וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול: אברהם "עזב" במפתיע את הבית, ספיר אפילו לא מחתה דמעה

דורין אליהו

13.7.2023 / 7:32

ההתמוטטות שוברת הלב של סתיו, הזוגיות המפורקת של שי ושניר, המשימות המפוברקות המעיקות של האח הגדול והפאסון של ספיר. דורין אליהו מסכמת עוד פרק של האח הגדול

מתוך ״האח הגדול״,12 ביולי 2023/באדיבות רשת 13

מזל טוב, אנחנו כבר למעלה מחודש מפתיחת העונה ונדמה שבשלב זה כבר ממש קשה שלא להשוות אותה לאחותה הגדולה מהקיץ דאשתקד, שהפיחה בהצטיינות יתרה רוח חיים מחודשת (וגם כמה זריקות בוטוקס) למותג הריאליטי שהיה פסע מהמתת חסד במשרדים של רשת 13. הבעיה היא שלכל אחות מוצלחת יש גם אחות סנדוויץ' סוררת, שלא ממש מצליחה לרדת לנו בגרון וזו העונה הנוכחית שלנו. לטס טוק דוגרי, כבר יותר מדי זמן אנחנו נעים בין דרמות קטנוניות מכיוון סתיו, דרמות קטנוניות אפילו יותר סביב מערכות יחסים רעועות ובאופן כללי בוהים באוסף של דמויות נטולות אמפתיה. בקיצור, אין להם על מי לסמוך שם.

ובאין אפשרויות נרטיביות יעילות, לאח הגדול לא נותרה ברירה אלא לפברק את ההדחות של ניקול ואברהם, לייבא זוגיות אמיתית עם אורי, בן הזוג של ניקול - כך שיוכל לערבל מחדש את המפה הרומנטית ואת המצב הרגשי של סתיו ולבסוף גם יורה את נשק יום הדין שלו: שוורץ, דיאן שוורץ. ממש כמו בעונה המאוד נשכחת שהשיבה את אביבית בר זוהר לפרק ב' כי המצב היה בקנטים. זוכרים את זה? ברור שלא, כי זה עדיין היה משעמם תחת.

האח הגדול לרה. רשת 13, צילום מסך
ביוש. לרה/צילום מסך, רשת 13

כאמור, פתחנו את השבוע עם ההדחה של לרה, דיירת קשוחה שהיא גם הסיוט של כל מתמלל ועם הניסיון הנואש של ההפקה להנכיח את ניקול עם כניסתו של אורי, שבינתיים מסתמן כעוד וונאבי אלפא מייל שנורא רוצה להנהיג את הבית. כי זה עבד מדהים בסך הכל לגיא, רוי וההוא. די, אני כבר לא חייבת לזכור אותו. בכל אופן, בתור מי שצפה בניקול בחודש האחרון בבית ובפרקים הערוכים, לא ברור למה הוא ביקש ממנה להתנהל בצורה יותר מתונה באינטרקציות שלה בבית ומול סתיו בפרט. כאילו באמת, בשלב זה אם ניקול תמתן את עצמה עוד יותר, יש סיכוי שבסוף העונה יקפלו עליה את הבית וישכחו שהיא עדיין שם.

אבל גם הפעם, ניקול פשוט לא מצליחה להיות העניין. הרי כבר בתעודת הזהות נרמז כי לאורי יש עניין לא פתור עם סתיו שלכאורה, קצת "דלוקה". קחו את זה לאן שתרצו ותזכרו שבישראל יש דברים שאפשר רק לרמוז עליהם בטלוויזיה. בכל אופן, נשים לא נקברות במיטה ומאבדות מחדוות החיים והדרמות שלהן בגלל קראש שהתמשש עם מישהי אחרת, בטח לא אישה חזקה כמו סתיו, שמתגלה ברגע מכמיר ואותנטי של שברון לב ומתמוטטת בחדר השינה. עוד דברים שמתמוטטים בפרק הזה: הזוגיות של שי ושניר, הפאסון של ספיר והצורך של קרוסלת ההדחות. די עם זה, באמת. לא אכפת לנו איך האנשים האלה מודחים בעיקר אם הם לא באמת מודחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
האח הגדול סתיו קצין בוכה. רשת 13, צילום מסך
הלב נשבר. סתיו/צילום מסך, רשת 13

בהמשך, האח שולף עוד ארנב עייף מהכובע שוב ומפנק אותנו בתענוג המפוקפק שהוא משימה בתוך משימה עם עננה כבדה של תוכן שיווקי בניצוחה של דיאן שוורץ, שהגיעה לא רק לטהר את שמה (אין צורך, קראתי את כל הפוסטים שלה בת'רדס ואני דודה שרופה) - אלא גם כדי לקדם את תוכנית הראיונות שלה וכן, להגדיל מכירות למשקה אנרגיה. חשוב לומר, אם החבר'ה האלה רוצים למכור משהו באינסטגרם ביום שאחרי התוכנית, רצוי שייראו קצת פחות נלהבים מול משטח של פחיות עם קפאין זרחני מזוקק.

אבל נחזור למשימה-בתוך-משימה-בתוך קמפיין, במהלכה הסלון של הבית הפך לסלון של דיאן, תוכנית הראיונות שלה שכללה שאלות נוקבות לדיירים שגם הפעם נועדו לתדלק ויכוחים שכבר התעייפו מעצמם, פרשו לשנ"צ וספגו את הקנס בגאווה. כצפוי, שניר פתח על אברהם ולהפך, ספיר חשפה צד תוקפני (וגם שהיא בחובות עמוקים בחיים שמחוץ לבית), יובלוי דיברה על עצמה ושוב לא קראה את החדר ויענקי גילה שהוא הדיבור הכי רותח בכנסת. אני זוכרת שהוא מלמל משהו על אחדות לאומית וכמעט נכנס לי משהו לעין ואמרתי שזאת דמעה, אבל אז נזכרתי שהוא לא צפה בחדשות ביומיים האחרונים. אפילו סתיו התנהגה יפה ועצבנה את ספיר רק פעמיים. שמישהו יביא לה פתי בר, יש מצב שהיא בנפילת סוכר.

מתוך ״האח הגדול״, 12 ביולי 2023. באדיבות רשת 13, רשת
שניר/רשת, באדיבות רשת 13

כחלק מהמשימה המפוברקת, הדיירים משוכנעים כי הם מתחרים על אהבת הקהל וכן על פרס שיתפיח את חשבון הבנק שלהם בכ-250,000 שקלים חדשים (לפני מע"מ, לא להתלהב. זה ישראל פה). בפועל, כשאברהם נקרא לחדר האח, התברר כי כולנו נקלענו לשלב ראשון במשימה סודית במהלכה הוא יוכרז כמנצח ובתמורה ייאלץ לתפקד על תקן הביץ' של האח. עם הכרזתו על הניצחון התיאורטי, אברהם אכן ניפק תצוגת משחק שעלולה לגזול מבריאן קוקס את האמי והודיע שהוא עוזב עם הכסף בידיעה שהסכום ייגרע מהפרס של המנצח. לבסוף, אברהם אכן יצא מהבית על הקרוסלה ונעלם אל תהום הנשייה של הסוויטה ולמרבה הצער, לא הולך להישאר שם עוד הרבה זמן. אף דמעה של ספיר לא נמחתה שם, גם לא לחלוחית תועה. דנית ונופר, לטיפולכן.

אוי לא, חזיז ורעם וטנטרום גדול: מי היה מאמין ששניר ושי לא ישרדו יותר משבועיים? כולנו בערך? אכן מתברר שלא רק הקהל בבית נרתע מפתחון הפה הכעור של שניר, שחד משמעית דורש שטיפה עם אקונומיקה (איפה ליאור קוקה כשבאמת צריך אותה?). ספק אם מישהו קנה את החזות המיוסרת שלו, או שיש צורך להיענות לתחינות למפגש עם אמא שלו. פשוט בפעם הקודמת זה הרי נגמר כל כך טוב.

האח הגדול אברהם ספיר. רשת 13, צילום מסך
אברהם וספיר/צילום מסך, רשת 13

כלומר, אני לגמרי מאמינה שאכפת לו מה יחשבו עליו בחוץ, אבל לא מהמניעים הנכונים ובטח לא משום שהילדים של סתיו צופים בו מטיח באמא שלהן רצף מילים כה מבחילות. כך או כך, מי ידע שאפילו לג'ורה של שי עולה לפעמים. ועלה לה, הכל עלה לה ממנו ואין אינסטלטור בנווה אילן שיכול לעצור את זה. כי שניר לא רק חמום מוח, הוא גם לא ממש מבין מערכות יחסים ולרוב נוטה להשליך על כולם את האישיוז שלו, כשהוא לגמרי מתקשה לנטר את האגו וההתפרצויות שלו בזמן. לרוב הוא חותם את הסיפור עם התנצלות עבשה וטיעון בסגנון: "אופס, נפלט לי כשאני כועס". שזה סבבה והכל, אבל לשי זה לא מתאים כבת זוג. ובצדק.

ראוי לציין שבטרם שי שברה את הכלים, היא עוד ניסתה לתפעל את האירוע הזה ובעצת ספיר, אחותו הגדולה, נתנה לו ספייס ומרווח נשימה להתקרר. שניר קרא את הסיטואציה בתור חוסר רגישות למצוקה שלו וכדי להעצים את רמת הטירוף, הוא רמז לה בהמשך הפרק על כוונותיו להביא לה טבעת בגמר (?!) ואז גם גילה שהצעת הנישואים התיאורטית שלו הפכה לשיחת יחסינו לאן שקרסה סופית עם הפרדת מיטות וחיבוקים צוננים שחתמו את המאניה דיפרסיה הזוגית הזו לעת עתה. מה שנקרא, לא נפלה עטרת ראשנו.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully