וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן מייקל לרנר ("ברטון פינק", "גודזילה", "אקס-מן") הלך לעולמו בגיל 81

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 21:25

השחקן היה מועמד לאוסקר על תפקידו בסרט של האחים כהן "ברטון פינק". אחיינו, השחקן סם לרנר: "קשה לתאר במילים כמה מבריק היה דודי מייקל, וכמה הוא השפיע עלי"

שחקן הקולנוע האמריקאי-יהודי מייקל לרנר, שהתפרסם בעיקר בזכות הופעותיו בסרטים כמו "אלף" ("elf"), "גודזילה" ו"אקס-מן: העתיד שהיה", הלך לעולמו בגיל 81. לרנר היה מועמד לאוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר על משחקו בקומדיה הפסיכולוגית של האחים ג'ואל ואיתן כהן מ-1991, "ברטון פינק".

אחיינו של לרנר, השחקן סם לרנר, אישר את מותו באינסטגרם וכתב: "איבדנו אגדה. קשה לתאר במילים כמה מבריק היה דודי מייקל, וכמה הוא השפיע עלי. הסיפורים שלו תמיד נתנו לי השראה וגרמו לי להתאהב במשחק. הוא היה הבחור הכי מגניב, הכי מוכשר, והעובדה שהוא היה קרוב משפחה שלי תמיד תגרום לי להרגיש מיוחד. כל מי שמכיר אותו יודע כמה הוא היה מטורף - בצורה הטובה ביותר".

לרנר נולד בניו יורק. הוא עבר לסן פרנסיסקו, שם השתתף במספר מחזות, ולאחר מכן החל להופיע בסרטים. ראשית השתתף ב"המעמד" בתפקיד משנה, ב-88' השתתף ב"שמונה בחוץ", לאחר מכן ב"לילות הארלם" וכאמור ב"ברטון פינק", שם גילם את דמותו של ג'ק ליפניק, מנכ"ל חברת ההפקות, על תפקידו היה לרנר מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר. סרטים נוספים בהם שיחק לרנר היו המותחן הבדיוני של רולנד אמריך "גודזילה" בו גילם את דמותו של ראש העיר, הדרמה הקומית של וודי אלן "סלבריטי" ובקומדיית הפנטזיה "אלף" ("elf").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully