וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפנים של הבוסה נובה בעולם": הזמרת הברזילאית אסטרוד ז'ילברטו ("הנערה מאיפנמה") מתה בגיל 83

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 17:05

ז'ילברטו היא הקול מאחורי הגרסה האנגלית והמוכרת ביותר לשיר הפורטוגזי של ויניסיוס דה מוראיס ואנטוניו קרלוס ז'ובים. ההקלטה מכרה מיליוני עותקים ברחבי העולם וזכתה בפרס גראמי לשיר הטוב ביותר, אך הזמרת לא זכתה לקרדיט ולא נהנתה מהתמלוגים בעקבות ההצלחה האדירה

הזמרת הברזילאית אסטרוד ז'ילברטו, 14 ביוני 1965. Rowntree/Daily Express/Hulton Archive/Getty Images, GettyImages
אסטרוד ז'ילברטו/GettyImages, Rowntree/Daily Express/Hulton Archive/Getty Images

הזמרת הברזילאית אסטרוד ז'ילברטו, הידועה כזמרת מאחורי הגרסה הידועה ביותר של הלהיט "הנערה מאיפנמה", הלכה אתמול (שני) לעולמה בגיל 83 - כך דווח בתקשורת העולמית. סיבת מותה טרם פורסמה.

ז'ילברטו הקליטה 16 אלבומי אולפן ושני אלבומים בהופעה חיה בקריירה הארוכה שלה, שהחלה באותו שיר שהיה ללהיט בינלאומי בראשית שנות ה-60. את השיר כתבו בפורטוגזית ויניסיוס דה מוראיס ואנטוניו קרלוס ז'ובים בהשראת נערה בשם אלואיז פיניירו שהכירו מריו דה ז'ניירו. ז'ילברטו הקליטה את הגרסה האנגלית שלו, בתרגום נורמן גימבל, באלבום המשותף של בעלה, הגיטריסט ז'ואאו ז'ילברטו עם הסקסופוניסט סטן גץ.

כשהשניים חיפשו זמרת שתבצע את השיר, היא הציעה את עצמה - והשאר היסטוריה. השיר זכה בפרס הגראמי לשיר השנה, ומכר מיליוני עותקים ברחבי העולם. זאת הייתה הפעם הראשונה שהיא הקליטה שיר באופן מקצועי. אולם, היא לא זכתה לקרדיט על חלקה בהקלטה ולכן גם לא לתמלוגים, והיא קיבלה עבורו רק את הסכום המינימלי שניתן לנגני אולפן. לימים, הקליטו את השיר אינספור זמרים מצליחים, מפרנק סינטרה ועד בני אמדורסקי.

"היא הייתה חלוצה והטובה מכולם", ספדה לה נכדתה סופיה. "אני אוהבת אותה ואוהב אותה לעד, היא הייתה הפנים והקל של בוסה נובה ברוב חלקי העולם".

היא הותירה אחריה שני בנים, שניהם מוזיקאים שניגנו בלהקה שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • מוזיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully