וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד גדול: השחקנים מל ברוקס ואנג'לה באסט יקבלו אוסקר של כבוד

27.6.2023 / 0:02

ברוקס, בן 96, עמד מאחורי סרטים כמו "אוכפים לוהטים", "המפיקים" ו"רובין הוד: גברים בגטקעס", ואילו באסט מוכרת מסרטים כמו "מלקולם איקס", "הפנתר השחור" ו"מה זה בכלל קשור לאהבה" שבו גילמה את טינה טרנר. לצידם תזכם לכבוד גם קרול ליטלטון, עורכת הסרט "אי.טי"

הבמאי והשחקן היהודי מל ברוקס, השחקנית אנג'לה באסט והעורכת קרול ליטלטון יקבל השנה פרס אוסקר של כבוד מטעם האקדמיה האמריקנית לקולנוע - כך הוכרז הלילה (שני). בנוסף, בטקס המיוחד שייערך ב-18 בנובמבר בלוס אנג'לס, תזכה לכבוד גם מנהלת מכון סאנדאנס לשעבר, מישל סאטר, שתקבל את פרס פרס ז'אן הרשולט לפעילות הומניטרית. מדובר בפרסים מיוחדים המוענקים על תרומה משמעותית וארוכת שנים של דמויות בכירות בעולם הקולנוע.

"מועצת הנגידים של האקדמיה נרגשת לכבד ארבע דמויות פורצות דרך ששינו את תעשיית הקולנוע ועוררו השראה בדורות של יוצרי קולנוע וצופים. לאורך קריירה שנמשכה עשורים, אנג'לה באסט המשיכה לספק תצוגות משחק נשגבות שיצרו סטנדרטים חדשים בעולם המשחק. מל ברוקס האיר את הלבבות שלנו עם הומור, והמורשת שלו הותירה חותם משמעותי על כל היבט של עולם הבידור. הקריירה של קרול ליטלטון משמשת דגם לאלו שבאו בעקבותיה. כעמוד תווך של קהילת הקולנוע העצמאי, מישל סאטר שיחקה תפקידה משמעותי בקריירה של אינספור יוצרי קולנוע ברחבי העולם", מסרה נשיאת האקדמיה, ג'נט יאנג.

מל ברוקס, פסטיבל הסרטים היהודי, לוס אנג'לס, 18 במאי 2023. David Livingston/Getty Images, GettyImages
אוסקר של כבוד. מל ברוקס/GettyImages, David Livingston/Getty Images

ברוקס, דמות מרכזית בעולם הקומדיה האמריקנית שיחגוג מחר 97, חתום על סרטים כמו "אוכפים לוהטים", "רובין הוד: גברים בגטקעס", "המפיקים" שעליו זכה בפרס אוסקר על התסריט המקורי הטוב ביותר, ו"פרנקנשטיין הצעיר" שעליו זכה בפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר. הוא זכה בעבר גם בגראמי, טוני ואמי ובשלל פרסים נוספים.

בין תפקידיה הידועים של אנג'לה באסט אפשר למנות את "מלקולם איקס" שבו גילמה את אשתו של פעיל זכויות האדם, "מה זה בכלל קשור לאהבה" שבו גילמה את הזמרת טינה טרנר, ואת "הפנתר השחור: ווקאנדה לנצח" שבו גילמה את המלכה רמונדה - על שני האחרונים גם הייתה מועמדת לאוסקר, אך לא זכתה בו.

ליטלטון הייתה מעורבת בעריכתם של עשרות סרטים, המפורסם שבהם הוא "אי.טי" של סטיבן ספילברג. היא גם שימשה במשך שנים ארוכות בוועד המנהל של האקדמיה לקולנוע כנציגת גילדת העורכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully