וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שלומי שבן, יוני רכטר וברי סחרוף בביצוע מרגש ל"דון קישוט" לזכר יהונתן גפן

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 11:41

מחווה מרגשת נוספת לזכרו של יהונתן גפן התקיימה אמש בהופעתו של שלומי שבן בקיסריה, שבה אירח את יוני רכטר ואת ברי סחרוף, ובסופה הם ביצעו את השיר "דון קישוט" שכתב גפן. צפו

שלומי שבן מארח בהופעתו בקיסריה את יוני רכטר ואת ברי סחרוף בשיר מחווה ליהונתן גפן, "דון קישוט", 6 במאי 2023/אביב לוסקי / Digistage

מחווה מרגשת נוספת לזכרו של יהונתן גפן התקיימה אמש בהופעתו של שלומי שבן בקיסריה, שבה אירח את יוני רכטר ואת ברי סחרוף, ובסופה הם ביצעו את השיר "דון קישוט" שכתב יהונתן. שבן, שהיה חבר של יהונתן, הקדיש לו כמה מילים. צפו בביצוע (מעל).

יהונתן גפן הלך לעולמו ב-19 באפריל. ביום חמישי הודיע בנו של יהונתן, אביב גפן, כי בתום בדיקה פתולוגית עלה כי המשורר והפזמונאי הלך לעולמו לאחר שלקה באירוע לבבי הקשור בטרשת העורקים ממנה סבל. זו היתה ההודעה הרשמית הראשונה מטעם המשפחה על סיבת מותו, לאחר שגל של שמועות עלה בנושא. באחרונה התייחסה אליהן נורית גפן, אשתו לשעבר, בפודקאסט "באות בזמן" שאותו היא מגישה בצוותא עם חברתה הטובה דליה גוטמן. "אנחנו לא יודעים מתי הוא מת, לקחו את הגופה לאבו כביר כי הוא נפל וקיבל מכה. דאגתי שהוא שכב שם שעות וסבל, אבל הרופא ד"ר שלמה שגב אמר לי שאו שהוא קיבל דום לב ואז הוא מת ישר ואם גם היה לו אירוע מוחי, אז הם כבר מאבדים את ההכרה קצת והוא לא סבל. אני חושב שהוא לא סבל כשהוא היה על הרצפה".

גוטמן אמרה לגפן שהופצה שמועה בארץ שלפיה יהונתן גפן התאבד. "יהונתן לא התאבד", פסקה נורית. "זה מצחיק אותי. אמרתי לך לפני שבועיים שהוא אמר 'אני מאושר', הוא בחיים לא אמר את המילה הזו לפני כן. ולא רק שהוא לא התאבד, הוא חיכה לצאת הספר שלו. הוא רצה להוציא את הספר. תוך חודש יוצא ספר חדש שהוא הבייבי שלו. הוא כל כך ראה את האיורים של דוד פולונסקי בספר, שירה (גפן - ו"ת) עשתה הגהה אחרונה. הוא חיכה, הוא לא רצה למות, הוא רצה את הספר".

יהונתן גפן. אריק סולטן, אתר רשמי
יהונתן גפן/אתר רשמי, אריק סולטן

גפן, עיתונאי, משורר וסופר שזכה להצלחה גדולה לאורך עשורים, הלך לעולמו בגיל 76. גפן, יליד נהלל ובן למשפחת דיין, היה בעל טור קבוע בעיתון מעריב במשך כ-40 שנה, ופרסם ספרים רבים למבוגרים ולילדים ושירים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. בין ספריו המוכרים ניתן למנות את "אישה יקרה" שכתב על יחסיו עם אמו, "חומר טוב" על קשריו עם חבורת "לול", ובמיוחד "הכבש השישה-עשר", הנחשב לאחד מספרי הילדים האהובים ביותר בישראל, שהופק גם לתקליט מצליח מאוד בהשתתפות יוני רכטר, יהודית רביץ, דיוויד ברוזה וגידי גוב.

בין שיריו הנודעים אפשר למנות פזמונים כגון "מקום לדאגה", "הנסיך הקטן", "הילדה הכי יפה בגן", "יהיה טוב", "אין מדינה לאהבה", "שיר לשירה", "אתם זוכרים את השירים", "פחות אבל כואב", "לוקח ת'זמן", "בלדה לנאיבית", "איך שיר נולד", "יכול להיות שזה נגמר", "אני אוהב שוקולד", "גן סגור", "אחינועם לא יודעת", "יונתן סע הביתה", "שיר בן ערביים", "ככה את רצית אותי", "כשאת בוכה את לא יפה", "להיות לבד", "האהבה שלי היא לא האהבה שלו" ועוד רבים. הוא אף תרגם לא מעט שירים מצליחים, בהם "טמבל" של ולדימיר ויסוצקי, שירי "האישה שאיתי" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully