וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשוררת לורן מילק זכתה בפרס פסטיבל השירה במטולה

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 14:51

ועדת הפרס קבעה כי שיריה של מילק "מצליחים ללכוד בצורה האותנטית ביותר את חווייתה של אישה המפלסת את דרכה בתוך מציאות רוויית קשיים פנימיים וחיצוניים", וכי היא התבלטה מתחילת דרכה כמשוררת "בעלת קול מובחן מאוד ואמיץ"

לורן מילק. אלה אוזן,
"אמת ישירה ורבת רושם". לורן מילק/אלה אוזן

המשוררת לורן מילק היא זוכת פרס פסטיבל השירה במטולה - כך הוכרז היום (רביעי). ועדת הפרס כללה את מנהליו האמנותיים של הפסטיבל, שירי לב-ארי ובני ציפר, ואת אפי בניה, מנכ"ל בית הקונפדרציה המפיק את האירוע שייערך בתחילת יוני.

"שיריה מצליחים ללכוד בצורה האותנטית ביותר את חווייתה של אישה המפלסת את דרכה בתוך מציאות רוויית קשיים פנימיים וחיצוניים, ואת חייו של אדם צעיר כיום בישראל, שחולם להתקדם, מדמיין את עתידו, אבל תקוותיו על פי רוב נכזבות. סגנון כתיבתה כמו מורד בנוסח שירי העצב והמלנכוליה ששלט ביצירתו של הדור שבא לפניה", נימקו השופטים את בחירתם.

"היא התבלטה כמשוררת בעלת קול מובחן מאוד ואמיץ, העושה שימוש בפנטזיות של אלימות, בגופניות ובדימויים של עונג ותשוקה", הוסיפו. "לא בכדי מצאו שיריה, בעלי המוזיקליות הכובשת, את דרכם אל טובי המוזיקאים והזמרים שהלחינו ושרו אותם, ובהם קורין אלאל, רונית שחר ואלונה דניאל. העוצמה הפנימית ונועזות הלשון הפיגורטיבית, כמו גם הארוטיקה המתפרצת, מטיחים בפני הקוראים אמת ישירה רבת רושם".

מילק, ילידת תל אביב, פרסמה עד כה שלושה ספרי שירה: "דם הבתולה", "פרפר פרלין", ו"בורא מיני יללות". בעשור שעבר הקליטה רונית שחר אלבום שלם משיריה, ומילק עצמה הקליטה אלבום בשיתוף פעולה עם קורין אלאל, שיצא בשנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully