וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי מאסטרו או דייב דגלאס? 5 מופעים שאסור לפספס בפסטיבל הג'אז בירושלים

יותם זיו

20.6.2023 / 15:03

המנהל המוזיקלי של הפסטיבל, החצוצרן אבישי כהן, בנה השנה לפסטיבל תמהיל איכותי של מוזיקאים מכל רחבי העולם לצד כוחות מקומיים נהדרים תוך שילובים מקוריים ייחודיים. הנה כמה המלצות שלא כדאי לכם להחמיץ

פסטיבל הג'אז בעיר הבירה בניהולו האומנותי של החצוצרן אבישי כהן חוגג השנה יום הולדת 9, מותח את גבולות הז'אנר ויוצר אירוע מוזיקלי מהטובים בישראל, אם לא הטוב שבהם. מה שמקשה מאוד על המלצות לאן כדאי ללכת במיוחד. בעבר אמר כהן: "מה שמגדיר כיום את הג'אז כז'אנר הוא שלא ניתן להגדיר אותו". ברוח הזו, נבחר תמהיל איכותי של מוזיקאים מכל רחבי העולם לצד כוחות מקומיים נהדרים תוך שילובים מקוריים ייחודיים לפסטיבל. הנה כמה המלצות שריכזנו עבורכם:

דייב דאגלס ו"חגיגה"

ברוח החיבורים הייחודיים לפסטיבל נולד החיבור המסקרן בין החצוצרן והמלחין הניו יורקי המשובח דייב דאגלס ל"שישיית חגיגה", אחד הרכבי הג'אז הוותיקים בישראל שהקים הסקסופוניסט אלון פרבר לפני יותר מ-20 שנה. המוזיקה שיוצרים פרבר ו"חגיגה", יכולה להיכנס בקלות תחת הכותרת "ג'אז ישראלי". דייב דאגלס (60) מגיע לפסטיבל כשמאחוריו קריירה מפוארת עם שתי מועמדויות לגראמי האמריקאי ויותר מ-70 אלבומים עם מוזיקה מקורית ושיתופי פעולה עם בכירי סצנת הג'אז בניו יורק. דאגלס והחצוצרה שלו יצטרף לשלושת ה"נשפנים" של שישיית חגיגה: אלון פרבר (סקסופונים אלט וסופרן), יונתן כהן (סקסופון טנור, קלרינט וחליל) ועודד מאיר (טרומבון). מאחר שמדובר במפגש ראשוני בין מוזיקאים כל כך טובים ומגוונים לא כדאי להחמיץ את האירוע.

שי מאסטרו ו-Michael Mayo

חיבור אמריקאי ישראלי נוסף שיצר אבישי כהן שמומלץ מאוד לא להחמיץ הוא הדואט המסקרן בין הזמר האמריקאי מייקל מאיו לפסנתרן הישראלי הבינלאומי שי מאסטרו. מאסטרו נחשב כיום לאחד מהפסנתרנים הבולטים בסצנת הג'אז העולמית. שני אלבומיו האחרונים שיצאו בלייבל היוקרתי E.C.M,היו עם שלישייה ורביעייה ולמרות שהוא מופיע לא מעט בדואט, הוא ממעט לשתף פעולה עם זמרים. מייקל מאיו (28) הוציא לפני שנתיים את אלבום הבכורה שלו עם סגנון ייחודי ו"קול" משלו. בשנים האחרונות הופיע עם הרבי הנקוק ולצידו של ג'ייקוב קולייר. גם את ההופעה הזו לא מומלץ להחמיץ.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ג'וליה האלסמן (Julia Hulsmann)

הפסנתרנית (מלחינה ומעבדת) הגרמניה ג'וליה האלסמן (55) הוציאה שמונה אלבומים תחת הלייבל E.C.M. כאשר האחרון יצא לפני שנה ועם אותו ההרכה היא מגיעה לישראל. היא אחת המוזיקאיות הבולטות בסצנת הג'אז האירופי כבר שלושה עשורים. לג'אז שלה עם הרביעייה שלה יש השפעות מהמוזיקה הקלאסית עם לא מעט "ג'אז חופשי". בדיוק מה שמאפיין את הג'אז האירופי ומבדיל אותו במקצת (בהכללה, כמובן) מהג'אז האמריקאי.

Pomelo Town - ג'ז תאילנדי

כלי הנגינה של רביעיית Pomelo Town אינם שונים מכל רביעיית ג'אז בינלאומית: סקסופון, פסנתר, בס ותופים אלא שהצלילים שלהם שנשמעים בחלק מהזמן כאילו נלקחו מארה"ב של שנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, ונשמעים בחלקים אחרים אסיאתיים לגמרי. חברי ההרכב, הנמנים על סגל ההוראה במחלקה למוזיקה באוניברסיטת "מהידול" בבנגקוק, הוציאו יחד ארבעה אלבומים והם מרבים להופיע באסיה ובאירופה. הזדמנות נדירה להקשיב לשפה מוזיקלית בינלאומית עם השפעות שונות לחלוטין ממה שאוהבי הג'אז בישראל רגילים לשמוע.

שי חזן מארח את "לוסיל קרו" וגילי יאלו

המפיק, בסיסט ונגן הגימברי שי חזן הוא מוזיקאי ייחודי שמצליח לשלב ג'אז עם מוזיקה מרוקאית, אלקטרונית ואפריקאית. הוא החל את דרכו בקונטרבס אבל בעשור האחרון מפליא לנגן בגימברי (בס מסורתי מרוקאי), מוזיקה מקורית שלו עם הרכב נהדר שמצליח להפתיע כל פעם מחדש. חזן יסגור את הפסטיבל, ביחד עם הרכב ההיפ-הופ הישראלי הבינלאומי Lucille Crew, שהקים לפני קצת יותר מעשור המפיק והגיטריסט ישגב דותן. בנוסף אליהם יצטרף גם הזמר גילי יאלו שיוסיף את הגרוב האתיופי לתמהיל המוזיקאלי המיוחד.

לסיכום, גם אם אתם לא מכירים את המוזיקאים, תנו אמון במנהל האומנותי אבישי כהן, תסמכו על הבחירות שלו ובואו לראות ולשמוע. אם לא תתחברו, ממש בבמה ליד יש עוד הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully