וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פלס חשפה איומים שקיבלה לפני הופעתה בקפלן: "קיללו אותי אך החלטתי לא לשתוק"

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 9:57

אחרי ששרה את ההמנון בהפגנה אתמול, חשפה המוזיקאית את האיומים שקיבלה בגין הבעת דעותיה: "אם אני אשתוק, מה תגיד אישה שחוטפת איומים? איך ידברו אחרים בלי מיקרופון? מי שיש נגדו כתב אישום לא יכול להנהיג מדינה"

קרן פלס/אביב לוסקי / digistage

אחרי ששרה את ההמנון בהפגנה שהתקיימה אתמול בקפלן בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, חושפת (ראשון) המוזיקאית קרן פלס את הקללות והאיומים שחוותה לפני שקיבלה החלטה לעלות אל הבמה - ואת החשש שלה מאלימות.

"באתי היום לקפלן לא בעד הנגד ולא נגד הבעד", כתבה. "הקול שלי מתייצב לצד החופש של כל הצדדים להשמיע קול. בתחילת דרכי לימדו אותי שאסור לאמנים להביע עמדה כי יהיה לזה מחיר. בהמשך זה אפילו החמיר, עד כדי כך ששמאלני וימני הפכו קללות שנזרקות משמאל לימין ולהיפך, למרות שכל גוף תקין מכיל את שני צדי הגפיים. לפני שבועיים הנפתי על הבמה שלי דגל שמזוהה עם ההתנגדות לממשלה הנוכחית, שבעיניי ובעיני רבים מכילה גורמים קיצוניים שמסוכנים לביטחון כולנו. חשוב שגם מי שלא מסכים ישמור על זכותו של האחר להשמיע קול ושנצא פה אחד נגד אלימות. ילדים מתאבדים בגלל בריונות מקלדת".

קרן פלס בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב, 15 באפריל 2023. ראובן קסטרו
קרן פלס אתמול בהפגנה/ראובן קסטרו

בהמשך סיפרה פלס על המחיר שהיא משלמת בגין הבעת עמדה. "אני כבר אישה בת 44 עם ילדים, שיודעת שיש בעולם דברים יותר חשובים ממנה. קיללו אותי ושלחו לי הודעות נאצה מבהילות, לא כי אני חלשה. כי עוצמת השנאה יכולה להשמיד אפילו אהבה עזה. אני בהחלמה שנתיים של גיהינום פיזי, ועדיין לא סיימתי לטפל בגוף שלי. אז תכננתי לא להתייצב הערב על הבמה בקפלן. מאיימים שלא יבואו לשמוע אותי, כלכלת משפחתי בסכנה, מפעל חיי, עדיף לשתוק. בצהריים תפסתי את עצמי על חם. אל תתני לאלימות לשלוט בך. מי שבאמת מקשיב מכל הלב, שומע את השיר האמיתי שלך, ולא מצפה ממך לשיר את שלו.

"ככה מצאתי את עצמי מטפסת לפני שלוש שעות את מדרגות הבמה, עטופה בדגל ישראל, שרה מול הקהל הגדול ביותר שזכיתי לעמוד מולו, את ההמנון של המדינה, שזכיתי לחיות בה. אם אני אשתוק, מה תגיד אישה שחוטפת איומים? איך ידברו אחרים בלי מיקרופון? למה מגיע לי קהל, שמישהו בכלל יקשיב לי, אם אני לא מוכנה לדבר? עבריינים מורשעים לא אמורים להיות חברי כנסת, ומי שיש נגדו כתב אישום לא יכול להנהיג מדינה. זאת לא עמדה פוליטית, זאת אני שלא פוחדת לעמוד על דעתי. לאישה אין כרגע לגיטימציה לשתוק רק בשביל שכולם יאהבו את הזמרת".

  • עוד באותו נושא:
  • קרן פלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully