וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרך האומנות שלי אני מנסה לעשות איזשהו תיקון לרוע של השואה"

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 11:19

השחקן בן יוסיפוביץ' מספר על הצגת היחיד "מפלצת הזיכרון" שנכתבה על ידו. בריאיון לאיריס קול ב-103fm אמר: "לאחרונה גם חווינו את זה בחו"ל. הופענו בגרמניה עם ההצגה. לא ידעתי מי יהיה הקהל. הקהל היה ברובו גרמני, הופתעתי מאד ממה שזה עורר בהם"

השחקן בן יוסיפוביץ' מספר על הצגת היחיד "מפלצת הזיכרון" שנכתבה על ידו, על פי ספרו של הסופר ישי שריד, והוא מופיע איתה בתיאטרון הבימה. בריאיון לאיריס קול ב-103fm סיפר כי הוא מגלם בהצגה דמות של מדריך למחנות בפולין ומגלה איך המפלצת מתעוררת ושואבת גם אותו למקומות הכי אפלים ונמוכים: "אני כשחקן ביחד עם הסיפור של הדמות מגיע לאיזשהו קצה. אני והדמות עוברים מסע חזק. לאחרונה גם חווינו את זה בחו"ל. הופענו בגרמניה עם ההצגה. לא ידעתי מי יהיה הקהל. הקהל היה ברובו גרמני, הופתעתי מאד ממה שזה עורר בהם".

עוד סיפר: "אני מנסה דרך האומנות שלי לעשות איזשהו תיקון לאלימות ולרוע שהופנתה כלפי הסבים וסבתות שלי בשואה. זה תהליך של ריפוי. להעביר מסר שאפשר לעשות שינוי. אנחנו עם פוסט טראומתי ומדינה פוסט טראומתית. טראומת השואה לא מטופלת במדינה. זה נושא שכל הזמן בוער ומוצף. הטראומה עוברת בין הדורות וזה עדיין פועם אבל השורדים הולכים ומתמעטים. לנו יש איזשהו אחריות לשמור על זה".

על השימוש הציני בשואה, אמר: "זו שחיקה של הזיכרון. סף הריגוש הולך ומתקהה ואנחנו צריכים כל הזמן משהו יותר קיצוני. משהו בזיכרון עצמו הופך להיות סמלים שלא מתייחסים למשמעות העמוקה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully