וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השלמתי עם זה שאני שמן. זו מלחמה שלי עם עצמי שלא תיגמר לעולם"

18.7.2023 / 8:00

הפריצה ב"כוכב נולד" ("באתי לחקות את מרגול בפניה"), ההורים שלא תמכו ("לא רצו שאהיה קומיקאי, לכן הלכתי לעבוד במשרד הביטחון") והמאבק בהשמנה ("לא הייתי רוצה להיות רזה"): אוראל צברי, המככב בסרט הלהיט "ההילולה", מדבר על הכל בגילוי לב בפודקאסט "ועדת תרבות". צפו

אוראל צברי מתארח ב"ועדת תרבות"/ראובן קסטרו, מערכת וואלה!

אחרי שנים שניסה להילחם בו, אוראל צברי מבין היום שהמשקל שלו ינהל אותו כנראה רוב חייו. "זו מלחמה שלא תיגמר לעולם וזו מלחמה שלי עם עצמי", הוא אומר בפודקאסט "ועדת תרבות" של וואלה! תרבות. "אני שלם עם זה שאני שמן באותה נשימה שאני יודע שזה לא בריא. אני משתדל לעשות ספורט כל יום, הליכות, ב'רוקדים עם כוכבים' הורדתי 17 קילו, הקפדתי על תזונה והיה לי אימון כל יום. אבל כשזה נגמר, הפסקתי להתאמן ועליתי כמעט את כל הקילוגרמים בחזרה. "המשקל שלי תמיד ילווה אותי. אני מודע לכך שזה חלק ממי שאני היום, מהפרסונה שלי".

היית רוצה להיות אדם רזה?

"האמת שלא. לא הייתי רוצה להיות רזה. אני לא מדמיין את עצמי כאדם רזה. אני אוהב את מי שאני עם המשקל שלי. אגב, אני מסתכל על תמונות שלי מהתיכון. לא הייתי שמן אבל הייתי בריא, ואני נזכר איך אמא שלי וכל מי שמסביבי אמרו לי כל הזמן 'אתה שמן, אתה שמן'. זה מבאס אותי כי לפעמים זו החברה שמביאה אותך למצב הזה והקונספציה שאתה שמן, שבגללה אתה הופך באמת לשמן".

צפו למעלה בריאיון המלא עם אוראל צברי או האזינו לו ממש כאן למטה

והנה כאן בגרסת ספוטיפיי

האזינו כאן לריאיון המלא עם אוראל צברי בפודקאסט "ועדת תרבות":

אוראל צברי, הנמצא באחת התקופות הטובות ביותר בקריירה שלו, מככב בימים אלו בסרט החדש "ההילולה" המבוסס על הסדרה "שנות ה-90". את הסרט ביימו אריאל בנבג'י ושלום אסייג ומככבים בו לצד צברי ואסייג גם אוולין הגואל, עפר שכטר, דניאל אסייג, שלומי קוריאט, לינור אברג'יל, צחי נוי, אריק משעלי ועוד ועוד. לפני שנה הוא כיכב ב"רוקדים עם כוכבים" ובסדרת הלהיט "שבאבניקים", ובימים אלו הוא גם משחק בהצגה המצליחה "החבדניקים" של התיאטרון הקאמרי.

הנה עיקרי הדברים של צברי מתוך השיחה איתו בפודקאסט "ועדת תרבות" של וואלה! תרבות (בריאיון המלא אפשר לצפות בתחילת הכתבה או להאזין לו ממש כאן למעלה):

על הסרט "ההילולה":

"זה סרט מצחיק בטירוף. ראיתי אותו פעמיים ובא לי לראות אותו שוב ושוב. הסרט הזה בעיני יכול להפוך לקאלט שמשודר כל יום עצמאות. הוא מספר על פרוספר, שנדר נדר שאם תיגמר המלחמה, הם ייסעו להילולה של הבאבא סאלי. בדרך הם מסתבכים ובמקום לנתיבות הם מגיעים לעזה ונחטפים שם. זה צוחק על כולם באופן שווה. אגב, הסרט צולם במרץ והוא כבר באקרנים ביולי. לא זכור לי דבר כזה. לרוב זה לוקח לפחות שנה. אני מוריד את הכובע בפני היוצרים והעורכים, זה זמן שיא מטורף לעשות סרט. הוא מזכיר את סרטי הבורקס של פעם, בשנים האחרונות לא היה לנו פה סרט שדיבר את השפה הזאת. הלוואי שאנשים יבואו לראות אותו".

כמו "לשחרר את שולי"?

"שולי כבודו במקומו מונח. הוא סרט מצחיק בטירוף, ראיתי אותו ארבע פעמים בקולנוע כי הוא הצחיק אותי. אבל 'ההילולה' מבוסס על קהל מאוד נאמן שאוהב את הסדרה ואני מאמין שהם יבואו גם לראות את הסרט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אוראל צברי מתארח ב"ועדת תרבות" עם ניר יהב, יולי 2023. ראובן קסטרו
אוראל צברי/ראובן קסטרו

על תחילת דרכו:

"אוראל צברי של בית הספר היסודי היה מופנם, שקט וחנון. אבל אז עברתי לחו"ל ולא היו לי חברים, לא הייתה לי שפה. היה מאוד קשוח. זו הייתה טראומה. עקרו אותי מהחברים. אבל אחד הדברים שחיברו אותי לארץ זה DVD של 'ארץ נהדרת', בזכות המארז הזה ידעתי מה קורה בארץ וראיתי חיקויים. ואז כשחזרתי לארץ אחרי שלוש שנים בחו"ל הייתי צריך משהו שיכניס אותי לחברה וזה היה ההומור. החיקוי של מרגול פתח לי דלתות - בצופים, בבית הספר. זה נתן לי את הטיקט של המצחיק. אבל דווקא בבית אף פעם לא קיבלתי תחושה שזה המקצוע שלי ושאני צריך לעשות עם זה משהו.

"בתוך תוכי ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. באתי לאודישנים של 'כוכב נולד' לא במטרה להיות זמר אלא כדי לעשות חיקוי של מרגול מול מרגול. אחרי שהייתי ב-8200 ההורים שלי לחצו עליי ללמוד, אז למדתי מזרח תיכון. במקביל פלירטטתי עם המשחק כשעשיתי סרטונים ופינה אצל אסף הראל. עשיתי מיונים למשרד הביטחון, התקבלתי ועבדתי שם שנה. השלמתי כבר עם הגורל שלי אבל בפנים בער בי משהו אחר. ידעתי שאני רוצה לעשות משהו אחר. הבנתי שאני רואה את עצמי בגיל 40 יושב במשרד ומתבאס על עצמי שלא ניסיתי לפחות".

אוראל צברי מתארח ב"ועדת תרבות" עם ניר יהב, יולי 2023. ראובן קסטרו
אוראל צברי/ראובן קסטרו

על ההורים שלו:

"היום אני מאושר מאוד שהם רואים את ההצלחה שלי ושהם חלק ממנה. יש המון שלא זוכים. אין דבר יותר ממלא מלראות את אבא שלי יושב לידי וצוחק בהקרנה של 'ההילולה'. בהתחלה כשהייתי מצלם אותו לסטורי שלי, הוא היה עדיין מורה בבית הספר. הוא לא נתן לי לצלם אותו ולא הבין למה אני עושה את זה. היום הוא מבקש ממני לצלם אותו ושואל כמה צפו".

במה הוא הכי גאה?

"אחרי שהפגשתי אותו עם ביבי, הוא אמר לי 'רק בשביל זה היה שווה שהפכת לשחקן'".

הפגישה הזו עוררה סערה קטנה ברשתות.

"היה קצת דיבור, אבל לא ראיתי בפגישה הזו משהו פוליטי. רק הגשמתי חלום לאבא שלי. הדעות הפוליטיות שלי הן די באמצע, אבל מה שהיה מצחיק זה תגובות בטוויטר של ימנים שאמרו 'הוא לא יהיה יותר בארץ נהדרת' אחרי הפגישה הזו. שבוע אחרי זה, הצטרפתי לארץ נהדרת".

אוראל צברי מתארח ב"ועדת תרבות" עם ניר יהב, יולי 2023. ראובן קסטרו
אוראל צברי/ראובן קסטרו

על התגובות על המשקל:

"תמיד יש תגובות על המשקל שלי אבל זה לא פוגע בי. יש לי הומור עצמי וגם בסטנדאפ שלי אני צוחק לא מעט על זה שאני שמן. בסוף מה שחשוב לי זה התגובות מאשתי, מהמשפחה ומהחברים הקרובים. אני לא יכול להיות עסוק בלרצות את כולם, כי לא אצא מזה".

על הזמן שהוא מקדיש לטלפון הנייד:

"זה טירוף. כל הזמן אתה מחובר לדבר הזה. לפעמים אני שואל: 'למה אני עם הטלפון ולא עם אשתי? למה אני במיטה בטלפון ולא שואל את אשתי איך עבר עליך היום?'. בסוף אנשים מתחרטים על כך שהם לא היו עם המשפחה שלהם ולא על כך שהם לא עבדו יותר. לכן ממש חשוב לי ארוחות שישי ולנסוע לברצלונה עם המשפחה".

על ההצטרפות ל'ארץ נהדרת':

"כמה ימים לפני התוכנית הראשונה של העונה מולי שגב התקשר אליי ושאל אם אני רואה את 'הכוכב הבא'. לא צפיתי אבל שאלתי 'על מה מדובר?'. אמר לי 'אליאב'. אז עשיתי שיעורי בית ,תחקרתי, שלחתי למולי סקיצה והתקדמנו. למזלי אליאב גם זכה אז החיקוי נהיה רלוונטי. מאוד התרגשתי על הסט אבל גם מאוד חייתי את הרגע בהבנה מלאה שאני חווה את החלום הכי גדול שלי. כלומר, נשארתי נינוח. אנשים אמרו לי שהייתי נינוח כאילו אני עושה את זה כבר שנים. אני מאושר שלא נתתי לחרדה להשתלט עליי".

אוראל צברי מתארח ב"ועדת תרבות" עם ניר יהב, יולי 2023. ראובן קסטרו
אוראל צברי וניר יהב/ראובן קסטרו

על השילוב בין משחק ליצירת תוכן לרשת:

"אין פה עניין של בחירה. אני מצליח לשלב בין השניים. שחקן כיום חייב לייצר תוכן ברשת. אגב, יש המון דיבור על כוכבי רשת שמקבלים תפקידים במקום שחקנים. היו תקופות שהייתי צריך להוכיח את עצמי הרבה יותר כשחקן, ובצדק. אבל צריך לזכור שלא כל מי שסיים בית ספר למשחק הוא שחקן מדהים. כשהגעתי למשל לאודישן ל'שבאבניקים', הייתי חסר ביטחון והתקבלתי. למדתי מהחוויה הזו המון. גם מהפסטיגל למדתי. הייתי נובאדי כשבאתי לשם ב-2019, היו לי 20 אלף עוקבים, ובסוף סיימתי עם 70 אלף".

אתה חוזר השנה לפסטיגל שוב.

"נכון, זה מטורף לחזור אחרי ארבע שנים. הפעם אני מגיע מפוזיציה אחרת. כיף לקבל את ההכרה שאתה עושה משהו טוב".

על החשש מטייפקאסט של 'שמן':

"ב'שבאבניקים' למשל זה לא היה חלק מדרישות התפקיד. אני תמיד אהיה אדם מלא אבל אני מאמין שאני יכול לשחק כל דבר. אולי לא את הנסיך החתיך והשרמנטי, אבל אני מאמין שהז'אנר היום נפתח. שיחקתי ב'המדובב' עבריין וב'שנות ה-90' התמודדו איתי על התפקיד עשרות שחקנים בכלל לא שמנים".

אוראל צברי מתארח ב"ועדת תרבות" עם ניר יהב, יולי 2023. ראובן קסטרו
אוראל צברי/ראובן קסטרו

על השינוי התפיסתי של 'שמן' בחברה:

"אני חושב שזה קורה. נטע ברזילי היא הדוגמא הכי מדהימה. אגב, מי היה מאמין שאני איכנס לרשימת היפים והנכונים? העולם הולך למקום מכיל יותר, אבל הייתי רוצה לראות את זה הרבה יותר בחברות אופנה ישראליות. היום אני הולך לקניון ואין סיכוי שאני אמצא בגד שמתאים לי. אני מזמין את כל הבגדים שלי מחו"ל. למה זה צריך לקרות? אין לי מענה בכלל".

על ההשתתפות ב'רוקדים עם כוכבים':

"עד היום, שנה אחרי שהעונה ירדה וכבר עלתה עונה חדשה, עוצרים אותי ברחוב ואומרים לי 'איזה רקדם אתה!'. זקנות אומרות לי 'אתה קליל, אתה כמו נוצה', ומה שבא להן להגיד זה 'אתה שמן שרוקד יפה!'. התכנית עשתה לי טוב כי התבלטתי בגלל הגודל שלי. אחרים שהיו רזים ממני היו פחות קלילים ממני".

על חלומות לעתיד:

"סטנדאפ זה חלום גדול שאני מקווה שיתגשם בקרוב. כבר שנה אני עובד מתחת לרדאר, אני הולך לבמות פתוחות, מופיע קצת ובודק חומרים. החודש אופיע בצוותא 2 ב-24 ביולי ואחר כך ב-15 באוגוסט. אני מקווה להמשיך גם בארץ נהדרת, ואני מקווה לכבוש את צרפת ולהשתתף בסרט שם. אני יודע צרפתית כמו שפת אם. ואני חולם כמובן גם להיות אבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully