וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כ-20 שנה: אברי גלעד עוזב את רשת ועובר לקשת

16.7.2023 / 10:10

איש הטלוויזיה אברי גלעד עוזב את רשת 13 אחרי כעשרים שנה בערוץ - וצפוי לעבור לערוץ המתחרה קשת 12

מעבר מפתיע: איש הטלוויזיה אברי גלעד עוזב את רשת 13 אחרי כעשרים שנה בערוץ - וצפוי לעבור לערוץ המתחרה קשת 12. לפי דיווח של רן בוקר, אם אכן המעבר יושלם - גלעד צפוי להצטרף לאחת מתוכניות האקטואליה החדשות של הערוץ של קשת בהגשת נדב איל, עינב גלילי ואוהד חמו.

מדד ישראל עם אברי גלעד. רשת 13, צילום מסך
עובר. אברי גלעד/צילום מסך, רשת 13

לפני שלושה חודשים פרסם גלעד טור שבו חשף כי הוא מאוכזב ממחנה הימין שאליו עבר לפני כמה שנים. בטור השבועי שלו שאותו הוא מפרסם ב"ישראל היום" כתב גלעד כי לימין קרה בשנים האחרונות "משהו נורא בעיניי. הוא נהיה מלוכני. הוא שם את ביבי כמטרת קיומו היחידית, האידיאולוגיה נזרקה לפח".

"לפני יותר מעשור לקחתי את תרמילי, ארזתי כריך לדרך, והלכתי מביתי, מארצי וממולדתי האידיאולוגית, השמאל, לימין, שאותו תיעבתי רוב חיי, ביטלתי, השתקתי", כתב גלעד. "עברתי, כי הבנתי שיש אמת שיותר רלוונטית בשבילי בימין מאשר בשמאל. זה היה שבר קשה בשבילי, ושילמתי מחיר גבוה. לתקופה לא קצרה הייתי התגלמות כל הרע בעיני המחנה שעזבתי, שמי היה סימן מסחרי לשיבוש דעת בזוי. במקביל קיבלתי חום גדול מעם ישראל, והרגשתי שלא נורא, מי שאיבדתי שילך לכפרות, יש לי חברים חדשים.

"ואז קרה לימין משהו נורא בעיניי", המשיך גלעד. "הוא נהיה מלוכני. הוא שם את ביבי כמטרת קיומו היחידית, האידיאולוגיה נזרקה לפח. אין ימין, יש נאמנות לשליט, ולכן רק הנאמנים על מלא התקדמו במעלה התפקידים, כל השאר נפלטו. כבר כתבתי פה בעבר, יש לי אלרגיה לאנשים נאמנים למישהו שהוא לא הם ולא משפחתם. נאמנות לאדם, גם כשהוא מרשה לעצמו התנהגויות עקומות מוסרית וערכית, היא תכונה עלובה בעיניי, ומי שמרשה לעצמו לרדת כה נמוך ולהיות עבד נרצע בתמורה לקידום, בהכרח אינו אדם מן המובחר".

אברי גלעד. רשת 13, צילום מסך
אברי גלעד/צילום מסך, רשת 13

אברי גלעד המשיך והסביר כמה הוא מאוכזב מממשלת נתניהו: "אין אדם בעל שיעור קומה שמוכן להיות במצב כזה, ואלה שניסו אבל גילו מעט עצמאות מחשבתית - נערפו מייד. לכן אנחנו מקבלים כעת ממשלה כה גרועה, שגורמת לי מבוכה עמוקה. בזה תמכתי? את זה קידמתי? על זה נלחמתי באולפנים? על זה הוּקעתי ויוּרטתי? על המופע החובבני הזה? זה ימין? לא יכול להיות. זאת התחזות של חסרי תועלת המתחפשים לבעלי אידיאולוגיה כדי לבוז בז לעצמם. זהו.

"אני מסתכל על מאה הימים הראשונים של הממשלה הזאת ושואל: מה עשיתם? במה הועלתם? בקריעת החברה? במחיקת ערך כלכלת המדינה? בהורדת חום היחסים עם כל מדינות ערב? בעימות עם האמריקנים? בפיחות ערך הצבא? בהצתת מלחמת דת? בהרס חופשת הפסח? ואל תגידו "הם התחילו". אתם התחלתם את כל הנפילה הזאת, בעבודה מרושלת, בחזירות לבזוז משאבים, בחוסר כישרון ויכולות, בדרדור השיח למיץ של הזבל ברמת חובב. את אותן תוצאות הייתם משיגים לו הייתם עדינים, מקשיבים, מאמינים בכוחכם ולא שואבים אותו מליבוי האש ומשיסוי האזרחים אלה באלה.

"להיות "ימני" זה לא מספיק. צריך גם מומחיות, ויכולות מעולות, וכישורי למידה, וממלכתיות מעל הכל, לא שפת ג'ורה. אחרי שגמרו לפצל את המשרדים, עכשיו הם עוסקים בהשמדת מה שנותר בידיהם. איזו בושה. כמה בדידות אני מרגיש, להיות ימני ולפחד כל רגע מהצעד הבא של הממשלה הימנית. מרגיש אכזבה על מלא".

  • עוד באותו נושא:
  • אברי גלעד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully