וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר האמריקני האגדי טוני בנט הלך לעולמו בגיל 96

עודכן לאחרונה: 21.7.2023 / 16:08

בנט, שחתום על קריירה מפוארת בת שמונה עשורים, הלך לעולמו בניו יורק. בשנת 2016 אובחן עם אלצהיימר אך המשיך למרות זאת להופיע עד שנת 2021

טוני בנט זמר אמריקאי במהלך גמר אליפות ארצות הברית בין רפאל נדאל לבין קווין אנדרסון. GettyImages
טוני בנט/GettyImages

הזמר האמריקני האגדי טוני בנט הלך לעולמו בגיל 96 - כך נודע היום (שישי).

בנט, שחתום על קריירה מפוארת בת שמונה עשורים, הלך לעולמו בניו יורק. בשנת 2016 אובחן עם אלצהיימר אך המשיך למרות זאת להופיע עד שנת 2021. לאחר אבחנתו, בנט כתב בטוויטר: "החיים הם מתנה, אפילו עם אלצהיימר. תודה לסוזן ולמשפחתי על תמיכתם".

במרוצת הקריירה המוזיקלית המפוארת שלו הקליט בנט יותר מ-60 אלבומים, וזכה ב-20 פרסי גראמי, כולל פרס מפעל חיים שהוענק לו ב-2001, בשני פרסי אמי לבידור בפריים טיים ובפרס מרכז קנדי. הוא מכר כ-50 מיליון עותקים של שיריו ואלבומיו ברחבי העולם.

הקריירה של בנט, יליד 1926 שלחם בצבא האמריקני במלחמת העולם השנייה, הוזנקה בשנות החמישים של המאה הקודמת בזכות השיר "Because of You". בין להיטיו של בנט: "Rags to Riches", "Stranger in Paradise", "I Left My Heart in San Francisco", "Steppin' Out with My Baby" ועוד. הוא זכה להצלחה גדולה גם בשנות ה-60, אך בשנות ה-70 וה-80 חלה ירידה במעמדו, עד שבשנות ה-90 הוא התגלה מחדש על ידי הקהל.

בשנת 2011 הוציא אלבום דואטים שבמסגרתו הקליט עם ליידי גאגא את הדואט "The Lady Is a Tramp". זמרת מפורסמת נוספת שהשתתפה באלבום הדואטים משנת 2011 היא איימי וינהאוס המנוחה עימה הקליט בנט את הדואט "Body and Soul". בשנת 2021 יצא אלבום נוסף של בנט עם ליידי גאגא.

  • עוד באותו נושא:
  • טוני בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully