וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוכחות נשיאי ישראל, פולין וגרמניה: הקונצרט המיוחד לציון 80 למרד גטו ורשה

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 20:53

הקונצרט יתקיים הערב בבית האופרה בוורשה, בהשתתפות נגנים מהתזמורת הסימפונית של קונסרבטוריון האקדמיה למוזיקה בירושלים ונגנים מאוניברסיטת שופן בוורשה, במעמד נשיא מדינת ישראל, נשיא פולין ונשיא גרמניה, וישודר בטלוויזיה הפולנית

חזרות לקונצרט מיוחד במלאת 80 שנה למרד גטו ורשה בבית האופרה בוורשה, בהשתתפות נגנים ישראלים ופולנים, 19 באפריל 2023. טלי אשכולי,
חזרות לקונצרט מיוחד במלאת 80 שנה למרד גטו ורשה בבית האופרה בוורשה, בהשתתפות נגנים ישראלים ופולנים/טלי אשכולי

קונצרט מיוחד במלאת 80 שנה למרד גטו ורשה יתקיים הערב (רביעי), בבית האופרה בוורשה, בהשתתפות 50 נגנים צעירים מהתזמורת הסימפונית של קונסרבטוריון האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים ביחד עם 50 נגנים צעירים מאוניברסיטת שופן בוורשה. הקונצרט יתקיים במעמד נשיא מדינת ישראל יצחק (בוז'י) הרצוג, נשיא פולין אנדז'יי דודה, ראש ממשלת פולין מתיאוש מורבייצקי, נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר ואחרים. הקונצרט מתקיים ביוזמת משרד התרבות הפולני ומוזיאון גטו ורשה החדש, ישודר בטלוויזיה הפולנית וילווה בסרט דוקומנטרי.

את האירוע תלווה מקהלת פולין, המונה 80 זמרים. התזמורת הסימפונית המשולבת תנגן את סימפוניה מספר שמונה, "POLISH FLOWERS, של המלחין היהודי רוסי יליד פולין, מייצ'יסלב ויינברג, וכן יצירה שהוזמנה ונכתבה במיוחד לאירוע על ידי המוזיקאית אליזבטה סיקורה, המבוססת על יומנים שנכתבו על ידי אסירים יהודים במחנה הריכוז וההשמדה מאיידנק. המנצחת על התזמורת היא אנה סולקווסקה מיגון הפולניה. החזן הישראלי ישראל נחמן תורג'מן יפתח את הקונצרט עם תפילת "קדיש" ו"אל מלא רחמים", וזמר הטנור האוקראיני פבלו טולסטוי יתארח בקונצרט, המופק על ידי המפיקה הישראלית טלי אשכולי בשיתוף עם המפיק הפולני מתיאוש גריזנסקי.

טלי אשכולי, מפיקת הפרוייקט, מסרה: "אני מתרגשת מאוד להפיק קונצרט בינלאומי ייחודי זה, על אדמת פולין, דווקא ביום השואה ולציון 80 שנה למרד גטו ורשה. אנחנו עובדים על הפרוייקט קרוב לשנה ושמחים שהוא קרם עור וגידים ויוצא אל הפועל בצורה כל כך מפעימה ומוצלחת. לצד ציון הנחת אבן הפינה למוזיאון גטו ורשה שעתיד לקום ב-2026, הקונצרט מהווה מסר חשוב ליחסי פולין וישראל והכבוד ההדדי המשותף לעבר. אני שמחה שוב להוכיח שהמוzיקה היא שפה בינלאומית שמחברת בין אנשים וקהלים".

  • עוד באותו נושא:
  • גטו ורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully