וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומיקאי בארי האמפריז, האיש מאחורי "דיים עדנה", הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 22.4.2023 / 17:32

הקומיקאי האוסטרלי בארי האמפריז, אשר נודע בעיקר בזכות גילום דמותה של "דיים עדנה", הלך היום לעולמו בגיל 89 בסידני שבאוסטרליה. ראש ממשלת אוסטרליה ספד לו: "הוא היה מתנה לתעשיית הבידור"

דיים עדנה בארי המפריז. יוטיוב, צילום מסך
דיים עדנה/צילום מסך, יוטיוב

הקומיקאי האוסטרלי בארי האמפריז, אשר נודע בעיקר בזכות גילום דמותה של "דיים עדנה", הלך היום לעולמו בגיל 89 בסידני שבאוסטרליה.

"הוא היה עצמו עד הסוף ומעולם לא איבד את שכלו המבריק, את שנינותו הייחודית ואת רוחו הנדיבה", מסרה משפחתו. הוא הותיר אחריו אישה, ליזי ספנדר, וארבעה ילדים.

האמפריז גילם לראשונה את דמותה של דיים עדנה ב-1955. בראשית שנות השישים החל להופיע עם דמות זו במועדון לילה בלונדון. בשנות ה-70 הפכה דיים עדנה ללהיט בבריטניה ובין השאר היא השתתפה בתכניות טלוויזיה וסרטים רבים. ב-1972, למשל, הופיע האמפריז בסרט הקומי The Adventures of Barry McKenzie של ברוס ברספורד בתור עדנה. ראש ממשלת אוסטרליה ספד להאמפריז: "הוא היה מתנה לתעשיית הבידור".

בשנות ה-80 קיבלה דיים עדנה תוכנית אירוח בשם The Dame Edna Everage Experience. בשנים שלאחר מכן הועלה המופע של דיים עדנה בברודוויי, ובעשור הראשון של המאה ה-21 היו לה מספר הופעות אורח בתוכניות טלוויזיה ובסרטים שונים. בין היתר, השתתפה במספר פרקים בעונה החמישית של "אלי מקביל".

על שמה של דיים עדנה נקראה סמטה קטנה במלבורן ופסל שעווה בדמותה הוצב במוזיאון מאדאם טוסו בלונדון. בשנה שעברה עוד העלה מופע יחיד בשם "האיש מאחורי המסכה" על הבמות באנגליה.

  • עוד באותו נושא:
  • קומדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully