וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליד הנקודה שבה הצילה אישה מטביעה: רחוב בת"א נקרא על שם השחקנית זהרירה חריפאי

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 8:49

רחוב על גדות נהר הירקון בתל אביב נקרא על שמה של השחקנית וכלת פרס ישראל, זהרירה חריפאי. בטקס השתתפו ראש העיר רון חולדאי, השחקנית שרה וינו-אלעד ובני משפחתה. הרחוב נמצא בסמוך למקום שבו קפצה לירקון והצילה את חייה של אישה שעמדה לטבוע

זהרירה חריפאי, 4 ביוני 2023. גראר אלון, אתר רשמי
רחוב בתל אביב נקרא על שמה של זהרירה חריפאי/אתר רשמי, גראר אלון

רחוב על גדות נהר הירקון בתל אביב נקרא על שמה של השחקנית וכלת פרס ישראל, זהרירה חריפאי. בטקס שהתרחש היום (ראשון), השתתפו ראש העיר רון חולדאי, השחקנית שרה וינו-אלעד, בתה של חריפאי איה גרניט שבא, נכדיה אריאל יהלי ויותם, ומוקירי זכרה. הטקס התקיים ברחוב זהרירה חריפאי פינת אוסישקין (לשעבר 1284), ממש על גדות הנהר.

ראש העירייה רון חולדאי אמר בטקס: "זהרירה הייתה כוח טבע. כל דמות ששיחקה, בתיאטרון או בקולנוע, הייתה כל כך חזקה, כל כך אמיתית, כל כך מדויקת, שהיא הייתה מתיישבת לצופים בתוך בית החזה ולא הולכת אחר כך במשך ימים ארוכים. לא פלא שהגיע שלב שבו היא לא רק שיחקה תפקידים מופלאים, אלא גם שיחקה תפקידים שנכתבו במיוחד בשבילה. ולכן מוזר להגיד את זה, אבל נדמה שתפקיד חייה היה מחוץ לבמה ולמסך, ממש כאן, בירקון. בגיל 30, בהחלטה של רגע ובכוחות נפש וגוף מברזל, זהרירה - שחיינית מצטיינת - קפצה לירקון והצילה את חייה של אישה שעמדה לטבוע. הסיפור הגדול מהחיים הזה - נחרת בדברי ימיהם של נחל הירקון ושל הגשר שמעליו ושל העיר כולה. ומעכשיו, כל העוברים בו יוכלו לשאת את שמה על שפתיהם".

רחוב זהרירה חריפאי בתל אביב. כפיר סיון,
רחוב זהרירה חריפאי בתל אביב/כפיר סיון

חריפאי ילידת 1929, התגוררה כל חייה בעיר ועשרות שנים על גדות הירקון ברחוב זכריה, שם גם הלכה לעולמה. השחקנית בעברה פקדה תיאטראות מובילים ברחבי הארץ בהם "הקאמרי", "הבימה", "תיאטרון חיפה", "תיאטרון באר שבע", "החאן הירושלמי", ונמנתה בין מייסדי תיאטרון "זווית". חריפאי הותירה אחריה רזומה מפואר בו השתתפה בסרטי קולנוע, תסכיתי רדיו, ביימה ונגעה בתחומים רבים בעולם התרבות. בין היתר זכתה חריפאי בפרס "אשת העיר תל-אביב" ו-"פרס ישראל בתיאטרון".

בשנים האחרונות אושר נוהל במדיניות העירונית הדוגל בהעדפה מתקנת ומתן קדימות לנשים במטרה להנכחתן במרחב הציבורי בשאיפה לחתירה לייצוג הולם. בשנה הבאה עתיד להיפתח בית ספר לאמנויות על שמה של רונית אלקבץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully