וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל צ'ינה פורטה ה-14: "העטלף" זכה בפרס ע"ש אורי קליין

5.7.2023 / 11:58

פרס הבימוי בפסטיבל הסרטים, שנקרא על שם המבקר, הוענק לבמאי הסרט קורל הופמן-חייק, וחבר השופטים קבע כי מדובר ב"מציאות קולנועית מהפנטת". כרמל בין זכתה בפרס המשחק

"העטלף" בבימוי קורל הופמן חייק, פסטיבל צ'ינה פורטה ה-14. ספי אלישע נחמני,
מתוך "העטלף"/ספי אלישע נחמני

קורל הופמן-חייק הוא הזוכה בפרס הבימוי הטוב ביותר על סרטו "העטלף" בפסטיבל צ'ינה פורטה ה-14 של המכללה האקדמית בית ברל, שנחתם אמש. הפרס נקרא החל מהשנה על שם אורי קליין וניתן באדיבות משפחתה של נופר יורן-לוין, בוגרת המחלקה לקולנוע במוסד האקדמי, שהלכה לעולמה.

הסרט "העטלף" עוסק בנער בן 13 המטפל בעטלף פצוע שמצא. חבר השופטים, שכלל את המפיקה שולה שפיגל, הבמאי רני בלייר, העורכת נילי פלר והשחקן עלא דקה, קבע כי הפרס מוענק לבמאי בשל "יצירת אווירה עכורה של ילדות, על עיצוב הפריימים ותנועות מצלמה המדויקות, על בימוי השחקנים המורכב והמוצלח ועל יצירה של סרט קצר שלם ובוגר". לדבריהם, "במאי הסרט השכיל, במיומנות מרשימה בצורה יוצאת דופן, ליצור עולם פנימי עשיר מורכב ורוטט אשר מתכתב באופן מושלם עם המציאות החברתית והאנושית שעוטפת את מעשיו ורגשותיו. אותה מציאות, אשר יש בכוחה לרמוס ולהציל נשמות תועות במחי מילה או מבט, הינה מציאות קולנועית מהפנטת שעבורה זוכה במאי הסרט ולא בכדי בפרס החשוב והמוצדק".

זוכים נוספים בפסטיבל: פרס התסריט על שם עורך התסריט והמרצה יואל קמינסקי הוענק לדיקרא מקאלדה על סרטה "ארוחת ערב ראשונה"; פרס המשחק הטוב ביותר הוענק לכרמל בין על תפקידה בסרט "אולי זה לא רעיון כל כך טוב" בבימויה של משי שי; פרס ההישג הקולנועי לסרט קצר הוענק לסרט "הכול אותו דבר" של יפית ממרייב, שזכתה גם בפרס לאשת צוות מצטיינת; פרס רוח החופש לסרטים העוסקים בזכויות אדם וחופש הביטוי, באדיבות הקרן החדשה לישראל וקרן רוברט וייל, הוענק למיסק מסארווה על סרטה "מע'לש"; פרסי הצילום והעריכה הוענקו בהתאמה לאור וייסברג וארקדי וולוביק, על הסרט התיעודי "כולם מכירים את ג'ק" של וייסברג; ופרס העיצוב האמנותי ע"ש יהודית שץ-סוטיל, באדיבות פיני שץ, הוענק לרותם זיידמן על הסרט "בן אדם מת ואני מאושר" בבימוי יפתח אייזנברג.

את הפסטיבל מארגנת המחלקה לקולנוע בפקולטה לאמנויות של "המדרשה" במכללת בית ברל ומתחרים בו סרטי הסטודנטים הלומדים במוסד. הוא נוסד בידי הבמאי רפי בוקאי, וכיום מנהל אותו הבמאי וראש המחלקה ברק הימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully