וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין איך לחמוק מזה יותר. סתיו הפכה לטרולית המעיקה של הבית

דורין אליהו

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 9:03

סתיו כבר לא צריכה סיבה כדי לבשל ריב קטלני ולהטריף את כל הבית, לין היא אמנם אמא לילדה אבל מתברר שהיא ממש ילדה בעצמה, ומאיה מודחת בבושת בנים אחרי שחטאה בחטא היוהרה. דורין אליהו מסכמת עוד פרק של "האח הגדול"

קטע מתוך העונה ה-13 של "האח הגדול", יוני 2023/רשת 13

בכל עונה של האח הגדול יש פרק יחיד, משפיל ומיוחד בסימן: מי יקבל על עצמו את הפאדיחה להיות המודח הראשון בתוכנית? זה בערך כמו להחליק על בננה באמצע הרחוב מול האקס שלך, אבל בעצם מול כל המדינה ובמקום בננה - גיא זוארץ מעיף אותך מהפריים כדי לשדר לנו עוד ריב עם סתיו. אבל הפעם, לא רק שחזינו פה בגלבה טלוויזיונית מרהיבה במיוחד, אלא גילינו מה קורה כשהקארמה מתבלת את כל העסק הזה ביד נדיבה ונקמנית. במילים אחרות, מאיה, חמושה בחטא היוהרה, הודחה בבושת פנים אחרי שהקריבה את יובל לוי לדו קרב מולה - רק כי חשבה שהיא נחנחית ודחויה שיהיה לה קל לנצח. מה שנקרא, חשבה שתגיע לגמר עם גיא אבל גילתה שהיא חולקת טייטל עם בוריס שניידרובסקי.

ובכן, אפשר להגיד שמאז שרג'ינה ג'ורג' נדרסה על ידי אוטובוס לא ראיתי מין גירל מובסת באימג' כזה מענג. כאילו באמת, אני חייבת להתעכב על זה כי היא אפילו לא טרחה לזרוק על עצמה בגד הגון, או אפילו מריחה של לובלו דובדבן בשביל הכבוד. עזבו, מילא להיות המודחת הראשונה בתוכנית, זה דבר אחד שיכול לקרות לכולנו. אבל להפסיד באסמסים ליובל לוי? הליהוק של ההיפסטרית התל אביבית שבאה לדבר על האומנות שלה? הטייפקאסט עם כושר ההישרדות הכי נמוך בטלוויזיה הישראלית? (יובל אני אוהבת אותך זה לא בקטע כזה). אסכם במילותיה הטריות שיובל מעתוק זה עתה למדה לומר באנגלית: אני אובר-וולמד.

האח הגדול לין. רשת 13, צילום מסך
נישואים של 17 שנה. לין/צילום מסך, רשת 13

לין ורוי מציגים: נשיקה סטירה

אבל לפני הרגע הנפלא הזה, קיבלנו פרק שהרגיש כמו נצח. הבית, שאוסף את עצמו ממשימת התיכון ומרגיש כרגע כמו כיתת מב"ר לא מתפקדת, אפילו ביחס לכיתת מב"ר - מוצא את עצמו בשיאו משחק נשיקה סטירה שהסתבך ובמרכזו הזוג הלא יציב של הבית: לין ורוי (תעשו רגע פרצוף שוקינג כדי שלין לא תבכה, אני לא עומדת בעוד סבב כזה). זה התחיל כשרוי מאוד התבאס כשלא נבחר למלך הכיתה והמשיך למסקנה המתבקשת על אובדן האינדיבידואליות שלו בבית, עקב זוגיות בת שבוע, שבפועל מרגישה כמו נישואים של 17 שנה. הטלנובלה המתישה הזו מגיעה לנקודת רתיחה, כשבאקט חסר טאקט, רוי בדק עם יובל לוי היתכנות לגבי הפרדת מיטות כקונספט, מבלי לתקשר את זה ללין. כצפוי בז'אנר, פרט המידע הזה הגיע אל לין בצורה של פליטת פה קטנה שהפכה לטנטרום גדול שהבהיר לרוי - כידוע, אדם שראה פוטנציאל רומנטי באלה איילון ודיאן שוורץ - שהוא חייב לחתוך את הסיפור הזה בהקדם.

מעבר לעובדה שמישהו כבר חייב לעשות המתת חסד לזוגיות הזו, גילינו אתמול אמת מאוד פשוטה: לין אמנם אמא לילדה, אבל היא גם ממש ילדה בעצמה. זה לא עלבון, היא פשוט נולדה בשנת 2003 והיא כרגע בשיאו של הגיל הקסום בו המטבוליזם שלך מדהים ואת משוכנעת שלמרות שזה קורה לכולן - העור שלך לא יתקמט. כמו כן, בגיל עשרים את רק מתחילה לתפוס כל מיני אמיתות באופן חלקי ובכל מה שקשור למערכות יחסים - אין אותך אחותי. ויעידו על כך שלל תגובות חסרות פרופורציה כלפי קשר בן שבוע שנרקח במסגרת תוכנית ריאליטי. המהירות שבה היא קראה לו אפס וחרא, האיומים שלה לחתוך ממנו ולפרוש מהתוכנית ואז להשלים איתו כי הוא חייך אליה או משהו? סורי, אבל אין את זה ביותר גיל עשרים.

הרי לין משוכנעת שנשיקה היא הצהרת כוונות ואני מאמינה לה. חרף העובדה שהיא חושבת שבת שמתנשקת בטלוויזיה זה לא מעשה מכובד כאילו שאנחנו עדיין חיות בקודים החברתיים של ברידג'רטון (אבל לשמוע על החמישה סיבובים של גיא עם זרה אקראית *לכאורה* זה מכובד ובסדר). היא גם לא מבינה את הצורך של ספייס בתוך זוגיות ושזה לא בריא להגדיר את עצמך דרך בחור - אבל יש דברים שכנראה חייבות ללמוד בדרך הקשה. ואם תשאלו אותי, הברייק מרוי יעשה לה רק טוב. הרי נכון לעכשיו, אנחנו עדיין לא יודעים עליה כלום מעבר להריון הקריפטי (והקריפי) שלה, שרוי נתן לה נשיקה מתחת לשמיכה ושאין לה מערכות יחסים אמיתיות בבית, כי נשבר להם להקשיב לדרמה התיכוניסטית הזאת לא פחות מתחושת המיצוי שהם חווים עם סתיו.

אף על פי כן, האם רוי היה צריך לתכנן את המהלך הזה בצורה רגישה יותר? כן. האם התגובה של לין פרופורציונלית כי היא חושבת שילדה והורים זה תירוץ לחסינות מפני פגיעות? ברור שלא. כך או כך, לרגע קט נדמה שמערכת היחסים הזו סוף כל סוף הסכימה להטביע את עצמה בבריכה. אבל אז שניהם חייכו אחד לשנייה, רוי עבר למכנסיים יותר קשיחים ולין לבשה בגד ים ושניהם החליטו שהקשר שלהם לא ייפגע. חמודים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
האח הגדול אברהם. רשת 13, צילום מסך
תתנצל. אברהם/צילום מסך, רשת 13

נא להטריל בהתאם

אין איך לחמוק מזה יותר, אבל סתיו הפכה לטרולית של הבית באופן רשמי. בשלב זה היא כבר לא צריכה סיבה כדי לבשל ריב קטלני ואין מה לומר, גם אנחנו וגם הדיירים כבר מותשים ממנה. באמת, הבחורה הזו הצליחה לגרום לקוצים של לרה לעמוד כמו ג'ל חוחובה בניינטיז. ואם תשאלו אותי, אין מחילה לאנשים שמחרחרים ריבים במקלחת עוד לפני הקפה של הבוקר. הרי ברור לי שבתוך המוח של סתיו (או מה שנשאר ממנו ולא התחמצן) - היא משוכנעת שמדובר באסטרטגיה מבריקה לצבור קהל וזמן מסך. ולרגעים זה ירגיש שאנחנו חיים בעולם בו היא צודקת, בעיקר כשהיא תשרוד הדחות ואנחנו נדפוק את הראש בקיר וננסה להבין מצביע לה בימים טרופים של יוקר מחייה ואובדן עשתונות - ואז נזכור שההפקה בכלל שומרת עליה בשביל הדרמה והאקשן ותנפנף אותה ברגע שזה יתחיל למצות את עצמו.

בכל אופן, אם סתיו הייתה באמת חכמה, היא הייתה מוודאת שמאחורי הדמות התוקפנית מסתתר סיפור מרגש ואישיות אותנטית ופצועה שחייבת לחרפן את כולם כי מישהו פגע בה פעם. אבל היא לא עשתה את זה ולכן זה עניין של זמן עד שנראה אותה מדדה במדרגות עם פירורי פתי בר שנתקעו לה בשיער. לחילופין, יש מצב שאברהם, בן טיפוחיה הטרי ייקח את זה משם. מצד שני, הוא אשכרה יצטרך לצאת מהמיטה בשביל זה.

האח הגדול לרה. רשת 13, צילום מסך
ג'ל חוחובה. לרה/צילום מסך, רשת 13

קפה שחור חזק

ישיבת תקציב ראשונה מתחילה עם תקציב מותרות מנופח ועוברת לאנטי קליימקס המהיר בעולם, כשהוא צונח לסכום זעום של כ-2,660 ש"ח עקב 54 קנסות שנצברו - כי מדובר בעונה עם דיירים חפשנים במיוחד, כשבמרכזם שי ואברהם. כידוע, מדובר בסכום שלא מספיק כדי להזין משפחה ממוצעת בגבעתיים, כך שדיירי הבית מקבלים החלטה מושכלת ומפקידים את הטאבלט בידיהן של לרה, גל וספיר שמתקתקות רשימת קניות סבירה אך משביעת רצון.

כצפוי, סתיו, אישה שלא הייתי מפקידה בידיים שלה כרטיס אשראי של מונופול, איימה במוות באנורקסיה במידה ולא תשב על הטאבלט. היא אכן לא ישבה על הטאבלט ופלטה המון צעקות בזמן שהיא תוקעת צלחת ענקית של פסטה, כך שנדמה ששביתת הרעב הזו לא תצא לפועל בקרוב. והסיפור הזה באמת כמעט עבר בשלום, אבל אז בדיוק ייסורי אברהם - כן, ההוא שצבר מלא קנסות - החלו לנקוף.

כלומר, לרוב האדם שדופק את הקבוצה נוהג להתנצל, לקחת אחריות על הפאשלות שלו ולחשוב איך לשפר את דרכיו כדי להפסיק להעיק עליה. אבל אברהם, בשעות הספורות שהוא מפנק את הבית בנוכחות העירנית והמנותקת שלו, משוכנע שמגיע לו אקסטרה סיגריות והקצבה מופרזת של קפה, או שייאלץ לצבור קנסות נוספים כי הוא מתקשה לשלוט בעייפות שלו. כן, עד כדי כך אברהם חי בסרט, שהוא משוכנע שבכלל הדיירים אשמים בכל הקנסות שהוא צובר על שינה במהלך היום ולא, נניח, להודות שהוא אדם בוגר שמתקשה לעשות מאמצים להישאר ער בשעות היום. כמו כן, הוא גם חי בסרט שיש לו סיכוי עם ספיר. שמישהו יקרא לאבי ביטר, נראה לי שיש לנו תסריט.

האח הגדול סתיו קצין. רשת 13, צילום מסך
סתיו, האח הגדול/צילום מסך, רשת 13

רגע של נחת, או כמו שנאמר, רגע של יענקי. השליח שלנו לענייני שלום עולמי וכן, דובר צה"ל ביידיש. בתור בוגרת של היחידה, אני בעד אבל רק כי צריך לאזן את האשכנזיות ולהוסיף קצת אשכנזים. כמו כן, הרגע בו הוא מתעמת עם הקושי לשמור כשרות ובהתאם, מסרב לכפות את האמונות שלו על אחרים הוא קול חשוב מול הציבור החילוני שמרגיש שכופים עליו יראות שמיים מכל עבר. ובכלל, תמיד נחמד לפגוש חרדי שלא חושב שכל העולם חייב לו משהו. עם זאת, בשונה מהחיים עצמם, האח הגדול פתר את הקונפליקט של יענקי עם כלים נפרדים עבורו - כך שכל אחד יוכל לחיות בבית על פי תפיסת עולמו מבלי לכפות אותה על האחר. בקיצור, מטבח אחד לשני עמים. מי היה מאמין?

בפרק הבא: ספיר ושניר משחררים אותנו מהביף הזה וסוגרים שת"פ עם מותג מיונז. ונכון, גם מישהו מודח.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully