וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הענק של קשת: מכרה את מניותיה בקבוצת המדיה הבריטית גרינבירד

6.7.2023 / 10:59

קשת אינטרנשיונל מוכרת את מניותיה (60%) בקבוצת המדיה הבריטית גרינבירד לקבוצת התקשורת הסקוטית STV לפי שווי של 23 מיליוני פאונד

לאחר חמש שנים, קשת אינטרנשיונל (KI) מוכרת את מניותיה בחברת גרינבירד, חברת החזקות בריטית, לחברות הפקה בתחום הלא מתוסרט.

במרץ 2018, רכשה KI מ-BBC את מניות הרוב של גרינבירד - 60%, כאשר שאר בעלי המניות (ג'יימי מונרו, סטיוארט מולין וקארן סמית) מחזיקים ביתרת ה-40%. כעת, קבוצת התקשורת הסקוטית STV רוכשת את מלוא מניות החברה לפי שווי של 23 מיליון פאונד. בהודעה מטעם קשת נמסר כי היא צפויה "להשקיע את רווחיה מהמכירה בהרחבת והעמקת מערך התוכן, ההפקה וההפצה של הדרמות הבינלאומיות שלה".

גרינברד היא חברת מדיה המושקעת בשורת חברות הפקה עצמאיות. החברה נוסדה ב-2012 על ידי מנהל חברת ההפקה Shine TV לשעבר ג'יימי מונרו ומנכ"ל הכספים של חברת המדיה Argonon לשעבר סטיוארט מולין.

בניין קשת. ראובן קסטרו
קשת/ראובן קסטרו

קרן שחר, מנכ"לית קשת אינטרנשיונל: "בחמש השנים האחרונות זכינו לעבוד עם אנשי מקצוע מצוינים ויחד הצלחנו להשביח משמעותית את הערך של גרינבירד. בשוק של היום, המיזוג עם STV הוא איחוד כוחות טבעי של שתי חברות בריטיות בצמיחה. כעת זה הזמן עבורנו להשקיע בחיזוק התשתיות של KI בעולם, בהפקה ובהפצת תוכן מתוסרט - סדרות בינלאומיות. בימים אלה אנו עובדים על שורת סדרות לשוק האנגלי, האמריקאי, הגרמני והבינלאומי בכלל".

קשת אינטרנשיונל חתומה על עסקאות רבות של מכירת דרמות ישראליות, בהן "כפולים"', "בשבילה גיבורים עפים", "פלפלים צהובים" ו"להיות איתה" שהפכו ל-Suspicion ול-Echo 3 באפל טיוי, The A Word ב-BBC ו-The Baker and the Beauty ב-ABC, ופורמטים שזכו להצלחה בינלאומית כמו "הכוכב הבא", "בום!", "צא מזה" ו"בית ספר למוזיקה".

  • עוד באותו נושא:
  • קשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully