וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העורך המוזיקלי הבכיר יוסי כסיף הלך לעולמו בגיל 68

22.6.2023 / 10:19

יוסי כסיף עבד עשרות שנים בקול ישראל ולאחר מכן בכאן, השפיע רבות על החשיפה למוזיקה ישראלית ועולמית של דורות מאזינים, והיה מראשוני העורכים שהציגו למאזינים מוזיקה אלטרנטיבית ורוק ישראלי. דני רובס: "עורך מיתולוגי ברשת ג', איש מקסים, מלא ידע, חכמה ואהבת מוזיקה"

יוסי כסיף. באדיבות מנחם גרנית, תמונות גולשים
יוסי כסיף/תמונות גולשים, באדיבות מנחם גרנית

העורך המוזיקלי הבכיר והוותיק יוסי זילברשטיין, שהיה מוכר בשם יוסי כסיף ועבד במשך כ-50 שנה ברדיו - קודם בקול ישראל ולאחר מכן בתאגיד כאן - הלך הלילה לעולמו ממחלת הסרטן. כסיף היה בעל השפעה רבה על החשיפה למוזיקה ישראלית ועולמית של דורות מאזינים. בן 68 היה במותו. הלווייתו של תתקיים היום (חמישי) ב-15:00 בבית העלמין הישן של רעננה.

כסיף החל את עבודתו בתקליטיית רשות השידור בראשית שנות ה-70, והיה מראשוני העורכים שהציגו למאזינים מוזיקה אלטרנטיבית ורוק ישראלי. לאורך השנים ערך תוכניות רדיו משמעותיות כמו "קצת אחרת" ו"רוק בישראל". לאחר הקמת תאגיד כאן עבר כסיף להיות עורך בכאן גימל וכאן 88 והיה שותף להפקת ועריכת תכניות רבות, בהן "העשירייה".

מטעם משפחתו של כסיף נמסר כי "כל מי שהכיר אותו ידע שיוסי אהב את המוזיקה אהבת אמת, אך שהוא אהב כך גם את חבריו ומשפחתו. הוא היה אדם שלא יחזור ואנחנו כבר מתגעגעים אליו נורא. בימים האחרונים הגיעו לבקרו חברים ואמנים רבים, שעטפו אותו בהרבה אהבה, סיפורים, שירים ומוזיקה. אנחנו רוצים לשלוח את תודתנו הענקית לכל מי שהצליחו לשמח את רוחו".

יוסי כסיף. ארכיון כאן תאגיד השידור הישראלי,
יוסי כסיף/ארכיון כאן תאגיד השידור הישראלי

לי-אור אברבך, סמנכ"ל חטיבת הרדיו של כאן, מסר: "בצער ובכאב אנחנו נפרדים מעורך אדיר ובעיקר מחבר יקר. יוסי כסיף היה אדם שכולו לב ואהבה גדולה למוזיקה וליצירה. בשבוע האחרון עם ההידרדרות במצבו הרפואי בכירי האמנים בישראל הגיעו לביתו ושרו לו שירים, שהפכו לשירי פרידה. חטיבת הרדיו תנציח את עשייתו העשירה בדרך מוזיקלית. יהיה זכרו של יוסי ברוך".

המגיש והעורך המוזיקלי מנחם גרנית ספד לחברו כסיף בטוויטר: "יוסי כסיף חבר ושותף. אוהב אדם ואוהב מוזיקה (וגם מומחה גדול לסרטים בכלל ולוולט דיסני בפרט) ואוהב פרחים ובכלל ישות גדולה ושלמה הלך לעולמו בן 69 במותו. הלכנו יחד קרוב לחמישים שנה. הכאב גדול".

הזמר, היוצר והמוזיקאי דני רובס ספד לו בפייסבוק: "יוסי כסיף, העורך המיתולוגי ברשת ג', היה איש מקסים, מלא ידע, חכמה ואהבת מוזיקה. אתמול איבדנו אותו. אצלי בפנים יש לעצב מנגינות, והיום אני מנגן אותן לזכרו של האיש הנדיר הזה".

אבי משולם, העורך הראשי הנכנס של ידיעות אחרונות, ספד לו בעמוד הפייסבוק שלו: "יוסי כסיף, תודה על אהבה אמיתית למוזיקה. על זיכרון אין סופי לפרטים. על רגש בתוך כל עריכה, על הסבלנות לשמוע והיכולת לזהות את הרצועות הנסתרות, על הרצון להכיר גם את החדש, השונה והחריג. על כל מה שלמדנו ממך. על סיפורי האורחים ב'רוק בישראל', על איך הם שיננו את 'קצת אחרת'. 11 השנים המשותפות (כמעט) כל לילה, מהאולפן בתל אביב או ירושלים, היו בשבילי השיא. תודה".

איש יחסי הציבור ירון כהן ספד לו: "יוסי כסיף יקירי, כסיף שתמיד שם, זה שהחיוך שלו נשמע בכל שיחה ושיחה, שהעריכות שלו מזכירות לי את האהבה שלי למוזיקה ואת רשת ג' כשהייתי מאזין צמוד ודבוק לרדיו בכל רגע. יהיו הרבה אנשים שיראו את הפוסט הזה וישאלו מי הבחור החביב הזה עם המשקפיים, אבל בשבילנו - אנשי התקשורת, הרדיו, המוזיקה, האמנים - אתה אבידה עצומה וכואבת, שייקח זמן לעבד אותה ולהבין שהחבר היקר הזה, שתמיד נתן את הנשמה ותמיד מצא מקום גם לשיחות שלנו וגם לאמנים הרבים - לא יהיה כאן יותר. אני כותב עליך בלשון עבר וזה כואב לי מאוד. יהי זכרך ברוך".

"תודה על מי שהיית בשבילנו", הוסיף כהן. "אי של שפיות ואהבה עצומה, עם אהבה למוזיקה ואהבה לאמנים באופן שרק מי שבאמת באמת נגוע בחיידק שלנו יהיה מסוגל להבין את הגודל שלך ואת גודל האבידה שלך. ואתה - בצניעותך הכובשת ובחיוך הילדי הקבוע לא היית מבין מעולם כמה אתה יקר וכמה אתה באמת אחד. תחסר לי מאוד איש יקר. השיחות שנפתחות תמיד ב'ירונצ'וק' כבר לא יהיו. זה בוקר עצוב מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • יוסי כסיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully