וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריקטוריסט יהושע (ג'קי) ג'קסון ("הציור השבועי לילד") הלך לעולמו

3.7.2023 / 18:35

ג'קסון, המוכר תחת הכינוי ג'קי, צייר את "הציור השבועי לילד" בידיעות אחרונות מעל ל-60 שנה. הוא הלך לעולמו בביתו מוקף במשפחתו, שלושה ימים לאחר שחגג את יום הולדתו ה-87. אלמנתו: "ילדים שצבעו את הציורים שלו הפכו מאז לסבים שצובעים עם הנכדים שלהם את הציורים שלו"

הקריקטוריסט יהושע ג'קסון (ג'קי), צייר "הציור השבועי לילד". יעל ג'קסון, באדיבות המשפחה
יהושע (ג'קי) ג'קסון/באדיבות המשפחה, יעל ג'קסון

הקריקטוריסט יהושע ג'קסון, המוכר תחת הכינוי ג'קי, הלך לעולמו. ג'קסון מוכר בעיקר בזכות מדורו "הציור השבועי לילד" שמתפרסם בידיעות אחרונות מעל ל-60 שנה. הוא הלך לעולמו בביתו, מוקף במשפחתו, שלושה ימים לאחר שחגג את יום הולדתו ה-87.

"היום החזקנו לג'קי את היד, כשהוא היה במיטה, שמענו את הנשימה האחרונה שלו", אמרה לוואלה! תרבות אלמנתו נגבה ג'קסון. "לפני שלושה חודשים הוא עבר עקירת שן, וחטף חיידק שהתיישב לו במסתם של הביולוגי של הלב. גם ככה אמרו שזה נס שהמסתם מחזיק 20 שנה. המסתם ניזוק מאוד. ביום שישי חגגנו לו יומולדת 87. אין ילד שלא גדל עליו ואין משפחה שלא מכירה אותו. שנה שעברה חגגנו 60 שנה ל'ציור השבועי לילד' עשו לו מסיבה גדולה בסינמטק עם ברכות הנשיא ומלא דברים. דורות גדלו עליו. ילדים שצבעו את הציורים שלו הפכו מאז לסבים שצובעים עם הנכדים שלהם את הציורים שלו. יש רשימות של המתנה לציורים שלוץ תמיד הוא נענה לבקשות ככל יכולתו. ג'קי תמיד הוא היה לב שצוחק בכל מסיבה. הוא היה המסמר. הוא היה איש של שמחה. אף פעם לא כעס על אנשים".

יהושוע (ג'קי) ג'קסון, מאייר הציור השבוע לילד. ויקיפדיה, אתר רשמי
יהושוע (ג'קי) ג'קסון/אתר רשמי, ויקיפדיה

ג'קסון נולד בירושלים. לפני גיוסו עבד במחלקה הגרפית של קק"ל ובה למד גרפיקה. הוא שירת כרובאי בנח"ל ולאחר מכן היה עורך גרפי של העיתון "במחנה נח"ל", הצייר הראשי של להקת הנח"ל ומפקד ומדריך של קורסי הציור והקישוט של החיל. במהלך המילואים במפקדת קצין חינוך שימש כמרצה, מדריך, מעצב גרפי, כתב וצלם צבאי. הוא ליווה לוחמים במשימות קרביות ובמלחמת יום כיפור גוייס לחיל הים ככתב צבאי מטעם דובר צה"ל, והפליג עם ספינות הטילים. תיעודו וצילומיו פורסמו בין השאר ב"במחנה", "ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"על המשמר".

בסוף שנות החמישים זכה במקום הראשון בתחרות קריקטורות שקיים "ידיעות אחרונות", ולאחר שחרורו הוזמן להצטרף למערכת העיתון. מאז שנת 1958 שימש בעיתון כמאייר, קריקטוריסט ועורך גרפי של המוספים "7 ימים", "7 לילות" ו- "24 שעות". בשנת 1963 החל ג'קי לערוך ולצייר במוסף לשבת את מדורו "הציור השבועי לילד", שהתפרסם במשך מעל ל-60 שנה וזכה לפופולריות רבה.

בשנות השישים עיצב ג'קסון תוכניות ופרסומים לתיאטרון "הבימה", וגם לחברת התקליטים ישראפון. הוא עיצב וצייר עטיפות לתקליטים בין השאר לצמד העופרים, שושנה דמארי, ג'ו עמר ויהורם גאון ורביעיית מועדון התיאטרון. במקביל, כתב כתבות מצוירות ל "במחנה", "העולם הזה", "דבר השבוע" ו"דבר לילדים".

בשנת 1986 נסע לארצות הברית בשליחות "ידיעות אחרונות" להשתלמות במערכות של שבועונים גדולים. משנת 1997 השתתף במגזין הקריקטורות הניו יורקי "CARTOON NEWS". לאורך השנים, יצירותיו הופיעו בתערוכות שונות ונערכו לו מחוות שונות, אחת האחרונות שבהן היא תערוכה בפסטיבל אנימיקס שהתקיימה ביוני 2022 במלאת 60 שנה למדורו "הציור השבועי לילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully