וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאית "ברבי" בהצהרה מפתיעה: "אני רוצה שהצופים ירגישו בסרט כמו סעודת שבת"

13.7.2023 / 9:59

גרטה גרוויג, הבמאית הלא-יהודייה של "ברבי" המדובר, הצהירה בריאיון לניו יורק טיימס כי היא רוצה שהצופים בסרט ירגישו כמו בארוחת שבת. הנה ההסבר להצהרה המפתיעה

הבמאית גרטה גרוויג. גארת קתרמול, GettyImages
גרטה גרוויג, במאית "ברבי"/GettyImages, גארת קתרמול

בסוף השבוע הבא יעלה לאקרנים "ברבי", שעוד לפני הפצתו כבר הפך לאחד הסרטים המדוברים של השנה. כעת, מתברר שיש בו גם זווית יהודית. בריאיון לניו יורק טיימס, במאית הסרט גרטה גרוויג הצהירה כי היתה רוצה שהוא יהיה "חוויה דתית כמו סעודת שבת". ההצהרה הזו מעניינת גם בגלל זהות הבמאית: אמנם רות הנדלר, מי שהביאה לעולם את בובת הברבי, היתה יהודייה-אמריקאית, אך גרוויג עצמה נוצרית.

עם זאת, נוסף לכך שבן זוגה הוא הבמאי היהודי נוח באומבך, גרוויג מספרת כי החברים הכי טובים של משפחתה בצעירותה היו יהודים, והם היו מבלים הרבה יחד וגם סועדים בצוותא בערבי שישי, ומברכים בעברית. אב המשפחה היהודי היה שם את ידו על ראשה של גרוויג ומברך אותה, כפי שעשה עם ילדיו היהודים.

"אני זוכרת את התחושה הזו של 'לא משנה איזה רווחים והפסדים היו לך בשבוע החולף, לא משנה מה עשית או לא עשית, זה לא משנה את הערך שלך סביב השולחן", אמרה גרוויג. "את בת האלוהים. אני שם את ידי על ראשך, אני מברך אותך כבת האלוהים, וזה הערך שלך. הרגשתי כל כך בטוחה".

גרוויג אמרה כי היתה רוצה שאנשים ילכו למקדש של הסרטים, כלומר בית הקולנוע, ואז "ירגישו כמו שאני הרגשתי בסעודת שבת. אני רוצה שהם יבורכו".

נזכיר גם שיש לסרט סוג של זווית יהודית נוספת: הבחירה הראשונה של גרוויג לתפקיד היתה גל גדות, שלא היתה מעוניינת, כך שבסופו של דבר הוא ניתן למרגו רובי.

ברבי. Giphy
ברבי/Giphy

גרוויג היא אחת מאושיות הקולנוע הבולטות בארצות הברית בשנים האחרונות. היא היתה שותפה יחד עם באומבך ליצירת "פרנסס הא" ו"מיסטרס אמריקה" המופתיים, ואז ביימה את "ליידי בירד" ו"נשים קטנות" המופלאים. "ברבי" שלה צפוי להיות אחד הלהיטים הגדולים של הקיץ ולפי דיווחים שהתפרסמו גם כן השבוע, היא אמורה לביים בקרוב פרקים קולנועיים חדשים בסדרת "נרניה" (הנוצרית מאוד, דרך אגב - כנראה שהפעם היא כבר לא תדבר על סעודות שבת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully