וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד המהפכה המשפטית: אביב גפן עוכב לזמן קצר בהפגנה בקפלן

11.7.2023 / 17:31

"שוטר דחף אותי בבריונות יתר, ללא שום סיבה", טען הזמר. מוקדם יותר כתב גפן ברשתות החברתיות כי "אין פריבילגיה להישאר בבית" בצל המהפכה המשפטית וצמצום עילת הסבירות, והאשים: "ממשלה מושחתת שבאישון לילה משנה את אופייה של ישראל. תתעוררו"

אביב גפן נעצר במחאה בתל אביב/מערכת וואלה!

הזמר אביב גפן עוכב הערב (שלישי) על ידי המשטרה בהפגנה במחלף קפלן בתל אביב נגד המהפכה המשפטית וצמצום עילת הסבירות במסגרת "יום השיבוש". זמן קצר לאחר מכן הוא שוחרר.

"הלכתי עם הבן שלי דילן. עמדנו שם רחוק, ברוגע ובשקט, דיברתי עם מעריצים", סיפר גפן בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות. "משום מקום הגיע שוטר בבריונות יתר ודחף אותי ממש בכוח ללא שום סיבה. אני הדפתי אותו מעליי. ואז עיכבו אותי ולקחו אותי למקום צדדי ואחרי רבע שעה-20 דקות שוחררתי הבייתה. אני בסדר, אל תהיו מודאגים, ותמשיכו להילחם על ישראל לפי החוק כמובן. אני אוהב אתכם, הכול בסדר. אני בריא ושלם. להתראות, לילה טוב, ננצח".

גפן מחה בהפגנה לצד בנו, דילן, שסיפר כי "ממש נבהל" מהאירועים. לדבריו, זה היה "מעצר אלים, היה קשוח". דניאל עמית, שהייתה ליד השניים העידה גם היא באינסטגרם שלה על אלימות משטרתית. "עמדתי ליד אביב כשהוא נעצר, עמדנו בצד ולא עשינו כלום ושום דבר. עמדנו כזה. היו לידינו הרבה אנשים. בא שוטר דחף אותנו, אבל מה זה דחף? לא כזה 'הזיז', תופס אחד אחד 'עופו מפה', 'לכו אחורה' אבל בהכי אלימות בעולם. פתאום עצרו את אביב והוא לא עשה כלום ושום דבר", סיפרה.

אביב גפן נעצר בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית בקפלן, תל אביב כחלק מיום השיבוש 11 ביולי 2023. ניב אהרונסון
גפן, הערב/ניב אהרונסון
אביב גפן נעצר בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית בקפלן, תל אביב כחלק מיום השיבוש 11 ביולי 2023. ניב אהרונסון
אביב גפן ובנו דילן בקפלן, הערב/ניב אהרונסון

מוקדם יותר קרא המוזיקאי לציבור להצטרף למחאה, וקרא לממשלה "מושחתת".

"אין פריבילגיה להשאר בבית", כתב גפן ברשתות החברתיות. "ממשלה מושחתת שבאישון לילה משנה את אופייה של ישראל. היום אני ברחובות נלחם על ישראל ובשביל ישראל. לא נהפוך נתינים משלמי מיסים למען מאפיה בחליפות. תתעוררו". לסיום, ציטט מתוך שירו "הכי קרוב לבד": "הם לבושים בחליפות, תמיד מכופתרים, שאנחנו לא נריח את הסירחון בפנים".

המונים פתחו הבוקר ביום שיבושים, במחאה על המהפכה המשפטית ובצל צמצום עילת הסבירות, שאושר אמש בקריאה ראשונה בכנסת, ברוב של 64 ח"כים. לפי הנוסח שאושר בלילה, נבחרי ציבור יהיו חסינים מפני פסילת או דיון משפטי בהחלטותיהם בטענה לאי-סבירות. החל משעות הבוקר המוקדמות יצאו צעדות של מפגינים ונחסמו כבישים מרכזיים ברחבי הארץ ואת נמל התעופה בן גוריון. המשטרה השתמשה במכת"זית לפינוי המפגינים, ועשרות בני אדם נעצרו.

  • עוד באותו נושא:
  • אביב גפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully