וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרסי חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי 2023

17.7.2023 / 9:48

שלושה פרויקטים זכו בפרסי חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי 2023. יוצרות ויוצרים מאיטליה, יוון, צפון מקדוניה, צרפת/בלגיה, הונגריה שוודיה וישראל הציגו את הפיצ'ר העלילתי הראשון או השני שלהם בפני בכירים מתעשיית הקולנוע, מפיקים, מנהלי פסטיבלים וראשי קרנות קולנוע

זוכי פרסי חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי 2023, יוצרי הסרט "גלות" (Exile), עוז צירלין ודור לוי, עם מור אלדר. יוסי צבקר,
יוצרי הסרט "גלות" (Exile), עוז צירלין ודור לוי, עם מור אלדר/יוסי צבקר

ביה"ס סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה הכריז על הזוכים בפרסי חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי. הפרסים הוענקו בטקס פרסי "ימי התעשייה" של פסטיבל הקולנוע בירושלים, שנערך על גג המשכן החדש של ביה"ס סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה במרכז העיר.

בפרס הראשי בסך 50,000 דולר תרומת קרן ברכה זכה הסרט Children of the Monkey (תסריטאים תומאסו לנדוצ'י ודמיאנו פמפרט, במאי: תומאסו לנדוצ'י מפיק: אנדריאה קלבוצ'י, איטליה). הסרט מביא למסך הגדול את סיפורו של דריו, אב לילד מוגבל, היוצר קשר חזק עם בנו של אחיו. חבר השופטים בראשות קירסטן ניהוס, מנכ"לית Medienboard Berlin-Brandenburg Film Fund, ציין בנימוקים לבחירה כי "הסרט הוא תיאור מודרני של אבהות, של נקודת המבט הגברית בנושא טיפול אנושי, ושל המורכבות בבחינת גבולות האהבה והנדיבות".

פרס היוצר המבטיח בסך 20,000 דולר תרומת קרן ברכה הוענק לסרט Checkpoints (מאת ריטה בורודיאנסקי. מפיקה: אסנת סרגה, ישראל). הסרט משרטט פורטרט של נערה המגיעה לשרת במעברים של טול כרם, כדי לקבל מענק מהצבא ולברוח ממערכת יחסים הרסנית. בנימוקי חבר השופטים נכתב כי "זהו סיפור אנרגטי על העצמה נשית ויציאה לחופשי. הוא מביא למסך את סיפורה של אישה מרקע מאתגר, שמצליחה להפיק את המיטב ממצבה, במציאות פוליטית שאינה מזמנת לה אפשרויות רבות".

פרס החזון האמנותי של פקטורי 54 בסך 8000 דולר הוענק השנה לסרט Exile (מאת עוז צירלין, מפיק דור לוי, ישראל). הסרט משלב שלושה סיפורים על שלושה גיבורים המנסים למצוא גאולה במציאות הישראלית. יפעת אירני, בעלים ומנכ"לית שותפה של קבוצת אירני, המפיקה אסנת הנדלסמן קרן ויו"ר חבר השופטים קירסטן ניהוס ציינו בנימוקים לבחירה כי "זהו פרויקט המתאר מציאות אפלה המוכרת ליוצר באופן אינטימי, והוא מפנה זרקור לעבר חיים שלעתים קרובות אנו מתעלמים מהם. חבר השופטים התרשם מהחזון האמנותי, היכולת, הפתיחות, והצגת הנושא ברגישות רבה ובאנושיות".

12 פרויקטים השתתפו השנה במחזור ה-11 של חממת סם שפיגל לקולנוע. יוצרות ויוצרים מהארץ והעולם מאיטליה, יוון, צפון מקדוניה, צרפת/בלגיה, הונגריה שוודיה וישראל הציגו את הפיצ'ר העלילתי הראשון או השני שלהם בפני בכירים מתעשיית הקולנוע, מפיקים, מנהלי פסטיבלים וראשי קרנות קולנוע.

מלבד ניהוס, אירני והנדלסמן, כלל חבר השופטים של חממת הקולנוע סם שפיגל לקולנוע 2023 את המנהל האמנותי של פסטיבל טרייבקה פרדריק בויאר (צרפת), המפיקה והיזמית מהרט מנדרפרו (ארה"ב/אתיופיה) עורך התוכן הראשי ZDF הולגר שטרן (גרמניה) והמפיקה ג'ולייט שרמק (צרפת).

חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי היא יוזמה של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה שעבר לאחרונה למשכנו החדש, בניין בן שבע קומות בקמפוס האמנויות במרכז ירושלים. החממה ביססה את מעמדה כגורם אמנותי משמעותי בפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם. פרויקטים שפותחו בחממה זכו בפרסים היוקרתיים ביותר, בהם פרס האוסקר ללאסלו נמש עבור "הבן של שאול", פרס "מצלמת הזהב" ופרס הסרט הטוב ביותר ל"מורינה" של אנטונטה קוסיאנוביץ' בפסטיבל סן סבסטיאן.

חממת הקולנוע של סם שפיגל מתקיימת בתמיכת קרן ברכה; קרן ברכה, קרן רוטשילד, פקטורי 54, קרן ירושלים, משרד החוץ, קרן הקולנוע הישראלי, שגרירות הונגריה בישראל, קרול שוסטר פולקוף, וקרן העיזבון של סם שפיגל.

  • עוד באותו נושא:
  • סם שפיגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully