וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה מבעית": צוות צילום של נטפליקס הותקף על ידי כרישי ענק בזמן הצילומים

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 14:20

צוות של סדרת הטבע "כוכב הלכת המופלא" הותקף על ידי כרישים טיגריסיים במהלך הצילומים בהוואי. "כריש הנמר זינק לעבר הסירה ונשך בה חורים ענקיים. כל הסירה התפוצצה"

טריילר לסדרה "כוכב הלכת המופלא" עונה 2 (Our Planet II)/נטפליקס

צוות סדרת תעודה של נטפליקס הפך לפיתיון כרישים במהלך הצילומים, מה שהוביל למפגש מבעית עם כרישים טיגריסיים באורך ארבעה מטרים וחצי בזמן צילומים בהוואי. הצוות שהה במקום לטובת צילומי העונה השנייה של סדרת הטבע המופתית "כוכב הלכת המופלא", ובמהלכם הותקף על ידי כרישים שזינקו על הסירה המתנפחת ששהו בה ו"נשכו בה חורים ענקיים".

בריאיון עם "פורבס" סיפר מפיק הסדרה, הו קורדי: "הרעיון המקורי היה לעשות צילום מתחת למים עם הכרישים הטיגריסיים שמחכים במים הרדודים בלייסן", אחד מאיי צפון-מערב הוואי. "אבל ביום הראשון שבו הכרישים הטיגריסיים היו בסביבה, הצוות נכנס לסירות מתנפחות ושני כרישים תקפו אותם. זה היה כמו משהו מתוך 'מלתעות'".

במאי הסדרה טובי נואלן, הרחיב בריאיון עם אתר "רדיו טיימס": "כריש הטיגריס זינק לעבר הסירה ונשך בה חורים ענקיים. כל הסירה התפוצצה. ניסינו להרחיק אותו והוא פשוט התנגד בתוקף. זה היה מבעית. זה היה הכריש השני באותו יום שתקף אותנו". למזלם של אנשי הצוות, שנכנסו לפניקה, כפי שניתן לשער, הם שהו רק במרחק מאה מטרים מהיבשה. הם עשו את דרכם במהירות אל החוף בסירה שהלכה ואיבדה אוויר, והצליחו לנחות שם בשלום. "מיותר לציין שהם לא השיגו שום צילומים תת-מימיים", אמר קורדי.

כריש טיגריסי, הנקרא גם כריש-נמר. ShutterStock
מתקרב לחופים. כריס טיגריס/ShutterStock

התנהגותם של הכרישים הייתה "חריגה ביותר", אומר נואלן. "הם היו ממש רעבים, אז אולי לא היה מספיק אוכל טבעי והם פשוט ניסו כל דבר שהם נתקלו במים". באופן יאה, זה בדיוק הנושא שבו עוסקת הסדרה. "כוכב הלכת המופלא" ("Our Planet") של נטפליקס מתארת את השפעות שינויי האקלים על חיי הבר, בין היתר כתמרור אזהרה על מה שצפוי לאנושות ככל שהמצב הזה יימשך.

כזכור, כריש טיגריס נצפה השבוע בחופי אילת - תרחיש נדיר יחסית, על פי רשות הטבע והגנים, וזאת אחרי שכריש מאותו סוג טרף תייר רוסי בסיני לפני כשבועיים. אולם מחקר מתחילת 2022 של בית ספר רוזנסטיל למדעי הים והאטמוספירה (RSMAS) באוניברסיטת מיאמי, גילה כי בשל עליית טמפרטורת המים באוקיינוסים שינו הכרישים הטיגריסיים את מסלוליהם הקבועים. הכרישים, שמבכרים מים חמים, יכולים עכשיו להשתנע אל מרחבים גדולים יותר ומגיעים אל מקומות שאליהם לא הגיעו בעבר. בהתאם, בחודש מאי השנה דיווח "ניוזוויק" כי אוכלוסיית הכרישים הטיגריסיים בהוואי גדלה, ואיתה גם מספר התקיפות הסמוכות לחוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully