וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית זוכת האוסקר גלנדה ג'קסון הלכה לעולמה בגיל 87

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 14:57

השחקנית הבריטית וחברת הפרלמנט לשעבר הלכה לעולמה. הכוכבת עטורת הפרסים רשמה אחריה שני פרסי אוסקר, שני פרסי אמי, פרס גלובוס הזהב ופרס טוני

גלנדה ג'קסון. GettyImages
גלנדה ג'קסון נפטרה בגיל 87/GettyImages

השחקנית הבריטית וחברת פרלמנט לשעבר, גלנדה ג'קסון, הלכה (חמישי) לעולמה בגיל 87 לאחר מחלה. הכוכבת עטורת הפרסים זכתה בעבר בשני פרסי אוסקר, שני פרסי אמי, פרס גלובוס הזהב ופרס טוני.

בשנת 1970 זכתה ג'קסון בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט הבריטי של קן ראסל "נשים אוהבות", בו כיכבה לצד אוליבר ריד ואלן בייטס. על תפקיד זה קיבלה ג'קסון גם מועמדות לפרס גלובוס הזהב ובאפט"א. שלוש שנים לאחר מכן זכתה באוסקר השני שלה על תפקידה בקומדיה הרומנטית "מגע של איכות" בבימויו של מלווין פרנק.

בשנת 1992 הפסיקה הכוכבת את קריירת המשחק המצליחה שלה כדי לשרת בפרלמנט במשך 23 שנות קריירה פוליטית, ובגיל 79 חזרה לבמה ולמסך, ובשנת 2018 אף זכתה ג'קסון בפרס טוני לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה במחזה "שלום נשים גבוהות" בהפקה המחודשת שעלתה בברודווי מאז אדוארד אלבי. לאחר מכן, זכתה ג'קסון בפרס באפט"א ובפרס אמי הבין לאומי לשנת 2020 על תפקידה בסרט "אליזבת נעדרת" של ערוץ BBC One. זאת, לאחר היעדרות של 27 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully