וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה מרגשת: פסטיבל צ'ינה פורטה יעניק פרס מיוחד ע"ש מבקר הקולנוע אורי קליין

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 20:19

פסטיבל הקולנוע של מכללת בית ברל יקדיש את פרס הבמאי הטוב ביותר למבקר הקולנוע הבכיר שהלך לעולמו לפני כשנה, ואת פרס התסריט ליואל קמינסקי, עורך תסריטים ותיק ומרצה במוסד האקדמי, שהלך אף הוא לעולמו לפני כשנה וחצי

מבקר הקולנוע אורי קליין, 2007. דן קינן, הארץ
אורי קליין/הארץ, דן קינן

פסטיבל צ'ינה פורטה יעניק השנה לראשונה פרס על שם מבקר הקולנוע אורי קליין שהלך לעולמו בשנה שעברה - ויוענק לבמאי הטוב ביותר. הפסטיבל, שמארגנת המחלקה לקולנוע בפקולטה לאמנויות של "המדרשה" במכללת בית ברל ומתחרים בו סרטי הסטודנטים הלומדים במוסד, ייערך השנה זו הפעם ה-14 וייפתח ב-4 ביולי, כשבחבר השופטים שלו יכהנו המפיקה שולה שפיגל ("טהרן"), הבמאי רני בלייר ("שבתות וחגים"), העורכת נילי פלר ("ואלס עם באשיר") והשחקן עלא דקה ("אבירם כץ").

קליין היה מבכירי מבקרי הקולנוע בישראל, ובין היתר עבד בקול ישראל ודבר, ומאז 1987 שימש כמבקר של עיתון הארץ עד ליום מותו, שנגרם כתוצאה מזיהום שהוביל לקריסת מערכות. לאורך השנים, הוא גם לימד תיאוריה והיסטוריה של הקולנוע באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטת חיפה ובבית הספר לאמנות קאמרה אובסקורה. קליין זכה בפרס סוקולוב לעיתונאות, וקיבל אות הוקרה על תרומה מיוחדת לאמנות הקולנוע בפסטיבל ירושלים. אלמנתו, אירמה, תעניק בפסטיבל את הפרס לזכרו, שניתן באדיבות משפחתה של נופר יורן-לוין, תלמידת המכללה לשעבר שהלכה לעולמה לפני כמה שנים.

השנה מתחדש הפסטיבל, שייסד רפי בוקאי ומנהל כיום הבמאי וראש המחלקה ברק הימן, גם בפרסים נוספים: פרס "רוח החופש", באדיבות הקרן החדשה לישראל וקרן רוברט וייל, יוענק לסרטים העוסקים בנושאים של זכויות אדם וחופש הביטוי; ואילו פרס התסריט הטוב ביותר יוקדש ליואל קמינסקי, תסריטאי שהיה מעורב בכתיבה ועריכה של תסריטי יצירות כמו "סוסעץ" ו"מעורב ירושלמי", ומרצה במכללה, שהלך לעולמו לפני כשנה וחצי. קמינסקי יזכה למחווה נוספת בפסטיבל, שבמסגרתה יוקרן הסרט התיעודי "מסע אל אמא" שביים אך לא הספיק להשלים, ובמרכזו מסע שורשים משפחתי ללטביה בעקבות אמו ניצולת השואה. הבמאים נעמי שחורי וחיים טבקמן, שניהם אנשי המחלקה וחבריו של קמינסקי, השלימו את הסרט לאחר מותו.

מסגרת יוצאת דופן בפסטיבל מוקדשת לעבודות שנוצרו במסגרת קורס בימוי ייחודי לעיוורים וכבדי ראייה, בהדרכתו של הימן. באירוע מיוחד יוקרנו שלושה מהסרטים שנוצרו במסגרת הסדנה, ולאחר הקרנתם ישוחח הימן עם היוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully