וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלת העשור" של פרס בראשית: הזמרת והשחקנית ברברה סטרייסנד

1.5.2023 / 17:00

הפרס, המכונה "הנובל היהודי", ניתן מאז 2013 לאינדיבידואלים וגופים שפועלם והישגיהם "מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי", ועתה תקבל אותו סטרייסנד, מהדמויות הבולטות ביותר בבידור האמריקני בעשורים האחרונים, בטקס שייערך בלוס אנג'לס

ברברה סטרייסנד בהופעה, 2019. Kevin Mazur/Getty Images for BSB, GettyImages
בואי כלה. ברברה סטרייסנד/GettyImages, Kevin Mazur/Getty Images for BSB

השחקנית והזמרת ברברה סטרייסנד, מהדמויות הבולטות ביותר בבידור האמריקני בעשורים האחרונים, נבחרה ככלת "פרס העשור" של קרן פרס בראשית - כך הוכרז היום (שני). הפרס, המחולק על ידי הקרן מאז שנת 2013 ומכונה "הנובל היהודי", ניתן מדי שנה לאינדיבידואלים וגופים שפועלם והישגיהם "מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי". לפי ההודעה לעיתונות, שמה של סטרייסנד עלה כמועמדת לפרס בשנים קודמות שוב ושוב. מוקדם יותר השנה הוענק הפרס השנתי של הקרן לארגונים ופעילי סיוע לאזרחי אוקראינה.

סטרייסנד תקבל את הפרס בטקס שייערך בלוס אנג'לס. הפרס, על סך מיליון דולר, נתרם מדי שנה על ידי הזוכה למטרה כלשהי, כשסטרייסנד ביקשה לחלק אותם בין כמה מוסדות ללא כוונת רווח בתחומים שונים - סיוע הומניטרי לאזרחי אוקראינה, הגנת הסביבה, בריאות האישה ומאבק בדיסאינפורמציה וחדשות כזב בתקשורת.

בהודעה לעיתונות הובהר כי לפועלה האקטיביסטי והפילנתרופי של סטרייסנד בתחומים שונים היה משקל משמעותי בהחלטה להעניק לה את הפרס. "היא מקדישה את זמנה, משאביה ותשוקתה למטרות חשובות רבות, כשהיא בוחרת לדבר בכל פעם ובכל מקום שבו ראתה אי-צדק. תחושת האחריות ותשוקתה לערכי תיקון עולם צומחת מתוך ערכיה היהודיים וזהותה היהודית, בהם ברברה התגאתה עוד מתחילת הקריירה יוצאת-הדופן שלה. לפילנתרופיה החדשנית של ברברה הייתה השפעה משמעותית בכל כך הרבה תחומים", מסר יו"ר הקרן, סטן פולובץ.

סטרייסנד מסרה כי היא "מאושרת" לקבל את הפרס. "אני מאוד גאה במורשת היהודית שלי, וערכי 'תיקון העולם' תמיד היו קרובים לליבי. אני מקווה להצטרף לרבים אחרים ולעורר השראה במחויבותם לבנות עולם טוב יותר".

בעבר זכו בפרס איש העסקים מייקל בלומברג, השחקן מייקל דאגלס, הכנר יצחק פרלמן, האמן אניש קאפור, איש העסקים רוברט קראפט, הפוליטיקאי נתן שרנסקי, הקולנוען סטיבן שפילברג ומנכ"ל פייזר אלברט בורלא. בשנת 2018 זכתה בפרס השחקנית נטלי פורטמן, שלא הגיעה לטקס קבלת הפרס בישראל במחאה על מדיניות הממשלה. בנוסף, פרסי מפעל חיים ניתנו מטעם קרן הפרס לשופטת האמריקנית רות ביידר גינסבורג ולרב יונתן זקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully