וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלית גוטמן אמרה "החרדים מוצצי דם", יהדות התורה: "ז'רגון של גבלס"

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 16:38

בשידור של תכנית הבוקר בקשת 12 אמרה המגישה גלית גוטמן: "כמה נטל אפשר לשים על שליש מהמדינה כדי להחזיק את החרדים שמוצצים לנו את הדם?". יו"ר סיעת יהדות התורה: "לא אגיע לאולפני חדשות 12 עד שההסתה המתועבת הזו תטופל"

גלית גוטמן בתכנית הבוקר של קשת 12 מעבירה ביקורת נגד החרדים/קשת 12

האמירה - והסערה: המגישה גלית גוטמן עוררה הבוקר (שישי) סערה בשידור של תוכנית הבוקר בקשת 12, שאותה היא מגישה לצד יואב לימור, כשאמרה בהתייחסה להפגנת המחאה בבני ברק השבוע כי "החרדים מוצצים לנו את הדם". במהלך השידור אמרה: "כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה הזו בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס תקף את גוטמן: "אפילו בלייבור בבריטניה הרחיקו חבר פרלמנט שקרה ל'יהודים התלמודיים' מוצצי דם. גם הם מבינים שהז'רגון של גבלס פסול לשימוש תמיד ובכל מצב לא אגיע לאולפני חדשות 12 עד שההסתה המתועבת הזו תטופל".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, מסר: "בימים לא פשוטים, כשהחברה שלנו במתח עצום והרוחות סוערות, יש מי שבוחר לשפוך שמן למדורה על ידי הסתה פרועה ומסוכנת. אם לא נשים את הקו האדום, כאן ועכשיו, אנו חלילה עלולים להגיע למעשי אלימות כלפי חובשי כיפה, וכבר ראינו דברים כאלו בעבר. אני קורא למנהיגי הציבור החילוני, גנץ, לפיד, מיכאלי וליברמן, תעצרו את פרץ ההסתה לפני שיהיה מאוחר מידי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפילות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום - כל ישראל אחים!"

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי מסר בתגובה על האמירה: "למי שחושב שאני יכול או רוצה לפטר עיתונאים, ממש לא. אני לא מתערב בתוכן בערוץ פרטי. תלחצו על השלט ואל תצפו בחרפה הזו שוב. הכוח האמיתי הוא כוח הקניה שלכם. אני דואג להעצים את הכוח הזה שלכם. הרשות השנייה והרגולציה ההזויה שנתנה להם את הכוח הולכות לפח. שוק חופשי ותחרותי הוא הפתרון. בקרוב".

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי גינה אף הוא: "למי קראתם מוצצי דם? בושו לכם. האברכים הצדיקים לומדי התורה הם שבט לוי המובחר של עם ישראל, הם הסיירת הרוחנית, אשר ביחד עם כל זרועות הביטחון מגנים על עם ישראל, ממשיכים את השושלת היהודית ושומרים על התורה שבלעדיה אין לנו זכות קיום בארצנו.

"אנחנו גאים בהם ובזים למסיתים הקטנים. עם ישראל ומדינת ישראל קשורים בטבורם לתנ"ך ולמסורת הנביאים. אין קיום למדינת ישראל ללא הקשר לתורה ולהיסטוריה היהודית. רוב העם בישראל מכבד ורוצה בערכים יהודיים. משפחות גרעיניות רבות בישראל מורכבות מאחים שחלקם חרדים וחלקם חילונים. אסור לנו לתת למיעוט חילוני קיצוני לקחת בשבי את החברה הישראלית כדי לגרום לפילוג שכל כולו מונע מסיבות פוליטיות. עם ישראל צריך להוקיע את המסיתים, המפלגים, ולשמור על הערבות ההדדית והערכים היהודיים. אחים אנחנו! מסיתים החוצה!"

ראש עיריית ירושלים משה ליאון גינה את דבריה של גוטמן: "שמעתי בזעזוע את האמירות הקשות נגד הציבור החרדי. אני מוקיע את האמירות הללו ואין להם מקום במדינת היהודים. הציבור החרדי תורם המון למדינת ישראל, אם זה בהתנדבות, בארגוני חסד, בהשתלבות הולכת וגוברת בשוק העבודה. דווקא בתקופות מתוחות חשוב לשמור על שיח מכבד ולהתרחק מאמירות שמדיפות ריח של תקופות אפלות".

העיתונאי ישי כהן צייץ: "גלית גוטמן, את מוכיחה שעוברים עלינו תהליכים מסוכנים ומפחידים. והכל על בסיס שקרים. לא מזכיר תקופה אפלה, אנחנו כעת בתקופה אפלה. הנה תזכורת מי משתמש בסגנון המילים שלך וכלפי מי".

מקשת נמסר בתגובה: "קשת מגנה בחריפות את דבריה של גלית גוטמן בנוגע למגזר החרדי בשידור חי הבוקר. הדברים אינם מקובלים ולא היו צריכים להיאמר בשום אופן. אנו מצרים על כך ומתנצלים על הפגיעה המיותרת. גוטמן התנצלה על נוסח דבריה ועל ההכללה של מגזר שלם וזומנה לבירור דחוף אצל מנהליה, שיתקיים ביום ראשון בבוקר".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות החלה בהליך בדיקת האמירה החמורה של גלית גוטמן בתכנית הבוקר של קשת 12".

גלית גוטמן עצמה מסרה בתגובה: "אני מבקשת להתנצל מעומק הלב אם פגעתי במגזר שלם. אני אוהבת את מדינת ישראל, ומתוך דאגה לעתידה יש לי ביקורת חריפה כלפי נציגי המגזר החרדי בכנסת. הדברים נאמרו בתוך דיון על תקציב הממשלה וקרן הארנונה. אבל אין לי שום כוונה לפגוע בכלל המגזר. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully