וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני אסייג פרש ממועצת הקולנוע "בגלל אנשי ההשחרה", מיקי זוהר: "הצטערתי לשמוע"

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 14:42

חודשים ספורים לאחר שמונה כחבר מועצת הקולנוע על ידי שר התרבות, הודיע התסריטאי על פרישתו. בהודעה שכתב בעמוד הפייסבוק שלו הסביר אסייג כי ההחלטה התקבלה מחשש שיואשם בניגוד עניינים בשל סרט קולנוע שהיה שותף בכתיבתו

מני אסייג. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מני אסייג/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

חודשים ספורים לאחר שמונה כחבר מועצת הקולנוע על ידי שר התרבות מיקי זוהר, הודיע אתמול (שלישי) התסריטאי והסאטיריקן מני אסייג על פרישתו. בהודעה שכתב בעמוד הפייסבוק שלו הסביר אסייג כי ההחלטה התקבלה מחשש שיואשם בניגוד עניינים בשל סרט קולנוע שהיה שותף בכתיבתו וצפוי לצאת לבתי הקולנוע בקרוב.

בפוסט שכתב, הסביר מני אסייג מדוע קיבל מלכתחילה את ההצעה לכהן במועצה: "אני כותב את זה כאן כדי שהשר לא ישכנע אותי אחרת. הסיבה המרכזית שבעטיה הסכמתי לבקשת השר זוהר לשמש חבר במועצת הקולנוע, היתה שה'ג'וב' הזה הוא בהתנדבות. מעולם לא חיפשתי תפקידים או תמורה כלשהי על העשיה/פעילות שלי למען המחנה הצודק והנכון. עוד סיבה היתה הרצון שלי להשפיע ולמנוע מימון מקרנות שתומכות בסרטים אנטי ישראלים ואנטי ציוניים, שמוציאים את דיבת ארצנו וחיילינו היקרים רעה בעולם.

"סיבה נוספת היתה האנטי המופרע מצד גורמים במחנה השמאל שדרבן אותי ללכת על זה. והאנטי המטורף הזה היה דווקא נגד מינוי של בעל הנסיון והרזומה הרב ביותר בכתיבת תסריטים לטלוויזיה/קולנוע מכל חברי המועצה. כשהחבר'ה האלה מתנגדים כל כך למשהו, אז כנראה שזה משהו ממש טוב למדינת היהודים".

בהמשך הסביר אסייג מדוע בכל זאת החליט לפרוש: "אז למה בכל זאת החלטתי לפרוש מהמועצה? נתחיל מזה שההשפעה על מניעת מימון מסרטים עוינים קטנה משחשבתי, וזה הרבה יותר מורכב ומסובך. נמשיך עם זה שאני עסוק כרגע עם המופע האישי שכתבתי. וסיבת הסיבות: בקיץ הקרוב בע"ה עתיד לעלות לאקרנים סרט קולנוע ברוח הסדרה שנות ה-80, שכתבתי יחד עם דניאל ובסיוע אור אחייניי הסופר מוכשרים. העניין הזה כבר נבדק ונסרק שתי וערב מול הייעוץ המשפטי, ואין שום רבב או מניעה בכך שאשמש חבר במועצת הקולנוע.

"ואז כמה עיתונאים חביבים שמעו על עניין הסרט, הם כבר פנו בשאלות מתריסות לאנשי המשרד בעניין, וגם קיבלו תשובות מאוד משכנעות. ואני חשבתי לעצמי, נכון שאין מניעה והכל כשר לחלוטין, אבל הטיפוסים האלה שכבר הוכיחו חוסר יושרה וכבוד, מומחים בהכתמה והשחרה של אנשים ושל גופים, במיוחד גופים כמוני וכמו השר, ומספיק שיעלו כותרת אחת חצי מסולפת כהרגלם, וכבר הם מזמינים צונאמי של לשון הרע ודיבה. ואז לך תנהל שיחות מוטיבציה עם הלמפה".

מני אסייג. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"צונאמי של לשון הרע". מני אסייג/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

"באמת שעל עצמי פחות אכפת לי, אבל אני לא אעשה את זה לשר היקר מיקי זוהר ולשמו הטוב, שכל מטרתו הטובה היתה לגוון מעט את המועצה לקולנוע", הוסיף אסייג. "לא מוכן לזה שבשל ההערכה שיש לו כלפיי, הוא יחטוף קיתונות של ביקורת ארסית ורעל. יש לו המון משימות חשובות בתרבות ובספורט, כמו למשל העונש המפלצתי שהושת על בית"ר ירושלים, וחבל שיכלה את זמנו היקר בהסברים לחסרי הקשב. אז כאמור אני מודיע על התפטרות ממועצת הקולנוע! אמשיך תמיד להשמיע את קולי נגד יוצרים מזיקים ועוינים, שכל מטרתם היא הכרה ופרסים בינלאומיים על חשבון שמה הטוב של מדינת היהודים וחייליה. תמיד!".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר בתגובה להחלטתו של אסייג: "הצטערתי מאוד לשמוע על החלטתו של מני אסייג להתפטר ממועצת הקולנוע משום שהוא אדם ראוי והתאים מאוד לכהונה בתפקיד. יש למני תרומה גדולה לעולם היצירה והקולנוע ועוד תהיה לו גם בעתיד בשל נסיונו רב השנים והן בשל מקצועיותו בתחומים הללו. אמשיך לפעול לריבוי קולות במועצת הקולנוע כדי להביא לידי ביטוי את כל חלקי החברה הישראלית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

כשמונה אסייג למועצת הקולנוע הגיש פורום היוצרים הדוקומנטרים התנגדות למינוי. במכתבו הביע הפורום חשש כי המינוי "עלול להסב נזק רב לחופש הביטוי ולמקצועיות של המועצה הישראלית לקולנוע. פגיעה כזו עלולה להוביל בסופו של דבר לנזק רב לתרבות הישראלית העשירה והרבגונית".

  • עוד באותו נושא:
  • מני אסייג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully