וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיבוק, ביידיש ובעברית: הביצוע המרגש של עברי לידר וניצולת השואה ב"מצעד החיים"

נדב מנוחין, פולין

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 19:15

המוזיקאי הופיע בטקס המרכזי של מצעד החיים שהתקיים באושוויץ. בין היתר, ביצע את השיר "בואי אמא" יחד עם ניצולת השואה שוש טריסטר. לוואלה! תרבות סיפר לידר על התרגשותו להופיע במקום עם השיר הזה והוסיף: "כולנו צריכים לזכור שבני אדם עשו את זה"

עברי לידר וניצולת השואה שוש טריסטר בטקס המרכזי של מצעד החיים באושוויץ מבצעים את השיר "בואי אמא", 18 באפריל 2023/יח"צ

המוזיקאי עברי לידר הופיע היום (שלישי) בטקס המרכזי של מצעד החיים באושוויץ. בסיום הדלקת המשואות נרשם רגע מרגש, כשהמוזיקאי, שאמו היא ניצולת שואה מוורשה וסבו נרצח באושוויץ, ביצע את השיר "בואי אמא" יחד עם ניצולת השואה שוש טריסטר, ששרדה את השואה כילדה. השניים שרו מחובקים, כשלידר שר את חלקו בעברית וטריסטר שרה את חלקה בשיר ביידיש. לפני כן שר לבדו גרסת כיסוי לשיר "The Sound of Silence", שביצעו במקור סיימון וגרפונקל (צפו - מעל ומתחת).

"תמיד מטלטל לבקר פה", אמר לידר לוואלה! תרבות. "אתה עומד פה, הדשא ירוק, יש עצים יפים ואתה יודע מה קרה פה ורואים את השער עם הכתובת והארובות, זה נורא חזק ומטלטל. האמת שבכל הפעמים שהייתי בו, לא האמנתי שאני אשיר פה מתישהו. לא חשבתי על זה אפילו. כשפנו אליי מ'מצעד החיים', הסכמתי מיד כמובן".

עברי לידר מופיע ב"מצעד החיים" באושוויץ עם גרסת כיסוי לשיר "The Sound of Silence" שביצעו במקור סיימון וגרפונקל, 18 באפריל 2023/מצעד החיים

איך נוצר החיבור בינך לבין שוש טריסטר?

"אנשי 'מצעד החיים' חיברו בין שושנה לביני. מאוד שמחתי על ההזדמנות לפגוש אותה, לשיר איתה ולהיות איתה ברגע הזה. זה שיר שאני מאד אוהב, והוא מקבל המון משמעויות, בשבילי במיוחד כי אמי ניצולת שואה. כשאני שר אותו, כל הדברים האלו עוברים לי בראש. הסיפור הפרטי שלנו, הסיפור של שוש, הסיפור הכללי יותר. אלו מילים פשוטות אבל מאד חזקות".

אתה מעורב גם בפרויקט 'פסקול שלישי'. אתה רואה את השירים האלה משתלבים גם בהופעות?

"כן. השואה קיימת ביצירה שלי מההתחלה. היא עדיין קיימת, זה חלק ממני. יש שירים שמחים, עצובים, כמו שיש רגעים שמחים ורגעים עצובים בחיים. החיים מורכבים מהרבה דברים וזה מה שהופך אותם למעניינים ויפים. על הדיסוננס הזה כולם חיים. אז עכשיו אנחנו ברגע כזה ברצף הזה ואחר כך יהיה יום העצמאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עברי לידר בחזרה לקראת הופעתו ב"מצעד החיים" באושוויץ, 18 באפריל 2023. יח"צ,
עברי לידר בחזרות/יח"צ

עם איזו תובנה אתה חוזר מהביקור כאן באושוויץ?

"כולנו צריכים לזכור שבני אדם עשו את זה. זה שיעור. זו הבנה מטלטלת וגדולה שצריך לחנך לאורה, להדהד אותה, לדבר עליה, להתעסק בה. מעבר לסיפורים הפרטיים, צריך לזכור שאנשים עשו את זה אחד לשני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully