וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולן ממפורד אנד סאנז צילם שיר לטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני. צפו בו

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 8:26

המוזיקאי הבינלאומי מרקוס ממפורד, סולן ממפורד אנד סאנז, הקליט וידאו מיוחד לטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני בו הוא מבצע את השיר "תמשול" של להקתו. צפו לראשונה בקטע מהשיר. בטקס יוקרן גם הביצוע האחרון של יהונתן גפן שצילם שבועיים לפני מותו, עם אפרת גוש ואלי מגן

המוזיקאי הבינלאומי מרקוס ממפורד (Marcus Mumford), סולן וגיטריסט להקת הפולק רוק הבריטית ממפורד אנד סאנז, מתוך קטע שצילם עבור טקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני/באדיבות תנועת לוחמים לשלום. טקס יום הזיכרון הישראלי - פלסטיני

המוזיקאי הבינלאומי מרקוס ממפורד, סולן וגיטריסט להקת הפולק רוק הבריטית זוכת הגראמי ממפורד אנד סאנז, הקליט סרטון מיוחד עבור טקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני, שיתקיים בפארק הירקון ביום שני. ממפורד אומר בין השאר בקטע: "זה תענוג עבורי להיות אתכם כאן, עם הקהילה הזאת שאני אוהב כל כך, שחולקות ערכים אנושיים של כבוד וחופש לכולם", ואז מבצע את השיר הנושא את השם העברי, "תמשול" ("Timshel") של ממפורד אנד סאנז. צפו בפרסום ראשון בקטע מהווידאו (מעל).

מארגון "לוחמים לשלום" נמסר: "אנחנו מודים למרקוס על השתתפותו בטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני. היום יותר מתמיד חשוב להכיר בכך ששני עמים קוראים למקום הזה מולדת, והגיע הזמן לפעול ביחד כדי לממש את השותפות הזאת וליצור כאן עתיד טוב יותר לכולם. כשאנחנו זוכרים ביחד את אהובינו שאיבדנו בסכסוך, אנחנו עושים בדיוק את זה".

מרקוס ממפורד, סולן וגיטריסט להקת הפולק רוק הבריטית ממפורד אנד סאנז. Frazer Harrison, GettyImages
מרקוס ממפורד, סולן וגיטריסט להקת הפולק רוק הבריטית ממפורד אנד סאנז/GettyImages, Frazer Harrison

זהו לא הווידאו המיוחד היחיד שיוקרן על המסך בטקס יום הזיכרון המשותף השנה. בטקס יוקרן גם וידאו מרגש שאליו הצטלם המשורר והסופר יהונתן גפן שבועיים לפני מותו. גפן, שהלך לעולמו ביום רביעי בגיל 76, תועד בפעם האחרונה משתתף בקטע שכולל את אחת הקלאסיקות שכתב, "מקום לדאגה", בביצוע אפרת גוש ואלי מגן, ובשלב מסוים מצטרף ומקריא שיר אחר שכתב "היונה הלבנה כבר זקנה". צפו בקטע מהביצוע (מתחת).

בשבוע שעבר נודע כי שר הביטחון יואב גלנט סירב לבקשות של משפחות פלסטיניות להיכנס לישראל כדי להשתתף בטקס יום הזיכרון המשותף. בעקבות כך, הארגונים המפיקים את הטקס, פורום המשפחות השכולות וארגון "לוחמים לשלום", עתרו ברביעי לבג"ץ נגד החלטת גלנט. בעתירה מבקשים הארגונים מבג"ץ להוציא צו על תנאי נגד החלטת השר, ולאפשר לפלסטינים להשתתף בטקס, בכפוף לבדיקות ביטחוניות.

הטקס יתקיים זו השנה ה-18 ברציפות, וצפויים לנאום בו נציגיהן של שתי משפחות שכולות ישראליות ושתי משפחות שכולות פלסטיניות, וכן יישאו דברים פרופ' נטע זיו והסופר ואיש הרוח מוחמד בירותי. את הטקס ינחו השחקנית ראידה אדון והשחקן יוסי צברי. המארגנים מצפים לכעשרת אלפים צופים ולאור הפניות הרבות הכניסה לטקס תחייב רישום מראש. לאור העלויות הגבוהות של האירוע בפארק הירקון המארגנים מקיימים מימון המונים לכיסוי ההוצאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יהונתן גפן שבועיים לפני מותו, מצטלם לטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני, לקטע בו מבצעים אפרת גוש ואלי מגן את הקלאסיקה שכתב "מקום לדאגה". גפן מצטרף ומקריא את השיר "היונה הלבנה כבר זקנה"/באדיבות תנועת לוחמים לשלום, טקס יום הזיכרון הישראלי - פלסטיני

מרקוס ממפורד נולד לפני 36 שנה בקליפורניה להורים אנגליים, וכשהיה בן חצי שנה משפחתו חזרה לבריטניה. בבית הספר בלונדון הכיר את בן לאבט, מי שיהיה לימים חברו ללהקת ממפורד אנד סאנז, שנוסדה בלונדון ב-2007.

בלהקה משמש ממפורד כסולן וגם מנגן לצד הלהקה בגיטרה אקוסטית, גיטרה חשמלית ובתופים, בן לאבט על הפסנתרן וטד דוויין על הגיטרה בס והקולות. אלבום הבכורה של הלהקה, " Sigh No More", יצא ב-2012 והעפיל למקום השני במצד האלבומים הבריטי, ועד כה הוציאה הלהקה ארבעה אלבומי אולפן. ממפורד אנד סאנז זכתה בפרסים רבים, ובהם שני פרסי גראמי על אלבום השנה שניתן להם ב-2013 על אלבומם " Babel " ובאותה שנה על סרט מוזיקלי עבור הסרט התיעודי "Big Easy Express".

בנוסף, ממפורד הוציא אלבום סולו הנושא את שמו בספטמבר האחרון. הוא חתום עם טום האו על נעימת הנושא של הסדרה "טד לאסו". שר קולות רקע בשיר "Cowboy like Me" של טיילור סוויפט, שהוקלט באולפן שלו באנגליה. הוא נשוי לשחקנית הקולנוע האנגליה קארי מאליגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully