וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט "גולדה" של גיא נתיב בכיכובה של הלן מירן יפתח את פסטיבל ירושלים

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 7:44

מהדורתו ה-40 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח בהקרנת בכורה ישראלית לסרט "גולדה" בכיכובה של השחקנית הבריטית זוכת האוסקר הלן מירן ובבימויו של זוכה האוסקר גיא נתיב

הצצה ל"גולדה" של גיא נתיב/יחצ

מהדורתו ה-40 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח בהקרנת בכורה ישראלית לסרט "גולדה" בכיכובה של השחקנית הבריטית זוכת האוסקר הלן מירן ובבימויו של זוכה האוסקר גיא נתיב. הסרט יוקרן במסגרת אירוע הפתיחה החגיגי בבריכת הסולטן ב־13 ביולי. הפסטיבל יינעל בהקרנה חגיגית של "אנטומיה של נפילה", הזוכה הגדול של פסטיבל קאן.

הסרט, שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין האחרון, לוקח אותנו בדיוק 50 שנים לאחור, אל מלחמת יום הכיפורים, ועוקב אחר מספר ימים בחייה של ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר - הרביעית מאז קום המדינה, והאישה הראשונה והיחידה בתפקיד זה. הסרט מציג את גולדה שמנהלת את מלחמת יום הכיפורים תוך כדי שהיא נאבקת בסתר במחלת הסרטן.

לייב שרייבר ("ריי דונובן", "אקס-מן") מגלם בסרט את מזכיר המדינה האמריקאי הנרי קיסינג'ר, ואילו קאמי קוטן ("10 אחוז") היא לו קדר, העוזרת האישית של גולדה. לצידם מככבים כמה וכמה שחקנים ישראלים: ליאור אשכנזי מגלם את הרמטכ"ל דוד "דדו" אלעזר, רמי הויברגר מגלם את שר הביטחון משה דיין, דביר בנדק מגלם את ראש אמ"ן אלי זעירא, רותם קינן הוא ראש המוסד צבי זמיר ואוהד קנולר הוא אריאל שרון, מפקד אוגדה 143.

הלן מירן, ליאור אשכנזי והבמאי גיא נתיב במסיבת עיתונאים לקראת בכורת הסרט "גולדה", פסטיבל ברלין, 20 בפברואר 2023. Michele Tantussi, רויטרס
הלן מירן, ליאור אשכנזי והבמאי גיא נתיב/רויטרס, Michele Tantussi

גיא נתיב הוא במאי ישראלי עטור פרסים הפועל כיום בארה"ב. בין סרטיו: "זרים" (2007), "מבול" (2011), "הבן של אלוהים" (2014) ו"סקין" - שזיכה אותו בפרס האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר.

הסרט יופץ בישראל על ידי סרטי יונייטד קינג וייצא לאקרנים ברחבי הארץ ב־24 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully