וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיבא" של דונא חוה הוא הזוכה הגדול בפסטיבל סרטי הסטודנטים והסטודנטיות

1.7.2023 / 21:38

השופטים שיבחו את הסרט שניצח בתחרות הישראלית: "עולם שלם נפתח ב-15 דקות". בתחרות הבינלאומית ניצח הסרט הקולומביאני "עולמות בוערים בין הצללים" של איסמאל גרסייה

"סיבא" של הבמאית דונה חוא. יהלי מעוז,
זוכה התחרות הישראלית. "סיבא"/יהלי מעוז

הסרט "סיבא" של דונא חוא מבית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראל בפסטיבל סרטי הסטודנטים והסטודנטיות בתל אביב - כך הוכרז הערב (שבת). חבר השופטים, שכלל את מרלין וניג, דומיניק וילנסקי ואלעד קידן, הסביר כי "בתוך רצועה צרה של 15 דקות, נפתח אלינו עולם שלם של תרבות ודמויות. הבנת עולמן של הדמויות הופכת למרתקת, לצד בחירת אמצעים קולנועיים שמדייקים אותן. סיבא הגיבורה, במאבק פנימי על חירותה הנשית והמצלמה מצליחה לרקום בעדינות, בתבונה ובאופן אסתטי את מרכבות הקונפליקט הפנימי בשרטוט הדמויות שמסביבה. הדיאלוגים בנויים היטב והתוצאה היא סרט קצר ומרגש שמצליח לבטא הרבה עוצמה גם בין השורות".

בפרס התסריט, כמו גם בפרס חביב הקהל, זכה הסרט "הצילו! אני רוצה למות" של דנה וייל (בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב). בפרס הצילום זכה בן פלד על הסרט "הילד" של יהב וינר (מכללת מנשר לאמנות), ופרס העריכה הלך לזוהר סלע על הסרט "דודה דינה" של בנימין אסתיכנג'י (מכללת מנשר לאמנות). ציון לשבח ניתן לסרט "מירה" של אלמה בן זאב (בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב). אבי סרוסי ועומר פרלמן שטריקס זכו בפרס המשחק על תפקידיהם בסרט "ניפגש בסוף הבלוק" של דניאל גת (בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב). סרט זה גרף גם את פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל מטעם פורום המבקרים הישראלי.

"עלומות בוערים בין הצללים" של הבמאי איסמאל גרסייה. דויד קוררה,
זוכה התחרות הבינלאומית. "עלומות בוערים בין הצללים"/דויד קוררה

בתחרות הבינלאומית זכה הסרט "עולמות בוערים בין הצללים" של איסמאל גרסייה (המוסד הפוליטקני הקולמוביאני חיימה איסיזה קאדביד, קולומביה), ואילו בפרס הבמאי המבטיח זכה דנילו סטנימירוביץ' (הפקולטה למדיה ותקשורת, בלגרד, סרביה), על סרטו "5/3/0". פרס התסריט הלך לסרט "משאבי אנוש" של טרינידרד פלאס קוסאד, טיטואן טילייה ואיזק וונזק (בית הספר למקצועות הקולנוע והאנימציה, צרפת), פרס הצילום ניתן למנואל ג. רומרו על הסרט "חלומות בהקיץ על חופשה ספרדית" של כריסטיאן אווילס (בית הספר הקטלוני הגבוהה לקולנוע ואודיו־ויזואליה, ספרד), ופרס העריכה לסרט לאלינה פנאסנקו ופיליפ סוטניצ'נקו על "תחנת תיאטרלנה" של פנאסנקו (האוניברסיטה הלאומית קייב י.ק קרפנקו־קרי לתיאטרון, קולנוע וטלוויזיה, אוקראינה). הסרט הישראלי "מנאר" של רחל אלברט (הממכלה האקדמית ספיר) זכה בפרס חביב הקהל, ו"מותו של לוויתן" של עידו ויסמן (בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל־אביב) זכה לציון לשבח. שני סרטים אלה קיבלו ציונים לשבח גם מטעם פורום המבקרים הישראלי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

זוכים נוספים במסגרות הנוספות של הפסטיבל: "מים קרים" של איתמר אלקלעי, שזכה בפרס הסרט העצמאי הקצר הטוב ביותר. באותה מסגרת זכה "מחצבה" של הילה רויזנמן בפרס הבימוי, "ומכתב לחזיר" עטור השבחים של טל קנטור זכה בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר. ציון לשבח ניתן לסרטה של יעל ארד צפריר "עלה לה". בפרס הפרויקט הטוב ביותר בתחרות לאמנות הוידאו וקולנוע ניסיוני זכה "שירת היונה" של אניו קארק, וציונים לשבח ניתנו לסרטים "אקח את צלך" של אילה שושנה גיא, ו"המשמרת השביעית" של נטליה אילצ'וק. בתחרות הבינלאומית למדיה דיגיטלית זכה "מרחב משותף" של שי דיין (בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully