומת זאת, גלעד כץ, לשעבר הקונסול ביוסטון, כתב: "סיום העסקתה כשליחה מיוחדת של משרד החוץ למאבק באנטישמיות הוא צעד נכון מבחינה מקצועית. עזבו רגע שבפועל תשבי לא הצליחה לשנות את כללי המשחק במאבק באנטישמיות, היא גם לא התכוונה לכך. המינוי שלה על ידי לפיד היה כל כולו מינוי וירטואלי של סלבריטאית ישראלית. אפס בהכנת תוכנית".

  • עוד באותו נושא:
  • נועה תשבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully